انتخاب یک زن به عنوان رییس لیگ برتر انگلیس

آلیسون بریتاین با رای قاطع تیم های حاضر در لیگ برتر انگلیس به عنوان اولین رئیس زن برترین لیگ فوتبال دنیا انتخاب شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با انتخاب قاطع اعضای اتحادیه لیگ انگلیس، آلیسون بریتاین به عنوان اولین زن، رییس لیگ جزیره شد. 

وقتی عملکرد شما بر شایستگی‌تان صحه می‌گذارد، فرقی ندارد چند ساله باشید، اهل کجا باشید، رنگ پوستتان چگونه و چه جنسیتی داشته باشید؛ فقط کافی است شایستگی‌تان را ثابت کنید تا به شما اعتماد کنند.

اعتماد به «آلیسون بریتاین» در فوتبال انگلیس یک ویژگی شاخص را هم یدک می‌کشد و آن رای صد در صدی به انتخاب این مدیر زن است. او حتی یک رای منفی هم در این انتخابات نداشت و با قاطعیت صندلی ریاست لیگ بزرگ جزیره را به نام خودش کرد.

سوابق اجرایی؛ فوتبال‌دوست اما دور از فوتبال

 او پس از انتخاب گفت: «من از کودکی فوتبال را دوست داشتم و خوشحالم  به عنوان رئیس لیگ جزیره انتخاب شده‌ام. فوتبال در کشور ما بسیار حائز اهمیت و یک ورزش مردمی است. مردم در همه جای دنیا عاشق فوتبال هستند و این می‌تواند بر جوامع بشری تاثیر مثبت قابل توجهی داشته باشد. خوشحالم می‌توانم در طراحی و اجرای برنامه‌های آینده لیگ برتر نقش‌آفرینی کنم و آن را افتخار می‌دانم. مشتاقانه منتظر همکاری با همه اعضای لیگ برتر برای تضمین موفقیت و پایداری این لیگ بزرگ هستم». آلیسون بریتاین این جملات را پس از انتخاب به عنوان رئیس لیگ برتر انگلیس گفت تا نشان دهد اگر چه سوابق فوتبالی ندارد اما با این ورزش بیگانه هم نیست. گفته می‌شود رئیس جدید لیگ برتر پیش از این هوادار منچستریونایتد بوده است. بریتاین که از آغاز سال 2023 میلادی در لیگ شروع به کار خواهد کرد در حال حاضر ریاست «وایت‌بورد» را به عهده دارد که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های سهام در انگلیس به شمار می‌رود. او همچنین در هیات مدیره بانک‌های بارکلیز، سانتاندر و لویدز فعالیت کرده و در شرکت‌های مالی اروپا به عنوان یکی از کدیران عالی رتبه این شرکت‌ها حضور داشت.

اولین رئیس زن لیگ جزیره

انتخاب بریتاین نه فقط از حیث قاطعیت آرا برای او بلکه با توجه به شکستن یک سنت قدیمی حائز اهمیت است. برای اولین بار در تاریخ لیگ جزیره یک زن ریاست کار را به عهده می‌گیرد و این در نوع خودش جالب توجه است. رئیس جدید لیگ برتر انگلیس جانشین رئیس موقت این لیگ، پیتر مک‌کورمیک خواهد شد. روی کار آمدن «بریتاین» از زاویه دیگری باز هم بسیار مهم جلوه می‌کند چرا که بالاترین پست اجرایی در لیگ را به عهده می‌گیرد و جنسیت او یک ترک عادت بزرگ برای مدیری در این رتبه از فوتبال انگلیس است. موفقیت و سابقه خوب «بریتاین» در پست‌های قبلی از تمام قید و بندهای جنسیتی در فوتبال عبور کرده و صرفا فاکتور شایستگی را برای یک انتخاب بزرگ مطرح می‌کند. «بریتاین» 57 ساله که دانش‌آموخته دانشکده بازرگانی دانشگاه کمبریج است با مسائل پیچیده و سختی مانند واگذاری مالکیت باشگاه‌ها به مالکان خاورمیانه‌ای، کنترل درصد بازیکنان خارجی، اصلاح قوانین بازی‌های لیگ و ادامه روند درآمدزایی سرشار لیگ جزیره مواجه است که دست‌کم در موارد اقتصادی می‌شود از عملکرد او مطمئن بود و باید منتظر بود و دید یکی از بزرگ‌ترین مجموعه مسابقات فوتبالی جهان تحت هدایت این رئیس زن با چه اتفاقاتی دنبال خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید