جی پلاس؛

لوییس همیلتون؛ مرد شماره یک فرمول یک

راننده بریتانیایی به رکورد ۱۰۰ قهرمانی در فرمول یک دست یافت‌.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: لوییس همیلتون یکشنبه قهرمان فرمول یک روسیه شد تا صدمین پیروزی اش را در تاریخ این رقابت ها جشن بگیرد. او نخستین راننده ای لقب گرفت که به چنین رکوردی می رسد‌. همیلتون که به دنبال فتح هشتمین قهرمانی اش در یک فصل است می تواند از رکورد میشاییل شوماخر عبور کند. راننده بریتانیایی مرد رکوردهاست. 

به نوشته فرانس ۲۴، همیلتون در سوچی رکورد ۱۰۰ پیروزی پس از ۲۸۱ مسابقه را به ثبت رساند. او نخستین بار در سال ۲۰۰۷ رقابت خود را شروع کرد و تقریبا یک سوم مسابقات را به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد (۳۵.۵۹ درصد). راننده بریتانیایی در سال ۲۰۲۰ توانست از شوماخر که با ۹۱ قهرمانی در جایگاه دوم قرار دارد عبور کند. راننده آلمانی این رکورد را در ۳۰۷ رقابت به خود اختصاص داد. 

همیلتون با پنج قهرمانی در این فصل با رکورد دیگر راننده آلمانی برابر شد و برای پانزدهمین سال پیاپی پیروزی را در رقابت های جایزه بزرگ جشن گرفت. شوماخر بین سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ این تعداد پیروزی را به دست آورد‌ه بود. اکنون با توجه به قرارداد همیلتون با مرسدس تا سال ۲۰۲۳ این رکورد نیز سال آینده شکسته خواهد شد. 

راننده بریتانیایی سال گذشته تنها در قهرمانی ها از شوماخر عبور نکرد و رکورد قرار گرفتن در سکو را هم به خود اختصاص داد. او تاکنون ۱۷۶ بار روی سکو رفته است و راننده آلمانی ۱۵۵ بار. رتبه سوم برای سباستین فتل است که ۱۲۲ بار این اتفاق برایش افتاده و ۵۳ پیروزی کسب کرده است.

همیلتون کارشناس تعیین خط هم است. او از سال ۲۰۱۷ این رکورد را به خود اختصاص داد و در می ۲۰۲۱ از عدد ۱۰۰ هم عبور کرد (در حال حاضر ۱۰۱ بار در تعیین خط اول شده است). شوماخر با ۶۸ و آیرتون سنا با ۶۵ در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. 

همیلتون در هت تریک (نفر اول تعیین خط، سریعترین دور و پیروزی در همان جایزه بزرگ) جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و شوماخر ۲۲ به ۱۸ بالاتر از او دیده می شود. 

رکورد ۷۷ دور سریع شوماخر به نظر دست نیافتی می رسد چون همیلتون تنها ۵۷ بار موفق به انجام این کار شده است. کیمی رایکونن فنلاندی با ۴۶ دور سریع در جایگاه سوم قرار دارد. 

شوماخر به همراه روبنس باریچلو برزیلی و رایکونن رکورد بیشترین حضور را در رقابت های فرمول یک دارند (۱۹ فصل). این در حالی است که همیلتون در سال ۲۰۲۱ برای پانزدهمین فصل در این مسابقات حاضر شد. رایکونن بیش از دیگران در فرمول یک رقابت کرده است (۳۴۳). پس از او فرناندو آلونسو با ۳۲۷ و باریچلو با ۳۲۳ در جایگاه دوم و سوم دیده می شوند. 

همیلتون رکورد بیشترین حضور پیاپی را در جایزه بزرگ به خود اختصاص داده است. راننده بریتانیایی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۰ در ۲۶۵ مسابقه پیاپی رقابت کرد. این دوران به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در ششم دسامبر ۲۰۲۰ به پایان رسید و او نتوانست در فرمول یک بحرین شرکت کند. 

راننده بریتانیایی هشت بار قهرمان جایزه بزرگ بریتانیا و مجارستان شده است. شوماخر در فرمول یک فرانسه این تعداد پیروزی را به دست آورده است. همیلتون فرصت دارد در این زمینه هم از اسطوره فرمول یک پیشی بگیرد. باید دید راننده بریتانیایی تا زمان بازنشستگی چند رکورد دیگر را به نام خود ثبت می کند. 

لوییس همیلتون

دیدگاه تان را بنویسید