شکست تیم ملی هندبال نوجوان در فینال قهرمانی آسیا

تیم ملی هندبال نوجوان ایران با شکست مقابل کره به مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ملی‌پوشان نوجوان ایران در مرحله فینال رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا نوجوانان، با نتیجه ۲۲ بر ۲۶ مغلوب کره جنوبی شدند و به مدال نقره این رقابت‌ها بسنده کردند. 

تیم ملی ایران در دور گروهی این مسابقات با بحرین، هند، کره جنوبی و ازبکستان هم‌گروه بود که مقابل کره جنوبی شکست خورد اما مقابل هند، ازبکستان و بحرین به برتری رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. شاگردان رحیمی زاده با برتری مقابل عربستان به فینال رسیدند و در فینال با شکست مقابل کره به مدال نقره دست یافتند. 

*نتایج کامل دیدارهای تیم ملی هندبال پسران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا:

ایران ۲۴ – کره‌جنوبی ۲۹

ایران ۶۴ – هند ۱۴

ایران ۳۵ – ازبکستان ۲۳

ایران ۳۰ – بحرین ۲۹

ایران ۳۳ - عربستان ۳۲

ایران ۲۲ - کره جنوبی ۲۶

دیدار رده‌بندی این مسابقات میان عربستان و ژاپن انجام شد عربستان با نتیجه ۲۶ بر ۲۵ پیروز شد و به مدال برنز رسید.

*رده‌بندی نهایی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا پسران نوجوان:

۱- کره جنوبی

۲- ایران

۳- عربستان

۴- ژاپن

۵- بحرین

۶- کویت

۷- قطر

۸- ازبکستان

۹- عراق

۱۰- هند

۱۱- امارات

امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی خواجه‌سلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل راه‌شناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرشته‌نژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورقاسمی، علی امیر یوسفی، امیر رشیدآبادی، ماهان دولتخواه، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی ترکیب بازیکنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهند.

هم‌چنین مهدی اخوان به عنوان مدیر فنی، مجید پارسایی سرپرست، مجید رحیمی‌زاده سرمربی، حمید ربانی‌کیا مربی، رضا سرسنگی ماساژور و محمد سیاوشی مربی دروازه‌بان به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور دارند.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا پسران نوجوان و انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ کرواسی، از ۲۹ مرداد تا ۹ شهریور به میزبانی منامه بحرین برگزار شد. در این مسابقات ۱۱ تیم حضور داشتند که ۵ تیم اول جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در این مسابقات نایب قهرمان شد. این تیم در ادوار قبل مسابقات قهرمانی آسیا دو بار به فینال آسیا راه یافته بود که در یک دوره عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

دیدگاه تان را بنویسید