موضع پرسپولیس علیه تاج: سخنان او اشتباه است!

باشگاه پرسپولیس درباره سخنان رئیس فدراسیون فوتبال بیانیه ای صادر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در جریان نشست خبری مهدی تاج، رئیس جدید فدراسیون فوتبال او اعلام کرد که پرسپولیس در صورت قهرمانی در فصل جاری لیگ هم سهمیه آسیا را نمی گیرد.

این باشگاه در پاسخ به سخنان تاج بیانیه ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ رئیس فدراسیون فوتبال ایران در اولین اظهارنظر خود پس از تصدی مسوولیت، درباره نحوه تخصیص سهمیه‌ها اظهارنظر عجیب و حیرت آوری داشتند. نمی دانیم مجموعه اظهارات ایشان درباره سایر مسائل، چون صحبت درباره سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بوده است یا نه ولی در این مورد اشتباهی رخ داده است که امیدواریم فدراسیون فوتبال برای برقراری آرامش هرچه سریعتر نسبت به تصحیح آن اقدام شود.

آقای تاج در کنفرانس خبری خود آن‌گونه که منتشر شد، مطرح کردند که پرسپولیس اگر هم قهرمان شود در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد. این اظهارنظر را اشتباه در گفتار تلقی کرده‌ایم و نه افشای اقدامات احتمالی علیه پرسپولیس و هواداران آن.

اشتباه بودن مطلب عنوان شده را نیز از این جهت مطرح می‌کنیم که چندی پیش در جریان جلسات با آقای کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال و همچنین رئیس کمیته حرفه‌ای سازی اعلام شد با توجه به این که به دلیل تغییر تقویم از سوی کنفدراسیون، امسال لیگ قهرمانان آسیا برگزار نمی شود، قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی سال قبل همراه با قهرمانان فصل جاری در دوره آتی لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کنند و اظهارات فعلی رئیس جدید فدراسیون با این مساله در تناقض است.

از سوی دیگر حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که سهمیه‌های ایران صرفا از دوره قبلی رقابت‌ها گلچین شوند و قهرمانان فصل جاری برای دوره بعدتر لیگ قهرمانان معرفی شوند، پرسپولیس در فصل گذشته این سهمیه را دریافت کرده و با هر فرمول و روشی حساب کنیم، پرسپولیس سال آینده شانس حضور در آسیا را خواهد داشت. حال جای سوال دارد که چرا رئیس فدراسیون فوتبال چنین اظهارنظری داشته است.

از فدراسیون فوتبال انتظار داریم شفاف‌سازی لازم را هرچه سریعتر در این ارتباط انجام دهد و به منظور عدم ایجاد تنش در فضای جامعه و فوتبال، دقت نظر لازم در ارتباط با اظهارنظرها صورت بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید