بازی های کشورهای اسلامی ۲۰۲۱

پایان کار تکواندوی ایران در قونیه با 5 طلا، 4 نقره و 4 برنز

تکواندوکاران ایران در بازی های کشورهای اسلامی 13 مدال گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جماران - فرهاد بهافر، در آخرین روز از مسابقات تکواندو بازی های کشورهای اسلامی ایران در چهار وزن پایانی چهار فینالیست داشت که 2 طلا به کاروان ایران اضافه شد.

 

علیرضا نادعلیان جویباری در وزن مثبت ۸۷ در حالی که ۷ بر ۰ جلو بود اسلام بازار از فلسطین را در اواسط راند اول ناک اوت کرد تا به دور دوم راه یابد. ضربه سنگین وارد شده باعث شکستن دندان و آسیب جدی بر گردن حریف شد بطوریکه تیم پزشکی مستقر در سالن خیلی زود با برانکارت نماینده فلسطین را به خارج از سالن انتقال دادند. جویباری در وزن مثبت ۸۷ با شکست رجب آف ازبکستانی طی دو راند مبارزه نفس گیر و مهیج موفق شد حریف قدرتمند خود را شکست داده تا ضمن صعود به یک چهارم نهایی برنزش مسجل شود. او با شکست اتسلی حریف قدرتمند ترکیه طی دو راند مبارزات تکنیکی به فینال وزن خود راه یافت. علیرضا جویباری نادعلیان در فینال ایوب بصیر مراکشی طی دو راند برنده شد تا به نشان طلا دست یابد.

اکرم خدابنده نماینده وزن ۷۳+ در همان ثانیه های ابتدایی در حالیکه ۴بر صفر جلو بود با یک ضربه موندولیو به حریف باعث شد تا در ادامه سارا الحاج اردنی از ادامه مسابقه انصراف دهد تا نماینده کشورمان ضمن صعود به دور یک چهارم نهایی مدال برنزش قطعی شد. او در نیمه نهایی نا فیا نماینده ترکیه را از پیش رو برداشت و به فینال وزن خود راه یافت. خدابنده در فینال با اسوت لاتا ازبکستان مواجه شد که در رانده اول نتیجه را واگذار کرد.در راند دوم برنده شد اما در نهایت راند سوم را باخت تا به نشان نقره بسنده کند.

امیر محمد بخشی نماینده وزن منهای ۷۴ کیلو گرم مردان که در آن ۱۸تکواندو کار حضور دارند بعد از استراحت در دور نخست موفق شد وان دیجک از سورینام را طی دو راند مبارزه شکست دهد و به دور بعد راه یابد. بخشی موفق شد طی دو راند مبارزه عمر الهلو از اردن را شکست دهد تا ضمن صعود به یک چهارم نهایی برنزش مسجل شود. او در نیمه نهایی حریف قدرتمند ازبکستانی جسوربیک را طی دو راند مسابقه نفس گیر شکست داد تا فینالیست باشد. او در فینال با پیروزی برابر ورزشکار فلسطین طلا گرفت.

سیده نرگس نورالهی نماینده وزن منهای ۶۲ زنان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم کوتوبالی از چاد را در دو راند مبارزه شکست داد تا ضمن صعود به یک چهارم نهایی برنزش مسجل شود. او با شکست حریف قدرتمند میزبان با نتیجه دو بر صفر به فینال وزن خود راه یافت. در فینال نوراللهی برابر فروزا از ازبکستان قرار گرفت و در دو راند پیاپی باخت و به مدال نقره رسید.

نتایج تکواندوکاران ایران در بازی های کشورهای اسلامی

5 طلا، 4 نقره و 4 برنز

وزن ۴۹_ غزل سلطانی نقره

وزن ۵۳- کیلوگرم: ناهید کیانی طلا

وزن ۵۷- کیلوگرم: نسترن ولی‌زاده برنز

وزن ۶۲- کیلوگرم: نرگس میرنورالهی نقره

وزن ۶۷- کیلوگرم: زینب اسماعیلی نقره

وزن ۷۳- کیلوگرم: زهرا پوراسماعیل _

وزن ۷۳+ کیلوگرم: اکرم خدابنده نقره

 

وزن ۵۴- کیلوگرم: مهدی حاجی موسائی برنز

وزن ۵۸- کیلوگرم: حسین لطفی طلا

وزن ۶۳- کیلوگرم: محمد صادق دهقانی برنز

وزن ۶۸- کیلوگرم: دانیال بزرگی _

وزن ۷۴- کیلوگرم: امیرمحمد بخشی طلا

وزن ۸۰- کیلوگرم: مهران برخورداری برنز

وزن ۸۷- کیلوگرم: علی احمدی طلا

وزن ۸۷+ کیلوگرم: علیرضا نادعلیان طلا

 

دیدگاه تان را بنویسید