رسول خادم: در تلاش هستند جهان پهلوان تختی را کمرنگ کنند!

رسول خادم از بی اهمیتی نسبت به روز ملی کشتی که سالروز تولد جهان پهلوان تختی است انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رسول خادم در زمان ریاست بر فدراسیون کشتی، پس از چند سال تلاش و رایزنی سرانجام موفق شد موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نامگذاری ۵ شهریور زاد روز جهان پهلوان تختی را به عنوان روز ملی کشتی، جلب کند و این روز رسما به عنوان روز ملی کشتی در تقویم رسمی ثبت شد.

در زمان ریاست وی نیز هر ساله به مناسبت این روز مراسم های مختلفی توسط فدراسیون و اهالی کشتی برای پاسداشت این روز برگزار می شد اما چند سالی است با کناره گیری خادم از ریاست فدراسیون کشتی، پاسداشت این روز بزرگ نیز تا حد زیادی به فراموشی سپرده شده است.

رسول خادم با انتشار پستی در صفحه مجازی خود نسبت به بی توجهی به روز ملی کشتی انتقاد کرد و نوشت: پنجم شهریور روز ملی کشتی است، روزی که تلاش فراوان به احترام کسب افتخارات قهرمانی و مدال های ملی این رشته ورزشی کهن و از همه مهمتر پیوند ریشه دار و باستانی کشتی با مردمان ساکن در سرزمین ایران از هزاران سال پیش تاکنون به نام "کشتی" نامگذاری گردید.

"روز ملی کشتی" مصادف است با زادروز پهلوان غلامرضا تختی بزرگ. نام جاودانی که چند سالی است بسیاری در تلاشند تا در پشت نام های نان آور و مدال آور دیگر کمرنگش کنند!

و چه تلخ است هنگامی که در این تلاش، همراهی کسانی از خانواده ورزش و کشتی هم به چشم می خورد...بگذریم!

حالم چو دلیری است که از بخت بد خویش

در لشگر دشمن پسری داشته باشد!

 

دیدگاه تان را بنویسید