قهرمانی بزرگ ورستپن در گرندپری بلژیک با عبور از 14 راننده!

مکس ورستپن، راننده تیم ردبول به همراه هم تیمی خود به عنوان نفرات اول و دوم از خط پایان مسابقه گرندپری بلژیک عبور کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مکس ورستپن، صدرنشین فصل جاری فرمول یک که مسابقه گرندپری بلژیک را از خط 15 شروع کرده بود با عبور از 14 راننده به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و فاتح گرندپری بلژیک شد.

طرفداری نوشت: مسابقه اصلی گرندپری بلژیک امروز از ساعت 17:30 امروز در پیست اسپا-فرانکورشان آغاز شد و در نهایت این مکس ورستپن از ردبول بود که توانست عنوان پیروزی را کسب کند. مکس 44 دور را در زودتر از همه به اتمام رساند و اول شد. مسابقه در حالی شروع می شد که مکس ورستپن که روز گذشته پول پوزشین را بدست آورده بود، به خاطر تعویض موتور از رتبه چهاردهم مسابقه را استارت می زد و کارلوس ساینز از فراری و سرجیو پرز، دیگر راننده ردبول اول و دوم بودند. شارل لکلرک نیز همین شرایط مکس را داشت و از رتبه پانزدهم شروع می کرد.

در نهایت پرچم زده شد و استارت خوب ساینز او را پیشتاز کرد و عملکرد بد پرز باعث شد تا فرناندو آلونسو و لوییس همیلتون از او پیشی بگیرند اما در همان دور ابتدایی بود که لوییس همیلتون تلاش کرد از آلونسو رد شود. همیلتون که تقریبا سبقت خود را از آلونسو کامل کرده بود، به یکباره با آلونسو برخورد کرد و این موضوع باعث کنار رفتن کامل راننده بریتانیایی از مسابقه شد. در این میان شاهد عصبانیت آلونسو نیز بودیم که صحبت های قابل توجهی نیز داشت. او خطاب به همیلتون گفت: چه احمقیه این! استارت ما فوق العاده بود اما این آدم فقط می تواند از رده اول مسابقه را شروع کند و رانندگی کند.

این تنها اتفاق مسابقه نبود و اشتباه نیکولاس لطیفی و برخورد او با والتری بوتاس باعث شد تا بوتاس به طور کامل از مسابقه کنار برود. در این میان مکس ورستپن از فرصت ها استفاده کرد و با اقتدار تمام رقبا را یکی پس از دیگری کنار زد و با اختلاف فوق العاده زیاد با سایرین فاتح این مسابقه شد.

فرمول یک/ ردبول

سرجیو پرز نیز موفق شد با عملکرد خوب خود در رتبه سوم و بالاتر از ساینز به کار خود پایان دهد. شارل لکلرک نیز که از ابتدای مسابقه مشکلات خاص خود را داشت در حالی که در دور آخر در تلاش بود با استفاده از لاستیک سافت خود امتیاز سریع ترین دور را مکس پس بگیرد، در این امر کاملا ناموفق بود و حتی موفق نشد زودتر از فرناندو آلونسو (به خاطر پنالتی 5 ثانیه ای که لکلرک گرفت) از خط پایان عبور کند و در نهایت در رتبه ششم به کار خود پایان داد. جرج راسل نیز چهارم شد.

فرمول یک/ ردبول

دیدگاه تان را بنویسید