جی پلاس

سوپرجام ۲۰۲۲؛ جدال رئال مادرید و فرانکفورت برای کسب نخستین جام فصل

رئال مادرید و فرانفکورت چهارشنبه شب در سوپرجام ۲۰۲۲ اروپا به مصاف هم می روند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: ورزشگاه المپیک هلسینکی چهارشنبه شب میزبان سوپرجام اروپا است. دو تیم رئال مادرید، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و فرانکفورت، قهرمان لیگ اروپا از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف هم می روند تا نخستین عنوان این فصل خود را به دست آورند. 

فرانکفورت هفته گذشته پس از پیروزی ۴ بر صفر مقابل ماگدبورگ در مرحله اول جام حذفی آلمان، شکست سنگینی را برابر بایرن مونیخ تجربه کرد. در افتتاحیه بوندسلیگا، باواریایی ها شش بار دروازه کوین ترپ را باز کردند و میزبان تنها توانست یکی از گل ها را جبران کند.

برای رئال مادرید فصل جدید با سوپرجام آغاز می شود. سفیدپوشان در سه بازی پیش فصل یک پیروزی (۲ بر صفر یوونتوس)، یک تساوی (۲ بر ۲ آمه‌ریکا) و یک شکست (یک بر صفر بارسلونا) را به ثبت رساندند. 

سوپرجام اروپا

رئال مادرید در هفت سوپرجام اخیر خود چهار بار قهرمان شده است و می تواند با پیروزی در دیدار چهارشنبه شب به رکورد پنج قهرمانی میلان و بارسلونا برسد. همیشه قهرمان لیگ قهرمانان فاتح سوپرجام نمی شود و از ۴۶ دوره ۲۶ بار تیم قهرمان لیگ اروپا-جام یوفا جام را بالای سر برده است. از طرفی تیم های اسپانیایی در سوپرجام برابر تیم های آلمانی نتایج بهتری کسب کردند اما آخرین قهرمانی بایرن مونیخ برابر یک تیم اسپانیایی یعنی سویا به دست آمد (۲ بر یک). آخرین باری که دو تیم فرانکفورت و رئال مادرید برابر هم قرار گرفتند به فینال ۱۹۶۰ جام قهرمانان اروپا باز می گردد. سفیدپوشان با نتیجه ۷ بر ۳ حریف آلمانی خود را شکست دادند و برای پنجمین سال پیاپی فاتح این رقابت ها شدند. 

چهارشنبه شب آنچلوتی و تونی کروس می توانند دو رکورد تاریخی به نام خود ثبت کنند. کارلتو می تواند نخستین سرمربی لقب بگیرد که چهار بار فاتح سوپرجام می شود. او پیش از این با میلان در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ قهرمان شد و در سال ۲۰۱۴ با رئال مادرید به این عنوان دست یافت. آنچلوتی اکنون با پپ گواردیولا برابر است. در طرف دیگر کروس با پیروزی برابر فرانکفورت به رکورد پنج قهرمانی پائولو مالدینی می رسد. هافبک آلمانی در سال ۲۰۱۳ با بایرن و در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به همراه رئال مادرید فاتح سوپرجام شد. مالدینی در سال های ۱۹۸۴، ۱۹۹۰، ۱۹۹۴، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ با میلان این جام را بالای سر برد (البته یوفا عنوان سال ۲۰۰۷ را به حساب نمی آورد چون مدافع ایتالیایی در آن دیدار حضور نداشت). 

سوپرجام اروپا

یکی از تقابل های مهم سوپرجام ۲۰۲۲ درون دروازه خواهد بود‌. هر دو تیم از دروازه‌بان های خوبی بهره می برند. تیبو کورتوا با مهارهای فوق العاده اش در فینال اجازه نداد دروازه اش باز شود و رئال مادرید به لطف گل وینیسیوس جونیور برای چهاردهمین بار قهرمان لیگ قهرمانان شد. دروازه‌بان بلژیکی در طول این رقابت ها عملکرد برجسته ای داشت و یکی از مهره های کلیدی سفیدپوشان در کسب قهرمانی بود. ترپ، دروازه‌بان فرانکفورت با وجود این که جمعه گذشته شش بار دروازه اش باز شد اما یکی از آماده ترین دروازه‌بان های حال حاضر آلمان است و بارها با مهارهای فوق العاده اش اجازه نداده است دروازه فرانکفورت باز شود. ترپ هم نقش مهمی در رسیدن تیمش به فینال لیگ اروپا داشت. در بازی امشب کریم بنزما و وینیسیوس کار آسانی نخواهند داشت. 

دیدگاه تان را بنویسید