چهار سال و 2 ماه؛ طولانی ترین دوره مربیگری در ایران!

بیشترین دوره مربیگری در میان 16 تیم لیگ برتر ایران متعلق به برانکو ایوانکوویچ است که فقط چهار سال و 2 ماه به طول انجامیده است!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نگاهی به سایت ترانسفرمارکت نشان می دهد که طول دوره های مربیگری در میان 16 تیم لیگ برتر ایران چندان زیاد نیست چرا که این عدد حتی به پنج سال هم نمی رسد!

در حالی که در خیلی از کشورها برخی مربیان برای حدود یک دهه به فعالیت خود در یک تیم ادامه می دهند، این عدد در ایران فقط 4 سال و دو ماه است. 

برانکو ایوانکوویچ در دوره حضورش در پرسپولیس 4 سال و 2 ماه سرمربی این تیم بود و سه بار هم قهرمان لیگ برتر شد و با همین مدت زمان، بیشترین دوره فعالیت را در یک تیم ثبت کرده است.

بعد از او امیر قلعه نویی است که که 3 سال و 29 روز سرمربی استقلال بود و در رتبه دوم قرار دارد.

البته این رکورد به زودی شکسته می شود چرا که محمد ربیعی، سرمربی مس رفسنجان که چهارمین سال حضورش در این تیم را سپری می کند، تاکنون 3 سال و 25 روز روی نیمکت تیمش نشسته و به زودی به رتبه دوم صعود می کند. در صورتی که ربیعی فصل آینده را هم روی نیمکت مس بنشنید، صاحب با ثبات ترین نیمکت در تاریخ لیگ برتر ایران خواهد شد!

نکته عجیب اینکه بیشتری دوره مربیگری در برخی از تیم های لیگ برتر ایران فقط یک سال است. به طور مثال آلومینیوم اراک هیچ گاه با یک مربی حدود 14 ماه همکاری نکرده است!

 

دیدگاه تان را بنویسید