71 روز تا جام جهانی 2022 قطر

پوگبا یکی از بازیکنانی است که احتمال غیبت او در جام جهانی وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تا جام جهانی ۲۰۲۲ فقط ۷۱ روز باقی مانده است. "The Athletic" هر هفته تا شروع جام جهانی ستونی را منتشر می‌کند تا هواداران را در جریان همه رویدادهای قابل توجه، روندهای تاکتیکی و بازیکنان کلیدی تا سوت آغاز جام قرار دهد.

پوگبا در خطر از دست دادن جام

۷۱ روز تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

پل پوگبا در ابتدا تصمیم گرفت برای حل ضایعه منیسک جانبی، زانوی راست خود را عمل نکند اما دکتر روبرتو روسی اعلام کرد که این انتخاب باعث بدتر شدن مصدومیت او شده و حضور او در جام جهانی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. این هفته کریم بنزما نیز در دیدار رئال مادرید و سلتیک مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت ولی مصدومیت این بازیکن جدی نیست و او به زودی به میادین بازمی‌گردد.  دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه امیدوار است که پوگبا به سرعت بهبود یابد. پوگبا علی‌رغم عملکرد ضعیف در یونایتد، جزء جدایی ناپذیر تیم دشان بوده و یکی از اعضای کلیدی تیمی بود که جام جهانی ۲۰۱۸ را بالای سر برد. فرانسه دفاع از عنوان قهرمانی خود را در جام جهانی مقابل استرالیا و در الوکره آغاز می‌کند.

درخشش یونس موسی در والنسیا

۷۱ روز تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

هافبک میانی ۱۹ ساله والنسیا و عضو تیم ملی فوتبال آمریکا در روزهای خوب این تیم اسپانیایی نقش موثری دارد. موسی در هر ۴ دیدار تیمش در این فصل به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته و ۲ بار هم موفق به ارسال پاس گل شده تا کمربند خط میانی آمریکایی‌ها شروع قدرتمندی در فصل منتهی به جام جهانی داشته باشند. او مطمئناً به عنوان یک بازیکن خط میانی در قطر در کنار تایلر آدامز و وستون مک کنی ظاهر خواهد شد. با توجه به توانایی او، موسی  می تواند یک ستاره واقعی در این جام جهانی برای آمریکا باشد.

آیا ایوان تونی مستحق دعوت به تیم ملی انگلیس است؟

۷۱ روز تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

گرت ساوت گیت هفته آینده هنگام انتخاب مهاجمان خود برای بازی‌های آتی لیگ ملت‌های انگلیس مقابل ایتالیا و آلمان، با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. ایوان تونی بازیکن برنتفورد در برد خانگی ۵-۲ برنتفورد مقابل لیدز هت‌تریک کرد و وقتی از او در مورد شانس حضورش در جام جهانی سوال شد، گفت: امیدوارم چون همیشه فرصت وجود دارد. این بازیکن ۲۶ ساله پیش از این در تیم ملی انگلیس حضور نداشته است. تونی پنالتی‌زن هم است و ۲۴ پنالتی از ۲۵ پنالتی دوران حرفه ای خود را به ثمر رسانده و هر ۱۸ پنالتی را با پیراهن برنتفورد گل کرده است.

مهاجمان حاشیه‌ای انگلیس

دومنیک کالورت لوین/ ۱۱ بازی - ۴ گل 

تامی آبراهام/ ۱۱ بازی - ۴ گل 

کالوم ویلسوم/ ۴ بازی - یک گل 

اولیه/ ۷ بازی - دو گل

پاتریک بمفورد/ ۱ بازی- صفر گل

لوزانو مصدوم جدید تیم ملی مکزیک

۷۱ روز تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

کمتر از یک ماه پس از اینکه کورونا دچار آسیب دیدگی نازک‌نی چپ و رباط مچ پا شد که جام جهانی را از دست داد، لوزانو دیگر ستاره کلیدی مکزیکی‌ها نیز با مصدومیت روبرو شد و شانس حضور او را در جام جهانی بسیار کم کرده است. البته این بازیکن مکزیکی می‌خواهد تمام تلاش خود را بکند تا بتواند مصدومیت خود را درمان کند و دقیقه ۹۰ خود را به جام جهانی برساند. 

۵ بازیکن لیگ برتری در فهرست تیم ملی فوتبال آرژانتین

۷۱ روز تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

لیونل اسکالونی فهرست اولیه این تایم برای بازی مقابل هندوراس و جامائیکا را منتشر کرد که شامل پنج بازیکن لیگ برتری می شود. آلمادا هافبک تهاجمی از زمان پیوستن به آتلانتا یونایتد از ولز سارسفیلد در فرم خوبی قرار داشته و در اولین فصل خود در MLS توانسته است ۴ گل و ۱۱ پاس گل به ثبت رساند. آلمادا برای تیم زیر ۲۳ سال آرژانتین در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشت و این بازیکن ۲۱ ساله امیدوار است بتواند در جام جهانی باشد. لیساندرو مارتینس از منچستریونایتد به سرعت خود را با لیگ برتر تطبیق داده است و جایزه بهترین بازیکن ماه اوت این باشگاه را به دست آورد و به تیم ملی کشورش دعوت شد. همچنین جولیان آلوارز  هر چند در سایه ارلینگ هالند بوده ولی هر زمان در سیتی به کار گرفته شده است موثر بوده و در فهرست کشورش برای دو دیدار دوستانه حضور دارد. الکسیس مک آلیستر از برایتون که ۵ بازی ملی برای آرژانتین دارد، در این فصل در نقش بازی ساز برای برایتون بازی کرده است و در پیروزی ۵ بر ۲  مقابل لستر دو گل به ثمر رساند. امیلیانو مارتینز دروازه‌بان استون ویلا و کریستین رومرو از تاتنهام نیز در این تیم حضور دارند. آرژانتین در گروه C جام جهانی با عربستان، مکزیک و لهستان هم‌گروه است.

دعوت غنا از طارق لمپتی، محمد سالیسو و ایناکی ویلیامز

۷۱ روز تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

طارق لمپتی، ایناکی ویلیامز و محمد سالیسو برای اولین بار به تیم ملی فوتبال غنا دعوت شدند. اوتو آدو سرمربی تیم برای بازی های دوستانه مقابل برزیل و نیکاراگوئه این ۳ چهره جدید را به تیم ملی فوتبال غنا دعوت کرده است.  لمپتی، مدافع راست برایتون می‌توانست تیم ملی انگلیس را نیز انتخاب کند ولی تصمیم به انتخاب غنا گرفت. ویلیامز، مهاجم اتلتیک بیلبائو نیز غنا را به جای اسپانیا انتخاب کرد در حالی که سالیسو، مدافع میانی ساوتهمپتون قبلا علاقه ای به بازی در تیم ملی غنا نداشت و حالا برای اولین بار دعوت شده است. غنا در جام جهانی در گروه H با پرتغال، اروگوئه و کره جنوبی هم‌گروه است.

جاناتان دیوید به مسیر گلزنی برگشت

۷۱ روز تا جام جهانی فوتبال/ مهمترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

فیفا ۵ بازیکنی که برای اولین بار در جام جهانی به میدان خواهند رفت را معرفی کرده که ما قصد دارید تا شروع جام جهانی عملکرد آنها را زیر نظر بگیریم. جاناتان دیوید کانادایی این هفته نیز درخشید و در جریان برتری تیمش برابر مون پلیه دو گل به ثمر رساند. ولاهوویچ در دیدار برابر فیورنتینا تیم سابق خود به بازی گرفته شد ولی نتوانست پنجمین گل فصل را به ثمر رساند. داروین نونیز نیز در دیدار با اورتون ۸۰ دقیقه در زمین بود و یک ضربه به دیرک دروازه زد. لائوتارو مارتینز نیز هفته قبل در دیدار با میلان در ایتالیا نتوانست کار خاصی کند و گل نزد و در نهایت کریستوفر انکونکو دو بازی است که نتوانسته برای لایپزیگ گلزنی کند و تیم او در رده دوازدهم قرار گرفته و در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان نیز به شاختار باخت. 

داروین نونیز - اروگوئه/ ۱۱ بازی ۲ گل

کریستوفر انکونکو- فرانسه/ ۶ بازی صفر گل

لائوتارو مارتینس- آرژانتین/ ۳۸ بازی ۲۰ گل

جاناتان دیوید- کانادا/ ۳۰ بازی ۲۰ گل

دوسان ولاهوویچ - صربستان/ ۱۴ بازی ۷ گل

دیدگاه تان را بنویسید