دفاع غیرمنطقی استقلالی ها از ساپینتو!

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال معتقد است ساپینتو نباید با محرومیت روبرو شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دیدار استقلال با ملوان هر چند با کسب سه امتیاز خارج از خانه برای استقلال همراه بود، اما در نیمه نخست که ملوان ابتدا پیش افتاده بود مربی پرتغالی استقلال دست به حرکت ناشایستی زد. لگد زدن به برانکارد گروه هلال احمر عملی بود که به سرعت بازخورد های منفی زیادی دریافت کرد.

محمد مومنی عضو هیئت مدیره استقلال، یکی از کسانی است که با استدلال هایی عجیب خواهان جریمه نشدن سرمربی این تیم است. او می گوید: کمیته محترم انضباطی نباید سرمربی ما را جریمه کند و امیدوارم که آنها به مربیان خارجی که تازه به فوتبال ایران آمده اند زمان بیشتری بدهند و آنها را درک کنند. چون هنوز به فرهنگ و شرایط رفتاری در ایران عادت نکرده اند. باید انتقال فرهنگی مان را به ساپینتو انجام دهیم. گرچه فرهنگ بین‌المللی هم چنین رفتاری را نمی‌پسندد. ولی همین که او بعد از این رفتار می‌رود و با بچه‌های گروه امداد صحبت می‌کند و از دلشان در می‌آورد نشان دهنده رفتار حرفه ای و شخصیت ساپینتو بود. البته نباید این اتفاقات در فوتبال رخ دهد. مطمئنا ساپینتو هم فردی است که این مسائل را می‌پذیرد و باید خویشتن دارتر باشد.

استدلال های مومنی برای تبرئه سرمربی کاملا باطل و مردود است. در فوتبال بین المللی حتی حرکات سبک تر از این با جریمه سنگین روبرو می شود. اصول اخلاقی در فوتبال مرز ندارد و این موضوع اصلا به مسائل فرهنگی ایران ارتباطی پیدا نمی کند.

اما چینی بازیکن اسبق استقلال، پا را فراتر گذاشت و نه تنها ساپینتو را مقصر ندانست به او حق هم داد و گفت: حرکاتی مانند لگد به برانکارد، در اروپا هضم شده است (!!!) متاسفانه در ایران کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بیکارترین ارگان مملکت است که آنجا نشسته اند تا یک نفر انگشتش را در بینی اش فرو کند و سریع او را صدا بزنند. این‌ها حرکات انگیزشی هستند و تعصب مربی را نشان میدهند. لگدی که ساپینتو به برانکارد زد از روی تعصب بود.

البته که صحبت های چینی قابلیت بحث و استدلال ندارد و همین که می گوید این حرکات در اروپا هضم شده به تنهایی کافیست که مشخص شود محور صحبت های او تعصب و در راستای ایجاد محبوبیت کاذب نزد هواداران است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید