جی پلاس

یک ایرانی صدای مرسدس بنز را در آورد؛ لطیفی با ردبول همدست بود؟! + عکس و فیلم

در حالی که لوییس همیلتون با اختلاف می‌توانست قهرمان فصل فرمول یک 2021 شود، تصادف نابهنگام راننده ایرانی، همه چیز را بهم ریخت و در نهایت مکس ورشتپن قهرمان این مسابقات شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مسابقات فرمول یک (Formula 1) 2021 روز گذشته به هیجان انگیز‌ترین و عجیب ترین شکل ممکن خاتمه یافت؛ مسابقه‌ای که بعد از سال‌ها سلطه همیلتون بر دنیای سرعت، در نهایت با قهرمان مکس ورستپن هلندی و بلژیکی تبار خاتمه یافت.

فصل جاری مسابقات فرمول یک با رقابت شانه به شانه همیلتون از مرسدس و ورستپن از ردبول همراه بود و در نهایت مانند سال 2015 رقابل بر سر قهرمانی فصل، به پیست ابوظبی رسید؛ جایی که برنده این پیست، می‌توانست جام قهرمانی را هم بالای سر ببرد.

مسابقه با پیشتازی لوئیس همیلتون، قهرمان نامدار برتیانیایی همراه بود و او توانست در همان دورهای ابتدایی فاصله‌ای 11 ثانیه‌ای را با رقیب هلندی خود ایجاد کند و میلیون‌ها تماشاگر تلویزیونی که نظاره‌گر آخرین مسابقه فصل بودند، کار را تمام شده می‌دانستند اما این پایان کار نبود.

نیکولاس لطیفی، راننده ایرانی – کانادایی تیم ویلیامز در اواسط مسابقه دچار سانحه شد و در نتیجه پرچم زرد بالا رفت مسابقه به حالت تعلیق درآمد تا پیست مسابقه پاکسازی شود و در نتیجه فاصله امتیازی همیلتون و ورشتپن به کمترین حالت خود رسید.

نیکولاس لطیفی

نیکولاس لطیفی

در شروع مجدد، ورستپن توانست از همیلتون سبقت بگیرد و در لحظات پایانی برنده مسابقه ابوظبی و قهرمان فصل 2021 فرمول یک شود. او به سی و چهارمین راننده مختلفی تبدیل می‌شود و به اولین راننده هلندی که به این افتخار دست یافت.

تصادف ناگهانی لطیفی در حین مسابقه، با واکنش‌های زیادی در دنیای خودرو همراه بود و عده‌ای آن را صرفا یه کار هماهنگ شده با ردبول می‌دانستند و برخی اعتقاد داشتند تصادف هم جزوی از یک مسابقه فرمول یک است و این تیزهوشی و قمار ورستپن را نشان می دهد که در حین تصادف به تعویض چرخ‌ خودروی خود پرداخت و توانست اختلاف خود با همیلتون را اندک و اندک کند.

حتی دو درخواست شرکت مرسدس برای تعلیق مسابقه به علت دخالت لطیفی در تعیین قهرمان هم به جایی نرسید چرا که مسئولان مسابقه تصادف را هم جزوی از یک مسابقه می‌دانستند. کما اینکه قبل از این و در اوایل رقابت، کیمی رایکونن کهنه کار با موانع اطراف پیست تصادف کرده بود.

با این اتفاق، همیلتون به مانند فتل، به رکورد پنج قهرمانی متوالی شوماخر در این مسابقات دست پیدا نکرد و به نظر می‌رسد دیگر این اتفاق توسط این راننده پرافتخار انجام نشود.

فرمول یک/ لوییس همیلتون

در نتیجه با این اتفاق و جنجالی که راننده ایرانی – کانادایی خلق کرده بود، لوییس همیلتون به اولین راننده ای تبدیل شد که با وجود کسب 387.5 امتیاز نمی‌تواند قهرمان فصل فرمول یک شود.

دیدگاه تان را بنویسید