نوستالژیl وقتی خودی ها استقلال را نقره داغ کردند!+عکس

نبرد استقلال و شاهین در مرحله گروهی جام باشگاه های تهران درسال 64، یکی از بازی های جذاب آن زمان بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ استقلال در سال 64 دو بار به مصاف شاهین رفت، یک بار درمرحله گروهی و یک بار در فینال جام باشگاه های تهران، آبی ها که در مرحله گروهی در گروه الف این بازی ها با تیم شاهین تهران که یکی از بهترین های تهران و حتی ایران در سالهای 64 و 65 بود، همگروه بودند، در روز 15 مرداد 37 سال قبل  و در سال 64 قافیه را با سه گل به شاهین باختند.  

شاهین در آن رقابتها با 7 برد و دو تساوی به عنوان تیم اول به مرحله نیمه نهایی صعودکرد، آنها در این مرجله تیم پترو شیمی را هم از سد راه برداشتند تا بدون شکست پای به فینال رقابتها بگذارند.  

تیم بدون شکست شاهین در فینال در 120دقیقه در برابر استقلال به تساوی یک بر یک دست یافت و در نهایت در ضربات پنالتی روی درخشش ناصر حجازی با نتیجه 4بر دو مغلوب استقلال شد. آنها در 12 بازی برگزار شده خود در جریان بازی هیچگاه شکست نخوردند، ولی در پایان رقابت ها در جایگاه دوم این بازی ها ایستادند. 

نکته جالب برای تیم شاهین فصل سال 65 جام باشگاه های تهران است. آنها در آن سال هم در گروه الف بازی ها بدون شکست به عنوان تیم اول صعود کردند، در نیمه نهایی پاس را با دو گل شکست دادند و تنها در فینال مغلوب ضربه کاشته ناصر محمدخانی شدند. روند شکست ناپذیری این تیم در آن سالها هیچگاه در مطبوعات ایران به خوبی دیده نشد و به آن تیم خوش ترکیب هیچگاه پرداخته نشد. 

ترکیب شاهین در بازی مرحله گروهی  سال 64 برابر استقلال پر بود  از بازیکنانی که بعدها سابقه بازی در استقلال را پیدا کردند و یا قبل از این دیدار سابقه بازی در تیم استقلال را داشتند. نصرالله عبدالهی سرمربی این تیم و محمد حسین ضیایی قبل از این دیدار سابقه بازی برای آبی پوشان را در کارنامه خود داشتند و محمدرضا شکورزاده، مصطفی اردستانی ، امیر قلعه نویی و مرتضی یکه چهار بازیکنی بودند که بعدها به استقلال پیوستند و برای این تیم در رقابت های باشگاهی به میدان رفتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید