غولی در انگلیس به دنبال مسی و رونالدو!

ارلینگ هالند این شانس را دارد که به یک رکورد مسی و رونالدو برسد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با وجود فواصل کمی که در رکوردهای متعدد با یکدیگر دارند، هر 2 در یک آمار برابر هستند و آن هم تعداد 2 گله‌هایی است که برای تیم‌هایشان ثبت کرده‌اند. ارلینگ هالند هم برای پیوستن به نام‌های بزرگ گلزنی، فصل و در کل کارش را در لیگ برتر انگلیس با یک 2گله  شروع کرده و به این بهانه به ماجراجویان این عرصه در قرن بیست و یکم می‌پردازیم.

فوق‌ستاره‌های آرژانتینی و پرتغالی دهه اخیر فوتبال دنیا هر کجای دیگر هم با یکدیگر فاصله داشته باشند در تعداد دوگله‌های دوران حرفه‌ای در عدد 205 مساوی هستند. البته با توجه به سن کم‌تر مسی او شاید کمی بیشتر برای ارتقای رکوردش از رونالدو فرصت داشته باشد.

قرن بیست و یکم شاهد رقابت تمام عیار این 2 بازیکن در تمام فاکتورها، عناوین و رکوردها بوده که این رقابت در به ثمر رساندن 2 گل در یک مسابقه به حساس‌ترین حالت خودش رسیده است. نزدیک‌ترین تعقیب کننده این 2 بازیکن روبرت لواندوفسکی است که با 135 «2گله» فاصله زیادی را با صدرنشینان جدول می‌بیند و شاید امید چندانی هم برای رسیدن به آن‌ها نداشته باشد.

پس از لوا، زلاتان ابراهیمویچ با 95 «2 گله» عنوان چهارمی این جدول را در اختیار دارد که این عنوان با توجه به آمادگی بالای بنزما و نزدیکی او به زلاتان با 87 «2 گله» به شدت تهدید می‌شود. سوارس و کاوانی به عنوان 2 گلزن شاخص و برتر فوتبال اروگوئه و جهان در این لیست با فاصله کمی از یکدیگر به ترتیب ششم و هفتم هستند. 2 مهاجم سابق سیتیزن‌ها آگوئرو و ژکوهم با فواصل کم رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. وین رونی، ستاره سابق شیاطین سرخ نیز با 66 «2 گله» رده دهم را به خودش اختصاص داده است. این آمار برای این بازیکنان در مجموع تمام بازی‌ها برای تیم‌های باشگاهی 5 لیگ برتر اروپا و تیم ملی به دست آمده که با توجه به پیشتازی قدرتمندانه 2 سوپراستار جهان فوتبال به نظر نمی‌رسد کسی به این زودی بتواند رتبه‌های اول و دوم را جابه‌جا کند؛ اما مهاجمان سرشناس جوان مستطیل سبز بدون تردید در کمین این رتبه‌ها نشسته‌اند که یکی از آن‌ها ارلینگ هالند نام دارد؛ کسی که اصلا شروع کارش در منچسترسیتی را با یک 2 گله رقم زده و  برای تصاحب رتبه‌های برتر این جدول دندان تیز می‌کند.

مهاجم جدید تیم پپ گواردیولا ظاهرا تا 2 گل در یک مسابقه به ثمر نرساند، انگار کار نکرده‌ای درون زمین دارد. این بازیکن در دوران حضور در بوندسلیگا 20 بار تیمش را با 2 گله یاری کرده و با توجه به سن و سال و پتانسیل بالای گلزنی که دارد، یقینا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد از مدعیان اصلی رسیدن به رتبه‌های بالای جدول 2 گله‌هاست. هالند تا همین جا هم برای سن و سال خودش رکوردهای متعددی را رقم زده که حتی دست مسی و رونالدو هم به آن‌ها نرسیده است.

شاید دست نیافتنی بودن این رکوردها در جوانی هالند، دستیابی او به رکورد بزرگانی مانند مسی و رونالدو را در سال‌های بعد شدنی جلوه دهد. هالند با میانگین هر 87 دقیقه یک گل در بوندس‌لیگا تا همین جا از لواندوفسکی و اوبامیانگ در این لیگ سبقت گرفته و میانگین هر 65 دقیقه یک گل در لیگ قهرمانان اروپا از افتخارات او به شمار می‌رود. این که در منچسترسیتی پنالتی‌ها در اختیار هالند قرار می‌گیرد می‌تواند سرعت رسیدن او به رده‌های بالای جدول 2 گله‌ها را هم به همراه داشته باشد. مهاجم نروژی با 2 گل در اولین مصاف لیگ برتری‌اش از حمله به یکی دیگر از رکوردهای 2 فوق ستاره دهه اخیر دنیای فوتبال می‌گوید و اگر همه چیز خوب پیش برود، احتمالا دیر یا زود شاهد جابه‌جا شدن رتبه‌های بالای رده‌بندی 2 گله‌های قرن بیست و یکم خواهیم بود. البته رسیدن به عدد 205 برای بازیکنی که حدود بیش از 180 بار دیگر باید در یک مسابقه 2 بار گلزنی کند، اتفاقی نیست که در این 2، 3 سال اخیر منتظرش باشیم اما اگر او را که هنوز 22 ساله است در سن کنونی  مسی و رونالدو تصور کنیم، شاید رکورد هالند از این بازیکنان هم فراتر برود و تبدیل به بهترین دوگله تاریخ فوتبال جهان شود. مسی و رونالدو باید منتظر تاریخ‌سازی هالند باشند و رکورد ثبت 2 گل در یک مسابقه شاید فقط یکی از رکوردهایی نام بگیرد که ارلینگ هالند قصد حمله به آن را دارد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید