مشکل بارسلونا برای ثبت قرارداد یک ستاره

باشگاه بارسلونا قرارداد همه بازیکنان جدید خود بجز «کونده» را در لالیگا ثبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در حالی که باشگاه بارسلونا موفق شد با فعال کردن چهارمین اهرم اقتصادی قرارداد 6 بازیکنان جدید خود را در لالیگا ثبت کند، در ثبت قرارداد مدافع جوان و تازه وارد خود ناموفق بود. آبی اناری‌ها برای اینکه بتوانند قرارداد «کونده» را در سازمان لیگ اسپانیا ثبت کنند باید تراز مالی خود را بار دیگر به ثبت مثبت شدن حرکت دهند و در غیر این صورت برای انجام این کار، مجبور هستند تا یک بازیکن خود را به صورت موقت و یا به صورت دائم بفروشند. کاهش دستمزد بازیکنان فعلی نیز از دیگر راه‌حل‌ها برای بارسلونا است.

روزنامه آ.اس نوشت: با فعال شدن چهارمین اهرم اقتصادی باشگاه بارسلونا از طریق فروش 24.5 درصد دیگر از مالکیت استودیوی بارسا، این باشگاه توانست نام تمام بازیکنانی که تابستان امسال به خدمت گرفته است، به جز ژول کونده را در سازمان لیگ اسپانیا ثبت کند.

در حالی که حتی نام سرخی روبرتو و عثمان دمبله (دو بازیکن فصل گذشته که قراردادشان تمدید شده است) در سازمان لیگ اسپانیا ثبت شده، مدافع فرانسوی که از سویا به کاتالان‌ها پیوسته است هنوز به‌صورت رسمی بازیکن این تیم محسوب نمی‌شود. دلیل آنهم بالاتر بودن رقم لیست حقوق‌های پرداختی باشگاه بارسلونا به بازیکنانش از سقف تعیین شده توسط لالیگاست.

بارسلونا برای اینکه بتواند نام کونده را در سازمان لیگ به ثبت برساند دو گزینه دارد. نخست کاهش بیشتر حقوق‌های پرداختی به بازیکنانش و دوم فروش یا قرض دادن یکی از بازیکنان فعلی‌اش.

کاتالان‌ها اما با توجه به مصدومیت و خانه‌نشینی کونده پس از عمل جراحی اخیر، برای این کار فرصت کافی دارند. در واقع آنها تا 31 ژانویه سال 2023 این امکان را دارند که از قانون یک در ازای یک لالیگا استفاده کنند که به موجب آن در صورت انتقال یک بازیکن به تیمی دیگر می‌توانند از کونده در لالیگا استفاده کنند. با این حال این اتفاق شاید خیلی زودتر هم رخ دهد، چرا که احتمال جدایی سه بازیکن این تیم فرنکی دیونگ، سرجینیو دست و ممفیس دپای تا قبل از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات تابستان امسال وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید