جی پلاس،

نتایج کاروان ایران در روز هشتم بازی های کشورهای اسلامی| برنز نیزه ای دوومیدانی کاران در قونیه

نتایج روز هشتم رقابت ورزشکاران ایران در بازی های کشورهای اسلامی را در این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی از 14 مرداد رقابت خود را در این بازی ها آغاز کردند و امروز (جمعه) در کشتی فرنگی، تکواندو، وزنه برداری و ... به مصاف رقبا رفتند.

والیبال

تیم ملی والیبال زنان ایران در مرحله گروهی به مصاف ترکیه رفت که در پایان با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد اما به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله نیمه نهایی شد تا در بازی بعد با آذربایجان بازی کند. ست های این بازی با نتایج 25-20، 25-15، 25-17 به پایان رسید.

هندبال

 تیم ملی هندبال زنان ایران در آخرین دیدار خود در بازی‌ها با نتیجه 25-24 مقابل سنگال تن به شکست داد و عنوان ششم این بازی‌ها را کسب کرد.

دوومیدانی

در رقابت های دوومیدانی علی فتحی گنجی در مرحله نهایی رقابت ماده پرتاب نیزه در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز این دوره از مسابقات را کسب کرد.، بر همین اساس در این مسابقات علی فتحی گنجی با ثبت حد نصاب ۷۱.۲۸ متر موفق شد در جایگاه سوم این رقابت‌ها قرار گیرد و گردن آویز برنز را به دست بیاورد.

تیم دو میدانی چهار در ۴۰۰ متر امدادی زنان ایران هم به مقام چهارم رسید.

علی زمانپور دونده رشته ۱۵۰۰ متر در مرحله نهایی این رشته به مصاف رقبای قدرتمند خود رفت و در نهایت نتوانست به مقامی بهتر از نهم دست پیدا کند.

کشتی فرنگی

محمد حسین‌وند در وزن 55 کیلوگرم در رقابت با اوزون آدم از کشور میزبان در وقت اول با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید، در وقت دوم به روند خوبش ادامه داد و در نهایت با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید و به نیمه نهایی رفت. او در این مرحله در رقابت با اورتیک‌بایف از ازبکستان در وقت اول با نتیجه 9 بر صفر ضربه فنی شد. او در رده بندی با نتیجه ۰ بر ۸ به عزیزف از تاجیکستان باخت و پنجم شد.

رسول گرمسیری در رقابت با رسولوف از ازبکستان در وزن 82 کیلوگرم در وقت اول با نتیجه یک بر صفر رقابت را واگذار کرد و در وقت دوم هرچه تلاش کرد موفق به جبران نتیجه نشد تا در نهایت با نتیجه 5 بر 2 بازنده شود. با توجه به شکست حریفش در دور بعد گرمسیری هم از دور رقابت ها کنار رفت.

محمدرضا رستمی در وزن 72 کیلوگرم رقابت  با اوچیلوف از تاجیکستان در وقت اول با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید، در وقت دوم به روند خوبش ادامه داد و در نهایت با نتیجه 9 بر صفر حریفش را ضربه فنی کرد و به نیمه نهایی رفت. او در این مرحله  با رخمت‌اف از ازبکستان در وقت اول با نتیجه 4 بر یک بازنده شد، در وقت دوم برای جبران تلاش بسیاری کرد و در نهایت موفق شد با نتیجه 7 بر 4 موفق شد حریفش را شکست دهد و به فینال رفت. رستمی در فینال با نتیجه ۹ بر ۸ کشتی گیر آذربایجان را شکست داد و طلا گرفت.

مهدی بالی حمزه‌ده در وزن 97 کیلوگرم در رقابت با نفت‌الیف از آذربایجان در وقت اول با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید، در وقت دوم با قدرت ادامه داد و در نهایت با نتیجه 8 بر صفر رقیبش را ضربه فنی کرد. او در نیمه نهایی با ژوزوپ‌بیک‌اف از قرقیزستان کشتی گرفت  و با عملکرد ضعیف بازنده شد. بالی برای دریافت مدال برنز با  آدم بودجملین از الجزایر کشتی گرفت، ۴-۰ پیروز و صاحب مدال برنز شد.

شیرزاد بهشتی در وزن ۶۳کیلوگرم در رقابت با میروز رجب‌اف از تاجیکستان با نتیجه ۳-۱ پیروز شد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. بهشتی در رقابت با تیرکاشف از ازبکستان در وقت اول با نتیجه 3 بر صفر بازنده شد، در وقت دوم تلاش بسیاری برای جبران به کار بست و در نهایت با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید و فینالیست شد. او در مسابقه نهایی با شارشن بکو از قرقیزستان در وقت اول با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد و در وقت دوم نیز برتری خود را حفظ کرد و در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و طلایی شد.

وزنه برداری

پوپک بسامی نماینده دسته ۵۵ کیلوگرم وزنه برداری زنان ایران با رکورد مجموع ۱۶۵ کیلوگرم در بازی های کشورهای اسلامی به مدال برنز رسید. او در حرکت یک ضرب با مهار وزنه ۷۱ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت در دوضرب نیز وزنه ۹۴ کیلوگرمی را مهار کرده و با مجموع ۱۶۵ کیلوگرم در جایگاه سوم جدول قرار گرفته و مدال برنز این دوره از بازی ها را به خود اختصاص دهد. وی در دوضرب ابتدا وزنه ۸۷ کیلوگرمی و سپس وزنه ۹۴ کیلوگرمی را بالا سر برد و اما در سومین تلاشش موفق به مهار وزنه ۱۰۱ کیلوگرم نشد.

حافظ قشقایی نماینده دسته ۶۷ کیلوگرم به مدال برنز دو ضرب بازی ها رسید. قشقایی در حرکت اول دوضرب وزنه 162 کیلوگرمی را مهار کرد. او در حرکت دوم موفق به مهار وزنه 172 کیلوگرمی شد اما در حرکت سوم نتوانست وزنه 175 کیلوگرمی را مهار کند تا مدال برنز را بر گردن بیاویزد. قشقایی درمجموع هم با رکورد 299 در رده پنجم قرار گرفت.

در دسته ۵۹ کیلوگرم فاطمه کشاورز با رکورد ۸۰ یک ضرب، ۹۵ دوضرب و مجموع ۱۷۵ کیلوگرم از کسب مدال بازماند و چهارم شد.

تکواندو

 

علیرضا نادعلیان جویباری در وزن مثبت ۸۷ در حالی که ۷ بر ۰ جلو بود اسلام بازار از فلسطین را در اواسط راند اول ناک اوت کرد تا به دور دوم راه یابد. ضربه سنگین وارد شده باعث شکستن دندان و آسیب جدی بر گردن حریف شد بطوریکه تیم پزشکی مستقر در سالن خیلی زود با برانکارت نماینده فلسطین را به خارج از سالن انتقال دادند. جویباری در وزن مثبت ۸۷ با شکست رجب آف ازبکستانی طی دو راند مبارزه نفس گیر و مهیج موفق شد حریف قدرتمند خود را شکست داده تا ضمن صعود به یک چهارم نهایی برنزش مسجل شود. او با شکست اتسلی حریف قدرتمند ترکیه طی دو راند مبارزات تکنیکی به فینال وزن خود راه یافت. علیرضا جویباری نادعلیان در فینال ایوب بصیر مراکشی طی دو راند برنده شد تا به نشان طلا دست یابد.

اکرم خدابنده نماینده وزن ۷۳+ در همان ثانیه های ابتدایی در حالیکه ۴بر صفر جلو بود با یک ضربه موندولیو به حریف باعث شد تا در ادامه سارا الحاج اردنی از ادامه مسابقه انصراف دهد تا نماینده کشورمان ضمن صعود به دور یک چهارم نهایی مدال برنزش قطعی شد. او در نیمه نهایی نا فیا نماینده ترکیه را از پیش رو برداشت و به فینال وزن خود راه یافت. خدابنده در فینال با اسوت لاتا ازبکستان مواجه شد که در رانده اول نتیجه را واگذار کرد.در راند دوم برنده شد اما در نهایت راند سوم را باخت تا به نشان نقره بسنده کند.

امیر محمد بخشی نماینده وزن منهای ۷۴ کیلو گرم مردان که در آن ۱۸تکواندو کار حضور دارند بعد از استراحت در دور نخست موفق شد وان دیجک از سورینام را طی دو راند مبارزه شکست دهد و به دور بعد راه یابد. بخشی موفق شد طی دو راند مبارزه عمر الهلو از اردن را شکست دهد تا ضمن صعود به یک چهارم نهایی برنزش مسجل شود. او در نیمه نهایی حریف قدرتمند ازبکستانی جسوربیک را طی دو راند مسابقه نفس گیر شکست داد تا فینالیست باشد. او در فینال با پیروزی برابر ورزشکار فلسطین طلا گرفت.

سیده نرگس نورالهی نماینده وزن منهای ۶۲ زنان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم کوتوبالی از چاد را در دو راند مبارزه شکست داد تا ضمن صعود به یک چهارم نهایی برنزش مسجل شود. او با شکست حریف قدرتمند میزبان با نتیجه دو بر صفر به فینال وزن خود راه یافت. در فینال نوراللهی برابر فروزا از ازبکستان قرار گرفت و در دو راند پیاپی باخت و به مدال نقره رسید.

پاراتیروکمان

در رقابت‌های پاراتیروکمان پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی تیم کامپوند دوبل زنان ایران با ترکیب فرزانه عسگری و مریم یاورپور در دیدار فینال موفق شد با برتری برابر تیم میزبان صاحب مدال طلا شود. دو نماینده ایران با برتری امتیازی ۱۵۴ بر ۱۴۹ به تیم ترکیه موفق به کسب مدال طلای تیمی رقابت‌های پارا تیراندازی با کمان شدند.

تیم میکس کامپوند نیز با ترکیب علی سینا منشازاده و مریم یاورپور در نیمه نهایی به مصاف تیم امارات رفت و با نتیجه ۱۵۵ بر ۱۰۴ به برتری رسید. تیم ایران برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ترکیه رفت و با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۵۰ به پیروزی رسید و سومین مدال طلا تیمی کسب شد.

تیم هادی نوری و سینا منشا زاده نیز در بخش کامپوند دوبل مردان به گردن آویز طلا دست یافتند. ملی‌پوشان ایران موفق شدند با اختلاف زیاد و با نتیجه ۱۵۵ بر ۱۴۵ ترکیه میزبان را در مصاف فینال شکست دهند.

تیم ریکرو دوبل مردان ایران با ترکیب اصغر زارعی نژاد و غلامرضا رحیمی در مصاف با ورزشکاران کشور ترکیه شکست خورد و به مدال نقره رسید. تیم ریکور دوبل مردان ایران در مصاف نهایی با نتیجه ۶ بر ۲ تن به شکست داد و مدال نقره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را کسب کرد.

تیم ریکرو میکس ایران با ترکیب محمدرضا عرب‌عامری و سمیه رحیمی در مصاف با نمایندگان کشور ترکیه تن به شکست دادند و به مدال نقره رسیدند. در مصاف پایانی، کمان‌داران کشور میزبان ۶ بر صفر نمایندگان ایران را مغلوب کردند و به مدال طلا دست یافتند.

هندبال

تیم ملی هندبال مردان ایران در دومین مسابقه خود در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مصاف آذربایجان رفت و با نتیجه ۴۲ بر ۲۰ پیروز میدان شد و راهی نیمه‌نهایی این رقابت‌ها شد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲۴ و ۸ به سود ایران به پایان رسید. ملی‌پوشان ایران از همان ابتدای بازی فشار زیادی را بر روی حریف آوردند.با این پیروزی ملی‌پوشان ایران باید به مصاف تیم دوم گروه دیگر یعنی قطر بروند تا در صورت پیروزی راهی دیدار پایانی پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شوند.

تیراندازی

در مسابقات اهداف پروازی در رشته تراپ تیمی، ایران با ترکیب مرضیه پروش‌نیا و بابک یگانه در پایان مرحله مقدماتی با ۱۳۴ امتیاز در جایگاه پنجم ایستاد و به نیمه نهایی صعود کرد. هشت تیم نخست مرحله مقدماتی راهی نیمه نهایی شدند‌ و عصر امروز تیم تراپ کشورمان برای صعود به فینال رقابت خود را آغاز خواهد کرد.

علی فتحی گنجی

photo_2022-08-12_18-15-58

وزنه برداری زنان پوپک بسامی

تیراندازی تراپ

تیراندازی تراپ

کشتی فرنگی

کشتی فرنگی

کشتی فرنگی

کشتی فرنگی

پاراتیروکمان

IMG-20220812-WA0036

دیدگاه تان را بنویسید