وقت شناس مثل رئال مادرید

رئال مادرید ستاره های بزرگی را در ترکیب خود داشته اما اکثر این بازیکنان را در زمان مناسب به فروش رسانده و از این طریق جلوی ضرر و زیان را گرفته و گاهی سود لازم را هم به جیب زده است!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کاسمیرو جدیدترین چهره ای است که احتمالا به عنوان ستاره خط میانی رئال مادرید با مبلغی هنگفت این تیم را ترک خواهد کرد تا یک بار دیگر پرس ثابت کند که زمان فروش ستاره ها را می داند!

با قهرمانی رئال مادرید در سوپرجام اروپا، فلورنتینو پرس حالا فقط سه جام کمتر از سانتیاگو برنابئوی افسانه ای گرفته و احتمالا او به زودی پرافتخارترین رئیس تاریخ این باشگاه خواهد شد. اما یکی از نکات قابل توجه کارنامه پرس، قطع ارتباط به موقع با بازیکنان محبوب و بزرگ رئال مادرید بوده؛ اتفاقی که ابتدا مورد انتقاد هواداران قرار گرفته و در ادامه صحت تصمیم پرس مشخص شده است.

در سن 2015 ایکر کاسیاس، دروازه بان محبوب و اسپانیایی رئال مادرید در لیست فروش این تیم قرار گرفت و برنابئو را بعد از دو دهه ترک کرد. خداحافظی غم انگیز و توام با گریه این سنگربان پرافتخار باعث شد بسیاری از هواداران رئال مادرید در آن مقطع تصور کنند فلورنتینو پرس و باشگاه مرتکب اشتباه شده اند و کاسیاس می تواند همچنان در مادرید بازی کند. اما این دروازه بان بزرگ بعد از ترک این باشگاه دوران چندان خوبی در پورتو نداشت و در ادامه و بعد از مبتلا شدن به عارضه قلبی، در نهایت از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

سه سال بعد و پس از کسب سومین قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا، این بار خبر غیرمنتظره جدایی کریستیانو رونالدو فرا رسید و این ستاره پرتغالی در تابستان سال 2018 مادرید را به مقصد تورین ترک کرد. اگرچه رونالدو در سال های اخیر از نظر فردی آمار خوبی داشته، اما هرگز موفق به تکرار دوران درخشان بازی در رئال مادرید نشد و این باشگاه نیز با جذب ستاره های جوانی مانند وینیسیوس جونیور و رودریگو در خط حمله، فصل گذشته دوباره موفق به فتح لیگ قهرمانان شد.

اما دو مدافع مرکزی بزرگ و پرافتخار رئال مادرید یعنی سرخیو راموس و رافائل واران نیز در تابستان سال گذشته از این باشگاه جدا شدند. شرایط برای هر دو بازیکن بسیار بد پیش رفته و هم واران و هم راموس دچار افت محسوسی شده اند. خداحافظی غم انگیز سرخیو راموس باعث انتقادات زیادی به فلورنتینو پرس شد، اما حالا معلوم شده که تصمیم رئال مادرید در مورد قطع همکاری با این بازیکن درست بوده و راموس دیگر مدافعی درجه یک و بزرگ در سطحی تیمی مثل رئال محسوب نمی شود.

دیدگاه تان را بنویسید