گزارش جی پلاس

گرانترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال زنان

در سال های اخیر رکوردهای جدیدی در نقل و انتقالات فوتبال زنان به ثبت رسیده اما هنوز ارزش قراردادها با مردان فاصله زیادی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: چهارشنبه رکورد تاریخی در نقل و انتقالات تابستانی به ثبت رسید. باشگاه بارسلونا برای امضای قرارداد با کیرا والش ۴۰۰ هزار یورو هزینه کرد تا بازیکن انگلیسی لقب گرانترین انتقال فوتبال زنان را به خود اختصاص دهد. این رقم قابل مقایسه با فوتبال مردان نیست چون نیمار در سال ۲۰۱۷ با قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو به پاری‌سن ژرمن پیوست. در ادامه به گرانترین جا به جایی های تاریخ فوتبال زنان اشاره می شود. 

سوفی اسواوا

فوتبال زنانمدافع دانمارکی در این تابستان ولفسبورگ را ترک کرد تا در فصل جدید با پیراهن رئال مادرید بازی کند. سفیدپوشان دیگر قرارداد گرانقیمت ۲۰۲۲ را با پرداخت ۸۰ هزار یورو به باشگاه آلمانی به ثبت رساندند. 

رامونا باخمن 

فوتبال زنان

مهاجم سوییسی برای روزنبرگ سوییس بازی می کرد که باشگاه ولفسبورگ در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت با او قراردادی به ارزش ۹۵ هزار یورو به امضا برساند. آن جا به جایی گرانترین انتقال تاریخ بوندسلیگا لقب گرفت. باخمن اکنون برای پاری‌سن ژرمن بازی می کند. 

داماریس اگورولا

فوتبال زنانهافبک چند ملیتی (آمریکایی، اسپانیایی و هلندی) عنوان گرانترین بازیکن اسپانیایی را به خود اختصاص داده است. در ژانویه ۲۰۲۰ باشگاه لیون، یکی از قدرت های فوتبال زنان برای امضای قرارداد با اگورولا ۱۰۰ هزار یورو هزینه کرد. اگورولا به تازگی تصمیم گرفته است برای تیم ملی هلند بازی کند. 

سم کر

فوتبال زنان

باشگاه چلسی همانطور که برای تیم مردان خرج های کلان می کند برای تیم زنان هم هزینه می کند. تیم لندنی در سال ۲۰۱۹ با سم کر یکی از بهترین بازیکنان جهان قراردادی به ارزش ۳۰۰ هزار یورو بست. بازیکن سابق شیکاگو رد استار پنج کفش طلا در آمریکا و استرالیا به دست آورده است. 

پرنیل هاردر 

فوتبال زنان

دومین انتقال گرانقیمت تاریخ فوتبال زنان را نیز چلسی به ثبت رساند. تیم لندنی برای جذب پرنیل هاردر ۳۵۰ هزار یورو در سال ۲۰۲۰ به ولفسبورگ پرداخت کرد. هاردر کاپیتان تیم ملی دانمارک است و تا سال ۲۰۲۳ با آبی ها قرارداد دارد. 

کیرا والش

فوتبال زنان

هافبک انگلیسی منچسترسیتی را ترک کرد تا برای یکی از بهترین تیم های جهان یعنی بارسلونا بازی کند. پیش از آن هیچ باشگاهی برای امضای قرارداد با یک فوتبالیست زن ۴۰۰ هزار یورو هزینه نکرده بود. والش قرار است جای خالی الکسیا، ستاره مصدوم آبی اناری ها را در میانه میدان پر کند. 

دیدگاه تان را بنویسید