پیشنهاد هنگفت عربستان برای میزبانی جام جهانی

عربستان به دنبال کسب میزبانی جام جهانی فوتبال 2030 است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ عربستان در کنار  مصر و یونان قصد دارد میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ باشد. در این بین عربستان قصد دارد میزبان اصلی این رویداد باشد و بیشتر بازی‌ها را میزبانی کند. بر این اساس عربستان قصد دارد ۴۰ میلیارد دلار برای این میزبانی و فراهم آوردن زیرساخت‌ها هزینه کند و به کشورهای مصر و یونان نیز کمک کند تا بتوانند در کنار عربستان میزبان این رویداد باشند.

با توجه به شرایط آب و هوایی، در صورت موفقیت در اخذ میزبانی، مسابقات دوباره در ماه‌های پاییز و زمستان برگزار خواهد شد، مشابه جام جهانی قطر که در نوامبر امسال آغاز می‌شود.

یک منبع عربستانی در رابطه با این موضوع گفت: کسب این میزبانی اتفاق بزرگی خواهد بود و در واقع با توجه به روشی که فیفا کشورهای میزبان را با رای همه فدراسیون‌ها انتخاب می‌کند، شانس زیادی برای موفقیت داریم. 

دو کشور پرتغال - اسپانیا نیز به طور مشترک خواستار کسب این میزبانی هستند و باید دید رقابت برای کسب میزبانی چگونه پیش خواهد رفت.

پیشنهاد عربستان احتمالاً با مخالفت شدید کشورهای اروپایی روبه‌رو خواهد شد که دوباره با اختلال بزرگی در لیگ‌های داخلی خود مواجه خواهند شد.

جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر برگزار خواهد شد این درحالی است که جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی مشترک سه کشور کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید