به گزارش ایرنا، هرچند استان زنجان از زیرساخت های ورزشی و ورزشکاران مستعد و توانمند برخوردار است و هرچند در سال 96 نیز همانند سالهای گذشته از کمبود اعتبار و نبود حامی مالی مناسب، در برخی رشته ها با مشکلاتی روبرو شد اما فعالان این عرصه برای دستیابی به جایگاه اصلی و کسب موفقیت در میادین ملی، آسیایی و جهانی، امیدهای خود را از دست ندادند.
هیات های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به رغم کمبود اعتبار و نبود حامی مالی مناسب در اعزام ورزشکاران به مسابقات از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نبودند و حتی میزبانی چند مسابقات مهم از جمله مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر را عهده دار شدند.
طی سال 96 مجمع عادی سالانه 'کوهنوردی و صعودهای ورزشی، بدنسازی و پرورش اندام،کونگ فو و هنرهای رزمی، کبدی، کشتی و بیماران خاص و پیوند اعضا' و مجمع انتخابات 'هاکی، جانبازان و معلولین، قایقرانی، بوکس، اسکیت، بدمینتون، نجات غریق و غواصی، تنیس روی میز، تنیس خاکی، دو و میدانی، اسکی، نابینایان و کم بینایان، وزنه برداری، والیبال، تیراندازی با تفنگ، اتومبیلرانی و موتورسواری' برگزار شد.
در این مدت، سالن ورزشی چند منظوره 'نصیر آباد شهرستان خرمدره و سالن ورزشی سفیدکمر شهرستان زنجان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت و 25 اردوی کشوری ازجمله 'کاراته، ورزش های زورخانه ای، بدمینتون، قایقرانی و فلوربال' نیز برگزار شد.
قریب 600 نشان ملی، 46 نشان بین المللی، 58 نشان آسیایی، 14 نشان جهانی و یک نشان در مسابقات المپیک ناشنوایان توسط ورزشکاران زنجان در سال 96 به دست آمد.
در سال 96 تعداد رشته های ورزشی فعال در زنجان از 47 رشته سال 95 به 49 رشته رسید و تعداد ورزشکاران تحت پوشش بیمه ورزشی نیز از 41 هزار و 952 نفر (14396 زن و 27556 مرد) در سال 95 به 47 هزار و 978 نفر (18224 زن و 29754 مرد) در سال 96 رسید.
*نخستین نشان طلای ورزش زنجان در فروردین سال 96، توسط 'پریسا براتچی' در رشته کامپوند در بخش انفرادی مسابقات تیراندازی با کمان کاپ آسیایی تایلند کسب شد و این ورزشکار توانست سهمیه ورودی مسابقات جهانی world games در کشور لهستان را به دست آورد.
*14 فروردین 96 حسین مقدم از کوهنوردان صاحب نام این استان، زنجان را از مقابل هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی واقع در مجموعه ورزشی انقلاب به قصد صعود به 'قله لوتسه' ترک کرد و 29 اردیبهشت که همزمان با روز انتخابات در ایران بود، بر فراز این قله 8516 متری ایستاد و پس از بازگشت به زنجان نیز نه فقط از سوی ورزشدوستان مورد استقبال قرار گرفت بلکه استاندار زنجان نیز در جمع خانواده 'شهید عمران مقدم' حاضر و علاوه بر تقدیر از تلاش های این کوهنورد از همسر شهید نیز تجلیل کرد.
این هیمالیانورد شایسته زنجانی بدون استفاده از کپسول اکسیژن مصنوعی بر بام این قله که چهارمین قله مرتفع جهان به شمار می آید قرار گرفت و برای کشور و زنجان فخرآفرین شد و توانست پرچم مقدس ایران را با اقتدار هرچه تمام بر فراز قله لوتسه به اهتزاز در آورد و به طلای جهانی دست یابد.
*زنجان در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان عشایری روستایی کشور که طی روزهای 24 و 25 فروردین 96 در اراک برگزار شد با کسب سه نشان طلا و چهار نشان برنز در سکوی نخست ایستاد.
*اردیبهشت 96 نیز 10 زن و مرد زنجانی علاقه مند به ورزش کوهنوردی گم شده در ارتفاعات شهرستان فومن، توسط پلیس امنیت عمومی استان گیلان پیدا شدند.
این کوهنوردان علاقه مند که شامل هفت مرد و سه زن بودند قصد داشتند از منطقه نوکیان زنجان به ماسوله سفر کنند که به دلیل بارش شدید باران و وجود مه، مسیر را گم کردند که با تلاش ماموران کلانتری 14 ماسوله به همراه تیم جستجو و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان فومن پس از 16 ساعت تلاش و جستجو بی وقفه در حالیکه از هم جدا افتاده بودند، پیدا شدند.
*اواسط اردیبهشت 96، همایش پیاده روی خانوادگی با هدف استمرار فعالیت های ورزشی همگانی در شهر زنجان به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار و با استقبال قابل توجه شهروندان مواجه شد.
*26 اردیبهشت ماه خانه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با حضور مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.
*29 اردیبهشت بسیاری از ورزشکاران و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان زنجان به همراه خانواده و بستگان در شعب اخذ رای به ویژه در شعبه مستقر در مجموعه ورزشی 15 خرداد شهر زنجان حضور یافتند و برای رای دادن ساعت ها در صف ایستادند.
*29 اردیبهشت، میثم نصیری، کشتی گیر توانمند زنجان در بازی های کشورهای اسلامی که در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد، توانست با غلبه بر حریفان خود، صاحب گردن آویز طلا شود.
این کشتی گیر زنجانی در فینال این رقابت ها به رغم ضعف داوری مسابقات و حق کشی، با نتیجه 5 - 3 در برابر ماگومد مسلم اف از کشور آذربایجان به پیروزی رسید.
نصیری کشتی گیر 65 کیلویی زنجان در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر ابراهیم عبدالی از عربستان را شکست داد در دور بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر عبداله ال اذانی از یمن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز مقابل الیاس ژومای از قزاقستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروز رسید.
*اواخر اردیبهشت 'فرشید استجلو و رضا محمدی پناه' ورزشکار زنجانی با نشان دادن شایستگی و توانمندی های خود در سه مرحله اردوی آمادگی و تمرینی تیم ملی بوچیا ایران، در قالب تیم ملی عازم مسابقات قهرمانی آسیا اقیانوسیه شدند که قرار بود این پیکارها در خرداد ماه برگزار شود.
*خرداد ماه نیز 'مسعود خان احمدلو' جودوکار ملی پوش شاخص و شایسته زنجانی در رقابت های قهرمانی کارگران جهان که از 23 تا 28 خرداد با حضور ورزشکاران 18 کشور جهان در شهر ریگا پایتخت لتونی برگزار شد توانست در وزن 73 کیلوگرم حریف بلژیکی خود را که از قهرمانان نامی اروپا بود مغلوب کرده و نشان طلا را تصاحب کند.
*11 تیر، پیشکسوتان شایسته این استان در رقابت های دو ومیدانی انتخابی تیم ملی که با هدف انتخاب ورزشکاران برتر جهت اعزام به پیکارهای آسیایی چین، در 2 بخش مردان و زنان و در پنج رده سنی مختلف در ورزشگاه تخصصی دو و میدانی آفتاب انقلاب تهران برگزار شد به 6 نشان مختلف دست یافتند.
در این مسابقات که بیش از 400 ورزشکار از استانهای مختلف در این رقابت ها حضور داشتند و نقی سالک در رده سنی 69-60 سال در ماده های 100 متر و پرش طول به نشان طلا، خلیل اشرفی در رده سنی 79-70 در ماده 100متر به نشان نقره، صفرعلی بهرامی در رده سنی 80 سال به بالا در ماده پنج هزار متر به نشان نقره، داوود خدابنده در رده سنی 59-50 سال در ماده پرش طول به نشان نقره و عباس حاجی قربانی در رده سنی 60- 69 سال در ماده پنج هزار متر به نشان برنز، رسیدند.
*14 و 15 تیر رقابت های رنکینگ قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بدمینتون 'یادواره شهدای هفت تیر' مردان بزرگسال ایران با شرکت 124 ورزشکار از 26 استان مختلف در آکادمی بین المللی بدمینتون زنجان واقع در اراضی پائین کوه برگزار شد.
*چهارم و پنجم مرداد سال 96 نیز مسابقات کشوری تنیس روی میز بانوان پیشکسوت در سالن ورزشی کوثر آموزش و پرورش شهر زنجان برگزار شد و 64 ورزشکار از استان های اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، قزوین، گیلان، لرستان، همدان و مازندارن که در بخش انفرادی و در رده های سنی 40 تا 49 سال، 50 تا 59 سال، 60 تا 69 سال و 70 سال به بالا انجام شد، حضور داشتند.
*پنجم مرداد ماه نیز دومین دوره رقابتهای قهرمانی شطرنج آماتورهای مردان ایران تحت عنوان جام توفیق (مرحوم حاج علی اکبر توفیقی، نخستین شهردار زنجان) در رده سنی آزاد و بصورت انفرادی و با حضور قریب 250 شطرنج باز از 24 استان کشور در موزه کارخانه کبریت زنجان آغاز و 11 مرداد نیز با معرفی نفرات برتر پایان یافت.
*زنجان در رقابت های قهرمانی بوچیا بانوان و مردان کشور به ترتیب مقام نخست و دوم را کسب کرد. در مسابقات بخش مردان که از 30 تیر تا چهارم مرداد در تهران برگزار شد تیم زنجان با کسب 2 نشان نقره در سکوی دوم قرار گرفت و در مسابقات بخش بانوان نیز که از ششم تا نهم مرداد در تهران انجام شد زنجان با کسب 2 نشان طلا، یک نقره و یک برنز به مقام نخست دست یافت.
*22 تا 27 مرداد نیز دومین نمایشگاه عکس پیشکسوتان ورزش زنجان با حضور 'سیدبیوک موسوی' معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در موزه کارخانه کبریت زنجان گشایش یافت و از جلد نخست کتاب 'ورزشکاران زنجان در یک نگاه' نیز رونمایی شد. در این نمایشگاه 300 قطعه عکس متنوع از ورزشکاران توانمند سال های 1312 تا 1356 به منظور تماشا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
*در آخرین جمعه مرداد ماه نیز همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با شعار 'تحکیم بنیان خانواده' با حضور قریب به 2 هزار نفر از اقشار مختلف مردم و علاقمندان به ورزش های همگانی در ضلع غربی گنبد سلطانیه برگزار شد.
*در 28 مرداد نیز بر اثر سانحه سقوط پاراگلایدر به زمین در 'سایت پروازی یا مهدی' شهر زنجان، خلبان آن که زنی 38 ساله بود از ناحیه کمر دچار مصدومیت شد که پس از حضور عوامل اورژانس و اقدام های پیش بیمارستانی به منظور ادامه درمان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافت.
12 اردیبهشت سال 95 نیز یک خلبان زنجانی پاراگلایدر در این سایت که در ارتفاعات گاوازنگ شهر زنجان قرار دارد در حین پرواز دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد.
*29 مرداد، 'حسین مقدم (سرپرست) و محمود خالقی مقدم، فرهاد محرمی قیداری و روزبه ادیب' که موفق به فتح قله لنین (ابن سینا) در بدو ورود به زنجان مورد استقبال قرار گرفتند.
این سه ورزشکار زنجانی به سرپرستی مقدم، پنجم مرداد جاری زنجان را به مقصد کشور قرقیزستان ترک و پس از 2 روز، صعود به قله هفت هزار و 134 متری لنین (ابن سینا) را آغاز کرده بودند.
*سوم شهریور ماه نیز همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با حضور صدها هزار نفر از شهروندان و همچنین شماری از مسوولان زنجانی برگزار شد.
*تیم زنجان 'ب' در نخستین دوره مسابقات جام حذفی بسکتبال باویلچر مردان ایران 'یادواره زنده یاد مسعود میرهاشمی' که از یکم تا سوم شهریور 96 با حضور 130 ورزشکار و در قالب 11 تیم از لرستان، مرکزی، فارس، اردبیل، زنجان 'الف و ب'، شهر ری، بوکان و آمل، و در سالن چندمنظوره مجموعه فرهنگی ورزشی ولیعصر زنجان در زنجان برگزار شد در مرحله فینال بر تیم اتحاد معصومیه قم غلبه کرد و به مقام نخست دست یافت.
*در رقابت های دو و میدانی لیگ باشگاه های ایران که از 9 شهریور به مدت 2 روز و با شرکت 19 تیم در مشهد مقدس و در بخش مردان و زنان برگزار شد تیم زنجان مقام سوم را کسب کرد و چند نفر از ورزشکاران توانمند این استان موفق به کسب رکورد ورودی به مسابقات آسیایی جاکارتا شدند.
'حبیب الله ندرلو، پرویز گل پسند، احمد اجاقلو، جلیل باقری، مرتضی محمدی، مهدی مرادی، ژیلا یوسفی، پروین مقدم، سولماز بازرگان و مریم آقامیرزایی' ورزشکاران اعزامی زنجان به این مسابقات بودند.
*تیم زنجان در سی و چهارمین دوره رقابت های قهرمانی بدمینتون نوجوانان ایران که از 13 تا 18 شهریور با حضور 180 بدمینتون باز از استانهای مختلف در سمنان برگزار شد تیم زنجان در میان 30 تیم شرکت کننده توانست با کسب هفت نشان طلا، مقام قهرمانی را از آن خود کند.
*بوکسور شایسته زنجانی در بیست و هشتمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی و انتخابی تیم ملی که از 14 شهریور به مدت پنج روز و در 10 وزن مختلف در همدان برگزار شد زنجان با چهار بوکسور شرکت کرد و 'مهدی باقری' در مرحله فینال و وزن 81 کیلوگرم با غلبه بر حریف کرمانشاهی توانست نشان طلا را ازآن خود کند
*20 شهریور 96 قایقرانان زنجانی بازگشته از مسابقات قهرمانی آسیا پاتایای تایلند در بدو ورود به زنجان مورد استقبال گرم و صمیمی شماری از مسئولان ورزش استان، ورزش دوستان و اعضای خانواده قرار گرفتند.
در این رقابت ها مهسا جاور و پریسا احمدی از زنجان هر کدام به 2 نشان طلا و فرشته رومی یک نشان نقره، مسعود محمدی یک نشان طلا و یک نشان نقره، بهمن نصیری یک طلا و یک نقره و سید مجتبی شجاعی نیز یک طلا کسب کردند.
*در مسابقات تیراندازی با کمان رنکینگ کشوری و انتخابی تیم ملی نوجوانان و جوانان داخل سالن که 29 و 30 شهریور با حضور 215 کماندار از 22 استان زنجان، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، اردبیل، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، قم ، کرمان، کیش، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، یزد و کرمانشاه به میزبانی استان گلستان در شهر گرگان برگزار شد، هر سه کماندار اعزامی شهرستان خرمدره موفق به کسب مقام شدند.
در رشته کامپوند این مسابقات امیرمهدی جلیلی و فردین کلانتری نشان طلا کسب کردند و در قسمت ریکرو نیز مهرشاد خرمی به مقام چهارم دست یافت.
*10 مهر 96 نیز 'محمد جعفری' از ووشوکاران توانمند زنجان، حین کار در شرکت کاغذسازی راشا کاسپین زنجان بر اثر حادثه ای تلخ و ناگوار جان خود را از دست داد.
مرحوم جعفری که با درخشش و افتخارآفرینی خود در مسابقات کشوری و رقابت های کاپ جهانی ایتالیا، موجب اعتلاء ووشو زنجان و کشور شده بود با مرگ خود، جامعه ورزش به ویژه خانواده ووشو زنجان را اندوهگین، داغدار و متاثر کرد.
این ورزشکار توانمند که چندین نشان در رقابت های قهرمانی جوانان کشور و مدال طلا پیکارهای کاپ جهانی ایتالیا در سال 2005 را در کارنامه ورزشی خود داشت و در عرصه مربیگری و داوری نیز فعالیت می کرد.
*محسن محمدسیفی از ووشوکاران قدر و توانمند زنجانی در چهاردهمین دوره مسابقات جهانی که از 8 تا 11 مهر ماه در کازان روسیه برگزار شد با غلبه بر حریفان خود از اسپانیا، اندونزی، الجزایر و مصر به نشان طلا دست یافت و 13 مهر نیز در بدو ورود به زنجان مورد استقبال قرار گرفت.
محمدسیفی در نخستین حضور خود در رقابت های جهانی که در سال 2009 در کشور کانادا برگزار شد به نشان نقره رسید اما پس از آن در مسابقات جهانی 20011 ترکیه، 2013 مالزی، 2015 اندونزی و 2017 روسیه و در بازی های آسیایی 2010 گوانجو چین و 2014 اینچئون کره جنوبی نیز به نشان طلا دست یافت و پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ووشو ایران و جهان لقب گرفت.
*بیستم مهر ماه در جریان سفر یکروزه معاون وزیر ورزش و جوانان، بخش های مختلف مربوط به اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان مورد بررسی و کندوکاو قرار گرفت.
فریبا محمدیان، ابتدا در جمع کارکنان اداره کل ورزش و جوانان حاضر و به سخنان آنان گوش فرا داد و پس از ارائه توصیه های لازم به کارمندان این دستگاه، دیگر برنامه های خود را ادامه داد و در دومین برنامه این سفر نیز در جمع روسا و نواب هیات های ورزشی استان حضور یافت و گفت: توزیع و جذب 27صدم درصد از مجموع مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش بر مبنای ارایه برنامه از سوی هیات های ورزشی خواهد بود.
وی در جمع شماری از جوانان و فعالان سازمان های مردم نهاد استان زنجان نیز اظهار کرد: ورزش در ایران به محصولات الکترونیکی نیاز دارد و سازمان های مردم نهاد بویژه تشکل های جوانان باید این نیاز را برطرف کنند.
*جشنواره پائیزه خانوادگی گلف و مینی گلف، چهارشنبه (26 مهر جاری) برای نخستین بار در استان زنجان و در چمن طبیعی مجموعه ورزشی انقلاب شهر زنجان برگزار شد.
*26 مهر ماه نیز مجمع انتخابات رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان زنجان، با حضور 'مرتضی تمجیدی' مدیر کل آموزش و پرورش و 'محمد حمزه پور' معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان و اعضای مجمع در سالن غدیر آموزش و پرورش زنجان برگزار و عبدالرضا حسینی با کسب 13 رای به این سمت انتخاب شد.
*21 آبان ماه نیز امیررضا خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان در سفر به زنجان گفت: با توجه به وجود بیش از 4 هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور تلاش دولت در راستای تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام بوده و برای رسیدن به این هدف به بیش از 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
*22 آبان نیز مرکز پزشکی ورزشی استان زنجان با حضور دکتر غلامرضا نوری رئیس فدراسیون، سید بیوک موسوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مسیح الله سلطانی مدیرکل اجتماعی استانداری زنجان و تنی چند از مسئولان این استان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.
*26 و 27 آبان نیز برای نخستین بار در طول تاریخ ورزش پهلوانی و باستانی زنجان، اردوی آمادگی تیم ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای رده سنی نوجوانان ایران در باشگاه ذوالفقار واقع در مجموعه ورزشی تختی شهر زنجان شهر زنجان و با شرکت 30 ورزشکار منتخب از استان های مختلف ازجمله خراسان جنوبی، کردستان، کرمانشاه و اصفهان برگزار شد.
*در اواخر آبان نیز 6 ورزشکار زن زنجانی 'سحر حیدری، لیلا ملکی، جده تاره، لیلا عباسی، رقیه امیری و ثریا نوری' از سوی فدراسیون به نخستین مرحله از اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان ایران دعوت شدند.
*برای نخستین بار در تاریخ سوارکاری ایران 'پوریا غفار اوغلی زنجانی' ورزشکار فعال در رشته پرش با اسب، موفق به کسب سهمیه حضور در المپیک جوانان شد که قرار است مهر امسال، عازم آرژانتین شود.
*21 دی ماه نیز 'علی جوان' مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان پس از 11 ماه، جای خود را به 'علی خلیلی' که پیش از آن به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی و معاون فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان فعالیت داشت، داد.
مراسم تکریم و معارفه این 2 مدیر، در سالن اداره کل و با حضور سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، سیدبیوک موسوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و شماری از رئیسان هیات ورزشی و جامعه ورزش زنجان برگزار شد که این تغییر و تحول نیز حرف و حدیث های فراوانی را به دنبال داشت.
*12 تا 15 بهمن ماه نیز اردوی آمادگی تیم ملی بدمینتون بانوان و مردان جوان و بزرگسال ایران با حضور 55 بازیکن زن و مرد '25زن و 30 مرد' و چهار سرمربی در آکادمی بین المللی بدمینتون واقع در اراضی پائین کوه شهر زنجان به منظور حضور توانمند در بیست و هفتمین دوره رقابت های بین المللی جام فجر برپا شد.
*بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون دهه مبارک فجر نیز از 16 تا 19 بهمن با جوایز 25 هزار دلاری و با حضور بیش از 100 بدمینتون باز زن و مرد از کشورهای 'آلمان، ترکیه، هند،ایران، ویتنام، اردن، عراق، میانمار، استرالیا، مالزی، پرتغال، مکزیک، آذربایجان، سوریه و مولداوی' به صورت انفرادی و 2 نفره در سالن ورزشی مادران و کودکان شهر زنجان برگزار شد.
*22 بهمن ماه نیز هجدهمین دوره مسابقات سنگنوردی انتخابی تیم ملی بانوان جام فجر ایران در رده سنی آزاد و در گرایشهای سرعت، سرطناب، بلدرینگ و ترکیبی (Combined) در زنجان آغاز و پس از چهار روز رقابت، با معرفی سنگنوردان برتر به پایان رسید و پیکارهای بخش مردان نیز از 26 تا 29 بهمن برگزار شد.
*در بهمن ماه نیز هیات والیبال استان زنجان با انتخاب آهو به عنوان نماد حیات وحش و با اهدا یونجه جهت تغذیه زمستانی این گونه جانوری با ارزش، بطور رسمی به جمع حافظان حیات وحش پیوست.
*26 بهمن ماه نیز پسر جوان 23 ساله با وجود ناجی غریق در محل، به علت آشنا نبودن به فن شنا در استخر شنا شهر 'زرین آباد' مرکز شهرستان ایجرود، دچار حادثه غرق شدگی شد.
*28 بهمن ماه نیز 18 ورزشکار راه یافته به فینال مسابقات 'بولدرینگ' سنگنوردی انتخابی تیم ملی مردان ایران که به میزبانی زنجان برگزار می شد به دلیل اعتراض به فدراسیون از حضور در این مرحله از رقابت ها خودداری کردند و این مرحله از پیکارها با حضور 2 سنگنورد برگزار شد.
*2 تا هفتم اسفند 96 نیز تیم تالو 'پاس ناجا' به منظور کسب آمادگی بهتر و بیشتر برای رویارویی با تیم تالو 'باشگاه مقاومت' در هفته 11 و 12 از سری رقابت های لیگ برتر ووشو جام ستارگان باشگاه های ایران، با حضور 6 تالوکار به سرمربیگری 'غفار امانی' در آکادمی ووشو شهر زنجان اردو زد.
* 'الهه قلی‌فلاح' پارااسکی باز نابینای مطلق زنجانی که در دیماه 96 در رقابت های انتخابی آلمان با کسب رتبه 12، سهمیه پارالمپیک زمستانی را به دست آورده بود به ‌عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک زمستانی کره‌ جنوبی انتخاب شد.
*اواسط ماه اسفند با جذب قریب به 20 ورزشکار، فعالیت کشتی آزاد بانوان در مرکز استان زنجان آغاز شد و رشته های 'آلیش و گراپلینگ' بانوان نیز از حدود 2 سال قبل در این استان راه اندازی شده است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.