غیررسمی؛ رای پرونده ویلموتس شکست

بر اساس اعلام فغانپور رای پرونده ویلموتس صادر شده و ایران از پرداخت غرامتی سنگین گریخته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بر اساس اعلام یک عضو سابق فدراسیون فوتبال، رای پرونده ویلموتس به نفع ایران صادر شده است.

صفی الله فغانپور، در گفت و گویی با اعلام این خبر گفت که رای پرونده سرمربی اسبق تیم ملی شکسته و ایران از یک غرامت 12 میلیون یورویی گریخته است.

صفی الله فغانپور درباره ادعای خود نسبت به شکسته شدن رای پرونده مارک ویلموتس اظهار داشت: هنوز گراندز رای نیامده اما حکم صادر شده و این موضوع قطعی است. شاید برای اولین بار باشد که این اتفاق در مجامع بین‌المللی می‌افتد و موفق می شویم رائی که در کمیته انضباطی فیفا صادر کرده، در دادگاه CAS نقض کنیم. فکر می‌کنم موضوع جدیدی است زیرا همه پرونده‌هایی که در سطح ملی و باشگاهی داشته ایم بدون اینکه دیده و مطالعه شوند یا به دفاعیات ما توجه شود، تایید شد و محکوم شدیم.

وی افزود: شکسته شدن رای کمیته انضباطی فیفا برای اولین بار اتفاق می‌افتاد و ان‌شاءالله فصل جدیدی از دفاعیات ما باشد تا بتوانیم در آینده نیز در مجامع بین‌المللی نیز خوش بدرخشیم. برای شکسته شدن رای ویلموتس باید به جامعه فوتبال و همه دست اندرکاران، وکلای مدافع و بچه‌هایی که در بحث حقوقی فدراسیون کمک کردند دست مریزاد و تبریک گفت.

سرپرست سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا خودش رای ویلموتس را دیده است، گفت: این رای صادر شده است. 

فغانپور در مورد بی‌اطلاعی فدراسیون فوتبال از این موضوع، پاسخ داد: ان‌شاءالله در همین هفته رای ابلاغ می‌شود و به دست همه می‌رسد. گراندز رای را می‌دهیم تا همه ببینند.

وی درمورد اظهارات دو شب قبل روزبه وثوق احمدی، یکی از وکلای فدراسیون ایران در این پرونده مبنی بر اینکه تاکنون ابلاغیه‌ای درمورد شکسته شدن رای ویلموتس از دادگاه CAS دریافت نکرده است و آیا خودش که این ادعا را مطرح کرده دیده که رای شکسته شده است، عنوان کرد: رای شکسته شد اما هنوز ابلاغ نشده است. ان‌شاءالله به زودی ابلاغ می‌شود. درمورد این پرونده در طول یک تا دو سال اخیر حرف‌های زیادی مطرح شده که در جریان آنها بودیم و هستیم. تاکنون هم خلاف چیزهایی که گفته‌ایم درنیامده است.

سرپرست سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون درمورد اینکه آیا از دادگاه CAS فرد موثقی این خبر را به او اطلاع داده است، توضیح داد: موثق به من گفته‌اند این اتفاق افتاده و به زودی نیز ابلاغ می‌شود.

فغانپور درخصوص اینکه ظاهرا یک تا دو قاضی ایرانی در CAS حضور دارند و آیا او موثق اعلام می‌کند چننی اتفاقی افتاده است، پاسخ داد: منبع من موثق است که می‌گویم این اتفاق افتاده اما اینکه دوستان چگونه و از کچا چنین چیزی گفته‌اند نمی‌دانم. البته خبر من موثق است و این حکم به احتمال خیلی زیاد همین هفته ابلاغ می‌شود. 

وی درمورد اینکه آیا رای به سه میلیون یورو کاهش یافته است، گفت: محکومیت ما با احتساب پنج درصد و خسارت تاخیر و تادیه حدود 12 میلیون یورو می‌شد اما این رای نقض شد و با حساب خسارت تاخیر در پرداخت باید حدود سه میلیون یورو پرداخت کنیم. 

سرپرست سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون درمورد اینکه همین سه میلیون یورو نیز حدود 100 میلیارد تومان خواهد شد، اظهار داشت: بحث مبلغ یک طرف است و نقض شدن حکم بحثی دیگر. مهم‌تر از مبلغ پرداختی اصل ماجرا برای ما این بود که این رای در CAS نقض شود که شد. به این دلیل که همیشه بازنده این ماجراها بودیم، شکسته شدن رای برای اولین بار گام مثبتی است. 

فغانپور در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران درباره اینکه آیا از منابع خود در CAS این خبر را دریافت کرده است، گفت: بله. خبر من موثق است.

 

دیدگاه تان را بنویسید