فیلیپ لام به خاطر حقوق بشر قید جام جهانی قطر را زد!

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال آلمان در اعتراض به مسائل حقوق بشری جام جهانی قطر را بایکوت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، از زمان اعلام میزبانی کشور قطر از جام جهانی 2022 اعتراض‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفت. 

بسیاری از هواداران فوتبال آلمان در ماه‌های اخیر نسبت به مسائل حقوق بشری و وضعیت کارگرهای مهاجر در ساخت ورزشگاه‌های این تورنمنت اعتراض کرده و حتی خواهان انصراف تیم ملی کشورشان از حضور در این رقابت شده بودند. 

فیلیپ لام که در زمان قهرمانی تیم ملی آلمان در جام جهانی 2014 برزیل بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو داشت هم به صف معترضان به این رقابت‌ها پیوسته است. 

این مدافع سابق بایرن مونیخ در این باره به کیکر گفت: من عضو نمایندگان فدراسیون فوتبال نیستم و علاقه‌ای به حضور در قطر ندارم. ترجیح می‌دهم این مسابقات را از خانه دنبال کنم و برای تماشای این دیدارها به این کشور سفر نکنم. حقوق بشر باید مهم‌ترین نقش را در تعیین میزبان یک رقابت ایفا کند. اگر کشوری این میزبانی را دریافت می‌کند که یکی از بدترین سوابق را در این زمینه دارد، شما باید به معیارهایی که برای اتخاذ این تصمیم در نظر گرفته می‌شود شک کنید.

لام از فیفا خواست که از این پس دقت بیشتری در انتخاب کشورهای میزبان داشته باشد و اضافه کرد:« این اتفاق نباید بار دیگر در آینده تکرار شود. حقوق بشر، ثبات و بزرگی یک کشور... به نظر می‌رسد که هیچ یک از این معیارها در انتخاب میزبان جام جهانی 2022 رعایت نشده است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید