در گفت و گو با جی پلاس؛

محمد کاظم: کادر فنی تیم ملی والیبال باید حرفه‌ای تر برخورد کند

ملی پوش سابق والیبال ایران گفت: کادر فنی تیم ملی والیبال باید حرفه‌ای تر برخورد کند چون مسابقات جهانی سطح بالایی دارد و می‌تواند سکوی پرش برای بازیکنان جوان باشد.

لینک کوتاه کپی شد

محمد محمدکاظم ملی پوش اسبق در گفت و گو با جی پلاس، در خصوص شکست تیم ملی والیبال مقابل هلند و صعود به مرحله حذفی به عنوان تیم دوم گروه کرد: به نظرم ایران تحت فشار بازی می‌کرد و کلا بعد از بازی با آرژانتین تغییر و تحولاتی که در یکی دو پست انجام شد تاثیر گذار بود البته سطح مسابقات بالاتر از لیگ ملت‌ها بود و تیم‌ها با تمام قوا آمدند. اگر کادر فنی از نظر انگیزه بیشتر با تیم صحبت می‌کرد و بازی را خیلی جدی تر برای بازیکنان نشان می‌دادند می‌توانستیم برنده بازی باشیم و با قرعه خیلی بهتری روبرو شویم. در هر حال اتفاق خاصی رخ نداده. ما برزیل را در کشور خودش با تمام بازیکنانش شکست دادیم و باید تمرکز بچه‌ها را از نظر انگیزشی بیشتر کنیم تا از این مرحله هم عبور کنیم اما در حمله اول مشکل داریم و باید این را حل کنیم وگرنه مقابل برزیل با مشکل روبرو می‌شویم.

محمد کاظم با اشاره به افت برخی بازیکنان تصریح کرد: ما ایران هستیم و نمی‌دانیم درون تیم چه می‌گذرد؛ بالاخره کادر فنی می‌تواند با شناختی که از بازیکنان پیدا کرده تشخیص بدهد ولی اینکه توقع داشته باشیم بازیکن در تمام تورنمنت‌ها در یک سطح بازی کند شاید بجا نباشد. به عنوان مثال اسماعیل نژاد بهترین عملکرد را در لیگ ملت‌ها داشت؛ بالاخره بازیکنان هم بالا و پایین دارند و باید بیشتر خودشان شرایطشان را مدیریت کنند. اسفندیار از زمانی که معنوی نژاد دعوت شده افت داشته و حس می‌کنم به خاطر احساس خطری است که نسبت به هم پستی باتجربه تر داشته ایجاد شده اما با صحبت کردن‌های کادر فنی برطرف می‌شود.

ملی پوش سابق والیبال در ادامه گفت: بعد از لیگ ملت‌ها سه چهار بازیکن دچار افت شدند؛ شاید تا حدودی طبیعی باشد اما کادر فنی می‌توانند با جلسه‌هایی که با این بازیکنان می‌گذارند این مسئله را حل کنند چون این موضوع یک مقدار تیم ما را اذیت می‌کند. برخی بازیکنان مثل اسفندیار و اسماعیل نژاد از مهره‌های تاثیر گذار ما بودند و الان دچار افت شدند و نفراتی هم که جایگزینشان شدند هنوز نتوانستند خوب بازی کنند و خلاء و کمبود مخصوصا پشت خط زن را برطرف کنند.

محمد محمدکاظم در پایان صحبت‌های خود گفت: کادر فنی باید کمی حرفه‌ای تر برخورد کند چون بالاخره سطح این بازی‌ها خیلی بالاتر است و می‌تواند سکوی پرشی برای بازیکنان جوان باشد. امیدوارم با جلسه‌هایی که می‌گذارند دوباره شرایط خوب بازگردد. این نسل نشان داد می‌تواند جایگزین خوبی برای بازیکنان بزرگ باشد ولی کار کادر فنی خیلی سخت است چون کار کردن با بازیکنی که میانگین سنی کمی دارد راحت نیست و باید بیشتر وقت بگذارند تا بهترین عملکرد را نشان دهند اما قطعا تیم ملی می‌تواند با تغییراتی که به وجود آمده باز هم روند رو به رشد خود را طی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید