پیام مهم برای سران فوتبال؛ زنان را جدی بگیرید + عکس

سه بازی پر تماشاگر فوتبال در فصلی که گذشت به نام زنان ثبت شده و هیچ خبری از فوتبال در بخش مردان نیست!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فصل 22 - 2021 در اروپا را باید به نام زنان نوشت؛ سالی که با درخشش فوتبال زنان در اروپا همراه بود و سه بازی پرتماشاگر فصلی که گذشت مربوط به فوتبال در این بخش بود. 

این مساله علاوه بر اعداد و ارقام یک پیام مهم برای فوتبال جهان دارد و می تواند الهام بخش کودکان و نوجوانان بسیاری در سال های آینده شود و توجهات را به زنان که از ابتدای پیداش فوتبال تاکنون زیر سایه بودند، معطوف می شود. 

رکورد پرتماشاگرترین بازی های فوتبال زنان امسال دو بار به دست بارسلونا شکسته شد و در نهایت طی روزهای گذشته رکورد پرتماشاگرترین بازی جام ملت های زنان هم در انگلیس جا به جا شد. 

نخستین بازی پرتماشاگر مربوط به مصاف تیم های زنان بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نیوکمپ مربوط می شود که بیش از 91 هزار و 500 تماشاگر الکلاسیکو را تماشا کردند که در نهایت کاتالان ها با نتیجه 5 بر 2 رقیب خود را شکست دادند. 

این رکورد بیشتر از چند روز دوام نداشت و کاتالونیایی ها رکورد جدیدی را در این زمینه خلق کردند و در نیمه نهایی فینال لیگ قهرمانان اروپا 91 هزار و 648 تماشاگر شاهد قهرمانی بارسلونا در فوتبال زنان بودند و رکورد پرتماشاگرترین بازی به این شکل شکسته شد.

در روزهای اخیر، سومین بازی پر تماشاگر فصل 22-2021 نیز در جام ملت های اروپا (یورو 2022) شکسته شد. در فینال این مسابقات که به میزبانی انگلیس در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد، انگلیس با نتیجه 2 بر یک آلمان را در حضور 87 هزار و 192 تماشاگر شکست داد و ناکامی تلخ مردان انگلیسی در یورو 2020 را جبران کرد. 

رقم خوردن سه بازی پر تماشاگر فصل گذشته در بازی های زنان پیام مهمی برای فیفا و سران فوتبال است که توجه ویژه ای به این بخش از فوتبال داشته باشند و احتمالا در سال های آینده سرمایه گذاری ها در بخش زنان چندین برابر شود.

حداقل بارسلونا یکی از تیم هایی است که از طریق برگزاری بازی های زنان در ورزشگاه نیوکمپ درآمدزایی خود در روز مسابقه را افزایش داده است!

photo_2022-08-02_14-39-05

دیدگاه تان را بنویسید