از دشمنی تا صلح؛ کی روش چطور تاج را بخشید؟

کی روش سه سال قبل شدیدترین حملات خود را به تاج انجام داد و او را یک دروغگو خطاب کرد اما بعد از گذشت آن روزها، این دو برای احیای اعتبار خود به سوی هم دیگر دست دراز کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کارلوس کی روش وعده انتخاباتی مهدی تاج بود و یک هفته بعد از ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال، کی روش جانشین دراگان اسکوچیچ شد تا تیم ملی ایران را در جام جهانی هدایت کند. 

این دو از روزها قبل ارتباط خود را از سر گرفته بودند و در نهایت بعد از توافقات لازم، هر دو طرف برای کسب افتخار و پاک کردن برخی خاطران منفی، با همدیگر صلح کرده اند تا برای اولین بار به همراه تیم ملی از دور گروهی جام جهانی صعود کنند. 

صلح تاج و کی روش در شرایطی است که سال 98 اوج اختلاف های این دو نفر بود. وقتی کی روش با تصمیم مهدی تاج ایران را ترک کرد، شدیدترین حملات را خطاب به تاج انجام داد و در عوض مهدی تاج تا توانست ویلموتس را بر سر کی روش کوبید!

کارلوس کی روش

کار به جایی رسیده بود که کی روش در مصاحبه‌ای تند با ایسنا، تاج را یک درغگو خطاب کرد. ماجرا به پرداخت نشدن دستمزد کی روش باز می گردد که کی روش در نهایت مجبور به شکایت از فدراسیون فوتبال شد. او در این مصاحبه گفت: مهدی تاج عوام فریبی می‌کند تا از اشتباهات و مسئولیت‌هایش شانه خالی کرده و فرار کند. این موضوع ربطی به محدود شدن انتقال بانکی ندارد، بلکه به این خاطر است که رئیس فدراسیون فوتبال ایران نمی‌تواند به گفته‌ها و شخصیت خود وفادار بماند. به این خاطر است که او نتوانسته است وعده‌ها و قول‌های خود را عملی کند. دکتر اسلامیان نایب رئیس فدراسیون، بازیکنان تیم ملی و کادرفنی همه شاهد هستند. در یک کلمه بخواهم خلاصه کنم مهدی تاج به همه دروغ می‌گوید.

او حتی قبل از این همه در یک بیانیه تند و تیز به تاج حمله کرد و درباره دلایل شکایت خود از فدراسیون فوتبال نوشت: 

- به خاطر این حقیقت که آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران احترامی برای حرف‌هایش قائل نبود و پشت حرف‌ها و افتخاراتی که کسب شد خود را پنهان کرد. در واقع آقای تاج یکی از اصلی‌ترین قول‌های خودش را که به ما وعده داده بود، زیر پای گذاشت. آن این بود که که او از بودجه فیفا برای جام جهانی برای دلایل دیگری به جز تیم ملی، آمادگی برای جام ملت‌های آسیا و حمایت‌های مالی از مربیان و بازیکنان استفاده نخواهد کرد. متأسفانه او خلاف این وعده عمل کرد.

- به خاطر این حقیقت که متأسفانه وقتی آقای تاج بعدها تلاش کرد تا از بودجه‌ای که فیفا به باشگاه‌ها برای حضور در جام جهانی پرداخت می‌کند، استفاده دیگری کند که فیفا متوجه شد و وارد عمل شد و با اعلام پیامدهای سخت برای بازیکنان و سرمربیان ایران، از این عمل ممانعت به عمل آورد.

- به خاطر این حقیقت که آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران تلاش می‌کند تا مسئولیت‌هایش را پشت بهانه‌های تحریم و شرایط سخت اقتصادی کشور پنهان کند.

به خوبی می‌داند که این شرایط ارتباطی با این سناریو ندارد بلکه این مشکل دقیقاً و منحصراً از طرف خود او ایجاد شده است و او نتوانست احترامی برای حرف‌ها و مستنداتش داشته باشد.

به نظر می رسد این دو اتفاقات گذشته را فراموش کرده اند و هر دو برای اعتباری که تا حدودی خدشه دار شده است، دست همکاری به سوی هم دراز کرده اند. 

دیدگاه تان را بنویسید