جی پلاس

مقایسه هایی که استعدادها را می سوزاند!

ریکی پویچ یکی از بازیکنانی مستعد و توانمندی بود که با مقایسه بیش از حد با ژاوی، بازیکن بزرگ بارسلونا و سرمربی فعلی این تیم راه به جایی نبرد و در اوج جوانی راهی آمریکا می شود!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هر بار بازیکنی جوان در یک تیم بزرگ می درخشد، غیر ممکن است که او را با یکی از اساطیر باشگاه مقایسه نکنند! در واقع گویا این یک اپیدمی است که هواداران دوست ندارند بازیکنان بزرگ خود را فراموش کنند و با دادن القاب مسی جدید، رونالدوی جدید، ژاوی جدید و ستاره های بزرگ دیگر، خود را به دیدن یک ستاره جدید دیگر دلخوش کنند اما نمی دانند که با توجه بیش از حد، آینده این بازیکنان را با مشکل مواجه می کنند!

یکی از همین بازیکنان جوان که حداقل می توانست در لالیگا و فوتبال اروپا بدرخشد و شاید در ترکیب بارسلونا هم جایی برای خود به دست آورد، ریکی پویچ، هافبک 22 ساله بارسلونا است که از آکادمی این باشگاه به تیم اصلی رسید. 

او دو سال قبل و در دوره مربیگری رونالدو کومان به عنوان بازیکنی مستعد و آینده دار به تیم اصلی رسیده و نمایش های خوبی هم در بدو رسیدن به ترکیب تیم داشت و از همان مقایسه ها شروع شد. خیلی ها او را ژاوی جدید بارسلونا می دانستند که می تواند راه این بازیکن بزرگ را با قهرمانی های باشگاهی و ملی تکرار کند اما پویچ خیلی زود افت کرد و رفته رفته به نیمکت دوخته شد. 

حتی با آمدن ژاوی به بارسلونا مهلت بیشتری به دست آورد اما او زیر بار فشاری که هواداران به او وارد کرده بودند، دیده نشد و حالا در 22 سالگی راهی MLS خواهد شد و برای تیم لس آنجس گلکسی بازی خواهد کرد؛ بازیکنی که روزگاری جانشین ژاوی نامیده می شد، حالا در بدو فوتبالش به آمریکا می رود. معمولا تا پیش از این بازیکنانی به آمریکا می رفتند که فوتبالشان رو به اتمام بود!

از این دست بازیکنان کم نیستند. منچستر یونایتد از زمانی که رونالدو را به رئال مادرید فروخت به دنبال جانشین برای رونالدو بود و هر بازیکن جوانی رونالدوی جدید نامیده می شد. این اپیدمی با رفتن لیونل مسی در بارسلونا ادامه خواهد داشت. 

سایر تیم های باشگاهی هم هر گاه با دیدن یکی، دو بازی از یک بازیکن جوان به وجد می آیند با این قبیل القاب و بها دادن اضافی، آینده این بازیکنان را با خطر مواجه می کنند!

دیدگاه تان را بنویسید