سرمربی والیبال لهستان و سورپرایزش از دو بازیکن ایرانی

نیکولای گربیچ در آستانه مسابقات قهرمانی والیبال جهان درباره شرایط لهستان و همچنین رویارویی احتمالی با ایران صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی والیبال لهستان که میزبانی مسابقات قهرمانی جهان را هم در اختیار دارد یکی از مدعیان قهرمانی است. ورزش سه گفتگویی با گربیچ انجام داده که در ادامه می خوانید.

*در مورد شرایط آمادگی‌ تیمتان برای ما بگویید. لهستان برای قهرمانی جهان آماده است؟

 

گربیچ: شرایط تیم ما خوب است اما هنوز به شکل کامل آماده نیستیم. اینطوری بگویم که هنوز به یک سری جزئیات کوچک احتیاج داریم تا به شرایط مسابقه برسیم. از این هفته بازی های بیشتری خواهیم داشت و این کار را برای‌مان راحت‌تر می‌کند.  در هر صورت به دنبال این هستیم که به بهترین شرایط ممکن برسیم.

*پیش‌بینی‌تان از قهرمانی جهان چیست؟ قطعا شما هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستید. 

گربیچ: مشخص است که وقتی شما مدافع عنوان قهرمانی هستید و در خانه بازی می‌کنید، فشارها روی‌تان بیشتر است. همانطور که می‌دانید همیشه انتظارات از تیمی با این کیفیت بالاست اما همانطور که گفتم ما فقط به دنبال این هستیم که در زمین خودمان را ثابت کنیم. ما سعی می‌کنیم بهترین نتیجه ممکن را بگیریم تا در نهایت به جایی که می‌خواهیم برسیم.

*به نظرتان سخت ترین رقبای شما در راه قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان کدام تیم ها هستند؟

گربیچ: برخی تیم ها به لیگ ملت‌ها اهمیت ١٠٠ درصدی نمی دهند و برخی ستاره‌هایشان را در آن مسابقات در اختیار نداشتند. به نظرم فرانسه قوی تر شده چون کوین تیلیه برگشته است.  همچنین آمریکا قوی تر شده چون متئو اندرسون برگشته است. بلغارستان هم قطعا قوی تر خواهد بود و ایتالیا نیز همینطور.  اسلوونی هم مربی خود را تغییر داده و معتقدم خیلی بهتر از VNL بازی خواهد کرد. من مطمئنم که با این شرایط رقابت های خیلی خوبی را خواهیم دید. در نهایت فکر می کنم وقتی می‌توانیم بیشتر در مورد قهرمانی حرف بزنیم که بازی های تعیین کننده از راه برسد.

*و اگر بخواهید از مدعیان اسم ببرید؟

گربیچ: همه می دانند چه تیم هایی قوی تر هستند و بیشترین شانس را برای قهرمانی دارند.

*در مورد ویلفرد لئون هم سوال کنم. چه شد که در نهایت او بعد از حرف و حدیث های زیاد به قهرمانی جهان نرسید؟

گربیچ: من قبلا هم گفتم که این بازیکن خیلی سریع‌تر از چیزی که انتظار می‌رفت در حال بهبودی و ریکاوری است. ایشان بازیکنی است که پرش های زیادی داشت بنابراین خیلی مهم بود که بتواند بدنش را به شرایط اوج آمادگی برساند. این که بتواند با هم‌تیمی هایش هم هماهنگ شود اهمیت زیادی داشت. او به زودی بازی کردن را شروع خواهد کرد. با این حال مایه تأسف است که یکی از بهترین بازیکنان‌مان را در مسابقات قهرمانی جهان در اختیار نداریم.  من نمی خواستم سلامتی لئون و همچنین نتایج تیمم را به خطر بیندازم چون وقتی در زمین حضور دارد انتظارات از او خیلی بالاست و کسی نمی‌تواند قبول کند که او در زمین حضور داشته باشد اما اوج آمادگی را ارائه ندهد.

*کمی هم در مورد دو تقابل با ایران در لیگ ملت‌ها حرف بزنیم. از عملکرد بازیکنان ما سورپرایز نشدید؟

گربیچ:  بله برای من سورپرایز بود چون تنها بازیکنی که از تیم شما می شناختم میلاد عبادی پور بود. بقیه بازیکنان را نمی شناختم و برایم شگفت انگیز بود که توانستند اینقدر خوب بازی کنند. ایران به خصوص در هفته آخر و فینال فوق‌العاده بود. ما دو بازی کردیم که هر دو آن ها خیلی سخت بود. اواخر همینطور بوده و هرگاه لهستان مقابل ایران قرار گرفته شاهد جدال سختی بودیم و من انتظار دارم که بازی بعدی‌مان هم همینطور باشد.  

*عملکرد کدام بازیکن ایران بیشتر غافلگیرتان کرد؟

گربیچ: همانطور که در جواب سوالات قبلی‌ات هم گفتم همه بازیکنان‌تان که در گدانسک و بولونیا بازی کردند، باعث غافلگیری من شدند. آن ها والیبال سطح بالایی بازی کردند بنابراین ما دو بازی بسیار سخت مقابل ایران داشتیم. شاید بتوانم از دریافت کننده‌تان نام ببرم، البته نمی خواهم نامش را بگویم چون شاید بد تلفظ کنم اما شماره ٢٢ شما (امیرحسین اسفندیار) بود. همچنین پشت خط زن چپ دست شما (امین اسماعیل نژاد)، این دو نفر خیلی خوب بازی کردند و می توانم بگویم که این دو بیشتر از همه من را تحت تاثیر قرار دادند.

*تغییر نسل والیبال ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

گربیچ: وقتی شما اینگونه تغییر نسل می دهید و نفرات جدید تا این حد خوب بازی می‌کنند، نشان می‌دهد که والیبال ایران در مسیر درستی قرار دارد.

*با این تفاسیر دوست دارید در قهرمانی جهان دوباره با ایران روبرو شوید؟

گربیچ: من نه سعی می کنم کسی را نادیده بگیرم و نه از کسی بترسم و به همه احترام می‌گذارم. مهم این است که اعتماد به نفس داشته باشی و بهترین والیبالی که می‌توانی را ارائه دهی. اگر من الان به شما بگویم که بله دوست دارم دوباره با ایران بازی کنیم اینطور به نظر می‌رسد که دارم تیم شما را دست کم می‌گیرم و اگر هم بگویم از برخورد با ایران در قهرمانی جهان نگران می‌شوم، اینطور به نظر می آید که می ترسم‌‌ ولی هیچ کدام از این دو حالت درست نیست. منظورم این است که ما فقط روی خودمان تمرکز داریم و سعی می‌کنیم بهترین والیبال ممکن را مقابل ایران، اسلوونی، فرانسه، آمریکا و هر تیم دیگری بازی کنیم. ما باید بهترین خودمان باشیم تا بتوانیم هر کدام از این تیم ها را شکست دهیم.

دیدگاه تان را بنویسید