جی پلاس

گزارش کامل مجمع انتخاباتی| محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک شد

گزارش کامل اتفاقات مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک را در این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پنجاه و یکمین مجمع عمومی (انتخاباتی) کمیته ملی المپیک، از ساعت ۱۴ امروز یکشنبه ششم شهریور ۱۴۰۱ در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار و در نهایت محمود خسروی وفا به عنوان رئیس انتخاب شد.

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بهداد سلیمی

گزارش مجمع را  در ادامه می خوانید:

*این انتخابات یک مهمان ویژه از شورای المپیک آسیا دارد. حیدر فرمان مسئول امور بازی‌های آسیایی شورای المپیک آسیا که شب گذشته وارد تهران شده است، در مجمع کمیته ملی المپیک حاضر خواهد بود. دلیل حضور "حیدر فرمان" و یک عضو همراهش در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک مشخص نیست. تاکنون هیچ توضیحی درباره دلیل و چرایی حضور یک عضو شورای المپیک آسیا در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ایران داده نشده است و همین ابهام شائبه و سوالات زیادی را به همراه داشته است. مشخص نیست، حیدر فرمان به عنوان مدعو در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک حضور دارد یا به عنوان ناظر انتخاباتی به این مجمع آمده است؟ حیدر فرمان مدیر بازی‌های شورای المپیک آسیا و رئیس انجمن بین المللی کوراش است.

*در این مجمع حمید سجادی وزیر ورزش، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون های المپیکی و غیر المپیکی حضور دارند. در این مجمع قرار است در مورد هیات رییسه و هیات اجرایی چهار سال آینده تصمیم گیری شود. علی دادگر و علیرضا رحیمی اعضای بدون فدراسیون هیات اجرایی در مجمع حضور دارند.

حمید سجادی

*درگیری لفظی دبیر و علیپور در آغاز مجمع

برای انتخاب ناظر، محمد علیپور پیشنهاد داد که گنج زاده و نصرالله سجادی و طاهریان انتخاب شوند. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی سوال کرد: آقای علیپور به عنوان عضو هیات اجرایی صحبت می‌کند یا عضو مجمع. چون در جایگاه هیات اجرایی اختیاری ندارد و عملکرد هشت ساله هیات اجرایی برای همه مشخص است و عملکرد خود را پس داده اند. علیپور در واکنش به صحبت دبیر گفت: شما نمی توانید تعیین تکلیف کنید.  دبیر  پاسخ داد: شما چهار سال حرف زدید الان قدرت با ما است. علیپور در ادامه گفت: من پیشنهاد دادم. دبیر نیز پاسخ داد: من هم به مجمع پیشنهاد می دهم پیشنهاد شما را گوش نکنند چون چهار سال حرف زدید. در ادامه صالحی امیری خواستار این شد درگیری لفظی خود را خاتمه دهند و مجمع صلوات فرستاد.

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک ععلیرضا دبیر

*صالحی امیری: حرمت مهمان ها حفظ شوند

صالحی امیری در ادامه گفت:  جا دارد از حضور برادران عزیزم حیدر فرمان به عنوان نماینده شورای المپیک آسیا و همراه او عبدالهادی تشکر می کنم‌. حیدرفرمان و حسین المسلم و مجموعه دوستان ما در شورای المپیک از حامیان جدی ورزش قهرمانی ایران بودند. در هر مقطعی دچار چالش شدیم موانع را از جلوی ما برداشتند. از حضورشان در مجمع قدرشناسی می‌کنیم و ان‌شاءالله حرمت مهمان را حفظ کنیم.

* قبل از آغاز رای‌گیری، تعداد اعضای المپیکی شمارش شد. تعداد حاضران ۵۲ نفر است از این بین ۲۸ نفر المپیکی و ۲۴ نفر غیرالمپیکی هستند. براین اساس انتخابات برگزار خواهد شد.

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک رضا صالحی امیری

شایسته انصراف داد

* صالحی‌امیری از کاندیداها خواست تا انصرافی‌ها الان اعلام کنند 

شایسته در حالی که قصد صحبت داشت، صالحی امیری اجازه نداد و گفت: یک ثانیه هم اجازه نمی‌دهم چون باید مجمع را اداره کنم. حق سایر کاندیداها هم هست که صحبت کنند.

شایسته نیز گفت: برای اینکه ثابت کنم اخلاق در ورزش پایدار است خداحافظی می‌کنم، ملت ایران باید بدانند ایران اسطوره ای مثل تختی دارد.

صالحی‌امیری گفت: این خداحافظی به معنای انصراف است. فرم انصراف را به شایسته بدهید.

* مجتبی عابدینی زمانی که برای رای دادن فراخوانده شد به سمت حمید سجادی وزیر ورزش رفت که نصرالله سجادی خطاب به او گفت: کجا می‌روی؟!

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک مجتبی عابدینی

توضیحات سجادی در مورد «رسمیت» انتخابات کمیته المپیک

خبره ورزشی مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در مورد رسمیت برگزاری مجمع انتخاباتی این کمیته توضیحاتی را ارائه کرد  و گفت ۵۳ نفر اعضای حاضر در مجمع هستند که ۲۸ نفر آنها المپیکی و ۲۵ نفر آنها غیرالمپیکی هستند.

نصرالله سجادی در پنجاه و یکمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک درباره برگزاری انتخابات این کمیته، اظهار کرد: ماده هشتم اساسنامه می گوید جلسات عادی مجمع با حداقل دو سوم اعضای مجمع رسمیت می یابد و نصف بعلاوه یک آرای اعضای حاضر در مجمع ملاک تصمیم گیری خواهد بود.اگر به حدنصاب نرسیم یک ماه بعد، مجمع برگزار می‌شود و این جلسه با حضور نیمی از اعضای دارای حق رای رسمیت می یابد.

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک

خبره ورزشی مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه اگر در نشست دوم نیز حد نصاب نرسیم با فاصله زمانی یکماه مجدد با هر تعدادی از اعضای مجمع انتخابات برگزار می‌شود، عنوان کرد: همچنین تبصره ۴ ماده ۱۵ می‌گوید انتخابات با رای مخفی و کتبی صورت می پذیرد. اساسنامه تاکید دارد در رای گیری ها اکثریت مطلق در مجمع فدراسیون های المپیکی بعلاوه تعداد ورزشکاران به عنوان نماینده ورزشکاران المپیک مدنظر قرار گیرد.

پس از پایان شمارش آراء، انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک به دور دوم کشیده شد.

در دور اول علی نژاد 24 رای، خسروی وفا 24 رای و باقرزاده 5 رای کسب کردند و بدین ترتیب خسروی وفا و علی نژاد به دور دوم رفتند.

photo_2022-08-28_15-04-33

در دور دوم رای‌گیری دو عضو غیر المپیکی دیگر به مجمع اضافه شدند و تعداد اعضا به ۵۵ نفر رسید.  

در پایان رای‌گیری از ۵۵ رای، خسروی وفا ۲۸ رای و علی‌نژاد ۲۷ رای کسب کردند. به این ترتیب محمود خسروی وفا برای چهار سال به عنوان رییس کمیته ملی المپیک انتخاب شد. 

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک

برای ریاست مهدی علی‌نژاد، محمود خسروی وفا، فضل‌الله باقرزاده و  مجید شایسته کاندیدا بودند که شایسته پیش از آغاز انتخابات انصراف داد.  

محمد خسروی وفا

محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک

 

مهین فرهادی زاد تنها کاندیدای نایب رییس بانوان بود که با ۵۳ رای به عنوان نایب رییس زنان انتخاب شد.

مهین فرهادی زاد

برای نایب رییس دوم، در دور اول باقرزاده ۹ رای، اورسجی ۲ رای، رنگرز ۸ رای، سعیدی ۱۴ رای، کیهانی ۶ رای و نوروزی ۱۵ رای کسب کردند که نوروزی و سعیدی به دور دوم راه یافتند. در پایان دور دوم نیز نوروزی با ۲۹ رای به عنوان نایب رئیس انتخاب شد. سعیدی نیز ۲۵ رای آورد. ۲ رای نیز باطله اعلام شد.

غلامرضا نوروزی

فضل‌الله باقرزاده، غلامرضا نوروزی، مجید کیهانی، عباس اورسجی، حسن رنگرز، مهر علی باران چشمه، کیکاووس سعیدی کاندیدا بودند. 

photo_2022-08-28_16-21-59

مهرعلی باران‌چشمه با ارسال نامه‌ای از نایب رییسی انصراف داد و در مجمع هم شرکت نکرد. 

۱۶ نفر کاندیدای ۷ کرسی هیات اجرایی

رای گیری برای هیات اجرایی آغاز شد که ۱۶ نفر به عنوان نامزد، شرکت کردند.

حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف در ادامه از صالحی امیری خواستار شفاف سازی در مورد تشابه اسمی خود و داود عزیزی شد که در این زمینه صالحی امیری اعلام کرد حمید عزیزی به عنوان رییس فدراسیون گلف و داود عزیزی به عنوان رییس فدراسیون تنیس در انتخابات شرکت کرده‌اند.

نصرالله سجادی نیز اعلام کرد باید حتما در برگه رای مربوط به هیات اجرایی از ۱ تا ۷ نفر انتخاب کنند و در صورتی که به ۸ نفر رای دهند برگه رای باطله به شمار می آید.

*با تایید اعضای مجمع، بهداد سلیمی، عضو منتخب کمیسیون ورزشکاران برای حضور در هیات اجرایی  کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

 

با شمارش آرای ماخوذه برای انتخاب هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به ترتیب:

1- مهرداد علی قارداشی: ۴۲

2- مهدی پاکدل: ۳۸

3- علیرضا سهرابیان: ۳۰

4-داورزنی: ۲۹

5-غلامرضا شعبانی بهار: ۲۸

6- آرش میراسماعیلی: ۲۵

7- مهدی گودرزی: ۲۴

8- داود عزیزی: ۲۲

9- حمید عزیزی: ۱۸

10- محمدرضا پوریا: ۱۷

11- مرتضی قربانی: ۱۷

12- محسن رضوانی:  ۱۶

13- محمد علیپور: ۱۴

14-جواد داوری: ۱۲

15- عباس نظریان: ۱۱

16- مجید هنرجو: ۷

به ترتیب آرای ماخوذه را کسب کردند.

بدین ترتیب پاکدل، داورزنی، سهرابیان، شعبانی‌بهار و علی‌قارداشی به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخاب شدند و در پایان مرحله دوم شمارش آرای پست هیات اجرایی، نتایج زیر کسب شد:

میراسماعیلی (۱۵رای)

گودرزی (۳۰رای)

داوود عزیزی (۱۸رای)

حمید عزیزی (۲۰رای)

بدین ترتیب گودرزی و حمید عزیزی به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخاب شدند.

شایسته: انتخابات کمیته نشان‌دهنده دموکراسی بود

مجید شایسته به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست کمیته ملی المپیک که پس از بحث با صالحی‌امیری از کاندیداتوری خود انصراف داد. عضو سابق هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در این مورد گفت: به دلیل پایبندی بر اخلاق و اینکه جامعه و ملت عزیز بدانند اخلاق همیشه در کشور پابرجاست و نسل تختی هنوز در رگ و خون ایرانی باقی است، انصراف دادم.  

او در مورد انتخاب محمود خسروی‌وفا به عنوان ریاست کمیته گفت: انتخاب خوبی است. امیدوارم حاج محمود خسروی‌وفا و تیم جدید موفق باشند و بتوانند روز به روز به ترقی و پیشرفت ورزش کشور کمک کنند.  

شایسته در مورد رقابت نزدیک خسروی وفا و علی‌نژاد برای تعیین ریاست کمیته بیان کرد: رقابت خوب و تنگاتنگی بود. نشان داد در کشور دموکراسی وجود دارد و رای را اعضای مجمع تعیین کردند که این اتفاق خوبی است.

او در مورد حواشی علیرضا دبیر با اعضای هیات اجرایی سابق گفت: دیگر آقای دبیر است. علیرضا دوست دوست داشتنی ماست و برای کشتی زحمت می‌کشد. برای کشور مدال‌آورده و قهرمان المپیک است. بالاخره چیزهایی مد نظر دارد و بیان می‌کند. همین که افراد در مجمع نظر خود را بیان می‌کنند، اتفاق خوبی است.  

باقرزاده:کامبک زدند!

فضل الله باقرزاده بعد از برگزاری جلسه مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تنها دوره‌ای است که رقابت خوب و سالمی برگزار شد. کمتر چنین انتخاباتی حتی در مجامع بین المللی شاهد بودیم. من خودم رئیس فدراسیون بودم و در برخی انتخابات از قبل نتیجه مشخص بود، اما اینجا مشخص نبود. خسروی وفا رای آورد و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی در مورد اینکه بعد از اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شده بود زمزمه شد 5 نفر آرای شما به سمت خسروی وفا تمایل پیدا کردند، اظهار داشت: اصلا اینگونه نیست، مجمع آزادانه‌ای بود. هرکسی دوست داشت رای داد. دو رئیس فدراسیون هم به این قضیه اضافه شدند. اسکندری و سلیمانی، 7 رای بود نه 5 رای، انتخابات خوبی بود و رقابت بسیار نزدیک. در خیلی از انتخابات کمیته ملی المپیک حضور داشتم و نتایج اکثر آنها مشخص بود اما امروز دو نامزد 27 به 27 بودند و تا ثانیه آخر هیچکس نمی‌دانست چه کسی رئیس می شود و به قول شما کامبک زدند.

علیرضا دبیر: من را زوری به مجمع آوردند

علیرضا دبیر در پایان مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران، درباره جر و بحث با علیپور و کیهانی دو عضو سابق هیات اجرایی کمیته المپیک اظهار کرد: دعوا نکردیم اصلا دعوا نبود. مجمع خیلی خوب و سالمی بود و در سلامت برگزار شد. این مجمع ۲ پیام داشت یکی در انتخاب رییس که ۲۸ به ۲۷ شد و باید تحلیل شود. اینکه کمیته، وزارت، فدراسیون ها و دستگاه های نظارتی همه ببینند کجا هستند و اینکه چیزی که فکر می کنند در عمل آنطور نمی شود. به هیات اجرایی که امروز رای آورد هم گفتم همانطور که ۱۱ عضو سابق هیچکدام رای نیاوردند شما هم اگر کار نکنید ۴ سال دیگر همین سرنوشت را پیدا می کنید.

رییس فدراسیون کشتی افزود: عدالت در برابری نیست. این اسلام نیست و کمونیستی است. اسلام می گوید هر کس به اندازه زحمتش برداشت کند. حق کشتی ما این نیست. من برای نفس و دنیای خودم حرف نزدم. اگر کسی از طرف یک فدراسیون در هیات اجرایی رفته باید برای همه فدراسیون ها بدود نه اینکه فقط برای فدراسیون خودش بدود و پول برای خودش از کمیته المپیک بصورت پنهانی بگیرد. این اتفاق هم باید درسی برای زندگی شان باشد. من کاندیدا هم نشدم و کربلا بودم. نصیرزاده را خط زدند و یک کاندیدای کشتی در هیات اجرایی را سوزاندند. من گلایه دارم و من را زوری به مجمع آوردند.

وی با اشاره به مشکلات هیات اجرایی سابق، ادامه داد: کمیسیون ورزشکاران مشکل داشت. انتخاب هیات اجرایی برای انتخاب خبره ورزشی مشکل داشت. آیا خبره ورزشی ما آن دو نفری که انتخاب شدند بودند؟ آیا این دو نفر اصلا رویشان می شود در مقابل این همه قهرمان و المپیکی به عنوان خبره کار کنند؟ کار برای خدا نباشد اینطور می شود و مجمع امروز جوابشان را داد. من هم در فدراسیون کشتی اگر برای خودم کار کنم و بدوم اینطور می شود. این مجمع ۲ درس داشت یکی انتخاب رییس و یکی اینکه ۱۱ عضو سابق هیات اجرایی انتخاب نشدند.

دبیر خاطرنشان کرد: من از اینکه آنها انتخاب نشدند خوشحال نشدم اما تاکید کردم کسی برای خودش کار کند آخر کارش این می شود. نزدیک ۶۷ درصد مدال های المپیک این مملکت برای کشتی است و اگر خوب مدیریت می شد به ۸۰ درصد هم می رسید چرا که خیلی ها باید مدال یا طلای المپیک می گرفتند. اگر مدال های جهانی ما مثل موحد که ۵ طلای جهان دارد یا سوریان که ۶ طلای جهان دارد هم اضافه شود ۸۲ و نیم درصد مدال های این مملکت را کشتی آورده است اما بودجه کشتی یک پنجاهم بودجه ورزش هم نبوده است. بعد دم المپیک می‌گویند کشتی مدال بیاورد مگر خم رنگرزی است؟ بیاید هزینه کنید من قول می دهم کشتی انقدر این پتانسیل را دارد که در ۲ المپیک، همه ۱۱ المپیک قبلی را جبران کند. کشتی ۲ فدراسیون است نه یک فدراسیون.

وی ادامه داد: من احترام زیادی به ورزش های دیگر قائل هستم و نمی گویم چرا به آن ها می دهید. باید بدهند. من می گویم به هر کس بر اساس افتخاراتش پول بدهید. من اگر به پولادگر حرفی می زنم، احترامش واجب اما رای اگر حرف غیر کارشناسی بزنند من کوتاه نمی آیم. گفتم شما شاخصه‌هایتان را برای تقسیم بودجه بگویید. همین الان حضور برخی اعضای مجمع ناحق بود. آیا بنا با ۴ طلای المپیک نباید بیاید اینجا بنشیند؟ یدالله فوق ایدیهم. خدا اینطور جبران می کند. من بچه جنوب شهرم و راحت حرفم را می زنم و جز خدا، اهل بیت و ولی فقیه از هیچ کس نمی ترسم.

وی درباره مباحث مطرح شده درباره سال های حضورش در شورای شهر گفت: مردم تهران دوبار محبت کردند و در شورا به صورت مستقل که کار سختی است رای آوردم. من سری اول هم به شورا رفتم نمی خواستم بروم. من آمدم که رییس فدراسیون شوم اما علی آبادی که رییس سازمان تربیت بدنی بود به من گفت به تو احتیاج نداریم و برو. من هم لج کردم و رفتم شورای شهر. چند ماه اول هم واقعا کار را بلد نبودم و پیاده بودم اما خدا کمک کرد.

دبیر درباره انتخاب خسروی وفا به عنوان رییس کمیته المپیک گفت: حاج محمود خیلی عزیز است و زندگی اش را پای ورزش و نظام گذاشته است. صبح ۴۰ دقیقه با هم مفصل حرف زدیم. من او را خیلی قبول دارم. امروز کاندیدای کشتی در هیات اجرایی که آقای نصیرزاده بود را به ناحق سوزاندند. من گله مند بودم و نمی‌خواستم شرکت کنم اما چون موضوع شرعی بود و باید از طرف کشتی حاضر می شدم و رای می دادم به مجمع آمدم.

خسروی وفا: سعی می‌کنم سیاست‌های صالحی‌ امیری را ادامه دهم

محمود خسروی‌وفا بعد از پایان مجمع، عنوان کرد: به همه شما تبریک می‌گویم. خوشحالم که رقابت نزدیک و صمیمانه داشتیم، انتخابات دموکراسی و فضای خوب انتخاباتی را شاهد بودیم. همان طور که دبیر گفت اعضای انتخاب شده نماینده همه فدراسیون‌ها هستند. از وزیر ورزش که سعه صدر به خرج داد تشکر می‌کنم، از هیئت اجرایی که مورد هجمه قرار داشتند تشکر می‌کنم، این اتفاق اشکال اساسنامه بود که رفع می‌کنیم. من سعی می‌کنم مسیر آقای صالحی‌امیری را دنبال کنم چون از او درس‌های زیادی گرفتم. از او قول گرفتم در امور مختلف که می‌تواند ورزش را به مسیر خوب ببرد به ما کمک کند. از او در هیئت اجرایی دعوت می‌کنم تا روزهایی که دستورالعمل حساس است کنار ما باشد.

رئیس جدید کمیته ملی المپیک، یادآور شد: مجمع به من اعتماد کرد، سعی می‌کنم فضای آرامی را مدیریت کنیم. من هیچ تقابلی با هیچ فدراسیون و وزارت ورزش نخواهم داشت. سعی می‌کنم سیاست‌های صالحی‌ امیری را ادامه دهم. از آقای ساعی و دبیر تشکر می‌کنم که امروز حضور داشتند چون برایم مهم بود. از آقای میراسماعیلی تشکر می‌کنم که به نفع من کنار رفت البته من راضی نبودم. خوشحالم که آقای حیدر فرمان در نشست بود و این دموکراسی را دید. تعداد بانوان در مجمع کم بود و امیدوارم که این ظرفیت در آینده بیشتر شود.

فرمان: به عنوان نماینده شورای المپیک آسیا شاهد مجمع انتخاباتی دموکراتیک بودم

حیدر فرمان، مدیر بازی‌های شورای المپیک آسیا و رئیس انجمن بین المللی کوراش گفت: ابراز خوشحالی می‌کنم از اینکه در کنار شما در این روز تاریخی حضور داشتم. مایلم ریاست خسروی وفا در کمیته ملی المپیک و دیگر نفرات منتخب را تبریک بگویم. خیلی خوشحالم که به عنوان نماینده شورای المپیک آسیا شاهد مجمع انتخاباتی روشن و دموکراتیک بودم، من‌ شاهد برگزاری مجامعی در کشورهای مختلف بوده‌ام.

وی تاکید کرد: معتقدم در زیر چتر هدایت خوب صالحی امیری که اعضا را گرد هم آورده است شاهد چنین نشستی بودیم. در شرایطی که ایشان حضور داشتند شاهد پیشرفت جنبش المپیک در ایران بودیم، فقط به پیشرفت ورزشکاران محدود نشد بلکه در خصوص زیرساخت ها هم پیشرفت زیادی شاهد بودیم.

فرمان تاکید کرد: مطمئنم که رئیس بعدی ادامه دهنده چنین دستاوردهایی است، همانطور که در جریانید رویدادهایی در پیش است مانند بازی های آسیایی و بازی‌های المپیک، اینها چالشی برای کمیته ملی المپیک ایران است و امیدوارم شاهد موفقیت کمیته باشیم.

وی خطاب به خسروی وفا ابراز امیدواری کرد که وی را در نشست شورای المپیک آسیا (کامبوج) و‌ نشست انوک‌ (سئول) ببیند.

حیدر فرمان تاکید کرد: تمایل دارم تشکر کنم از مهمان نواری شما و همچنین از برگزاری مجمع دموکراتیک تشکر کنم.

ساعی: کم لطفی شد اما صلاح ورزش بود که امروز باشم

هادی ساعی در پایان انتخابات کمیته ملی المپیک در مورد انتخابات گفت: خداراشکر انتخابات برگزار شد. مهمترین موضوع مجمع بود. انتخابات خوب برگزار شد، رقابت خیلی نزدیک بود. در دوره های قبل انتخابات مقداری رقابت نبود اما در این دوره رقابت خوبی بود که برای ورزش کشور خوب است. امیدواریم دوستانی که به عنوان رییس، نایب رئیس و هیات اجرایی رای آوردند بتوانند روند رو به پیشرفت را ادامه دهند و نمایندگان خوبی برای کلیه رشته های ورزشی باشند. 

وی در ادامه در مورد انتخاب خسروی وفا گفت: آقای خسروی وفا در ورزش ایران شناخته شده است و در حوزه‌های مختلف امتحان پس داده است. در بحث‌های اخلاقی هم که زبانزد ورزشی های ایران است. 

او در خصوص چالش دبیر با اعضای سابق هیات اجرایی گفت: او بارها گفته که مرا در این موضوعات خطاب قرار نداده است.

وی در خصوص شایعاتی که مطرح شده بود مبنی بر اینکه در مجمع حاضر نمی‌شود تا انتخابات برگزار نشود، گفت: حضورم به خاطر ورزش کشور بود. آنهایی که قهرمان المپیک هستند و در ورزش اسم و رسم دارند اگر نباشند جایگاهشان بالاتر است. همه دنبال این بودند که من باشم. خداراشکر که کاری که به نفع ورزش کشور بود انجام دادم. درست است که در حق من مقداری کم لطفی کردند اما صلاح ورزش کشور این بود که امروز باشم. خداراشکر انتخابات برگزار شد. 

وی در مورد اضافه شدن دو نفر در دور دوم انتخابات گفت: قطعا تاثیر داشت. باید از خودشان بپرسید. 

وی در پاسخ به این سوال که چقدر به مهندسی و لابی انتخابات ورزشی اعتقاد دارد، گفت: لابی بله هر کسی که در هر جایی کاندیدا می‌شود حق دارد و زمان دارد که خود را معرفی و لابی درست کند. اما نزدیکی انتخابات نشان داد که لابی‌ها درست بوده و مهندسی ندیدم. 

ساعی در مورد بحث انصراف خودش گفت: هیچ توضیحی به بنده ندادند ولی پیگیری می‌کنم.

علی نژاد: از خودشان بپرسید چرا خطر از بیخ گوش ورزش ایران گذشت!

مهدی علی نژاد بعد از برگزاری انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ریاست خسروی وفا بر کمیته ملی المپیک را به ایشان تبریک می‌گویم و مجمع پرحرارت و پر جنب و جوشی بود. دور اول آرا مساوی شد و در دور دوم خسروی وفا با اختلاف یک رای برنده شد. من چند ماهی مسئولیتی در ورزش کشور نداشتم و رقیب قدرتمندی مثل خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک پیش رویم بود و از تمام کسانی که به من رای دادند تشکر می‌کنم.

علی‌نژاد در مورد اینکه برخی معتقدند با عدم انتخاب او خطر از بیخ گوش ورزش ایران گذشت، گفت: ازخودشان بپرسید.

وی در خصوص اینکه دو عضو مجمع در میانه رای گیری دور دوم وارد مجمع شدند و آیا به این مساله اعتراضی دارد، عنوان کرد: نه، بالاخره اعضای مجمع ممکن است با تاخیر وارد شوند. هیچ مشکلی هم از این جهت نبود و نماینده شورای المپیک آسیا هم این را تایید کرد. کلا اعتراضی به هیچ موضوع خاصی ندارم.

علی نژاد در مورد اینکه قبل از انتخابات اسم شما بین نامزدها نبود اما بعد اضافه شد، گفت: من نامه ای نوشتم و معترض شدم و به همین دلیل اسم من اضافه شد نامه موثر بود.

علی نژاد در مورد اینکه نصف بعلاوه یک  آرا می شد  28 و نیم گفت: در دور دوم اکثریت نسبی ملاک است.

کیهانی: گپ و گفت و گو ما در جلسات کمیته کمی تند است

مجید کیهانی پس از مجمع انتخابی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: من معتقد هستم که انتخابات کاملا دموکراتیک و آزاد برگزار شد و دیدید که خسروی وفا تنها با یک راز به ریاست کمیته ملی المپیک رسید. خوشحالم که فرد با تجربه و ورزش انتخاب شدند و می‌توانند کمک بزرگی به ورزش کشورمان بکنند.

وی در خصوص درگیری لفظی خود با دبیر گفت: اینا بگو مگو و چالش نیست و تنها گپ و گفت و گویی است که بین ما ایجاد می‌شود و درباره مسائل با یکدیگر صحبت می‌کنیم. در این مجمع همه اعضا به خودشان رای دادند چرا که ماهیت مجمع امروز کلی بود و همه باید انتخاب درستی را می کردند.

وی در ادامه افزود: من نمیخواستم در پایان دوره ای که همه زحمت کشیدند تلخی بین هیأت اجرایی و اعضای کمیته ملی المپیک پیش بیاید به همین خاطر سعی کردم ختم قائله شود.

دیدگاه تان را بنویسید