جی پلاس

در اروپا به لژیونرهای ایران چه یاد می دهند؟

به غیر از مسائل فنی و مدیریتی که این روزها گریبان گیر تیم ملی ایران شده، بازیکنان عمدتا لژیونر تیم ملی هم وظایف ساده و ابتدایی خود را نمی دانند و مانند آماتورها شب زنده داری می کنند و تا دیر وقت بیدار هستند!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در کنار اخبار و شایعات عجیب و غریبی که این روزها از اردوی تیم ملی ایران در قطر متتشر می شود، شب زنده داری بازیکنان برای بازی مافیا و خوابیدن تا لنگ ظهر و صبحانه نخوردن، نشانه آماتور بودن فوتبالیست های ایرانی است!

در حالی که ستاره های فوتبال جهان بعد از دو، سه روز استراحت، زودتر از هر بازیکن دیگری در یک منطقه آرام و خلوت در حال انجام تمرینات مضاعف برای رسیدن به اوج آمادگی هستند تا در سال منتهی به جام جهانی عملکرد بسیار خوبی داشته باشند، بازیکنان ایرانی با رفتارهای خارج از قاعده خود در اردوی تیم ملی در قطر، همه را انگشت به دهان گذاشته اند.

مهدی طارمی در مصاحبه اخیر خود در پاسخ به سوال عادل فردوسی‌پور مبنی بر اینکه گویا در اردوی تیم ملی در قطر بازیکنان شب بیداری داشتند و تا دم صبح «مافیا» بازی می‌کردند، می گوید: «خودم هم بودم!».

اگر چه انتظار می رود که سرمربی و مدیر تیم ملی مجری اجرای نظم و انضباط در اردوی تیم ملی ایران باشند اما وظیفه بازیکنانی که در فوتبال اروپا بازی می کنند و به ادعای خود حرفه ای هستند، چیست؟

آیا این بازیکن که قصد دارد سال های سال فوتبال را در بالاترین سطح خود انجام دهد، به سلامت زندگی خود یعنی زمان مناسب خواب و خوراکش اهمیت نمی دهد؟ 

سوالی که ایجاد می شود این است که بازیکنان ایرانی در اروپا چه چیزی یاد می گیرند؟ اگر فوتبال ایران را آماتور بدانیم، در اروپا که بازیکنان باید فرهنگ و اصول حرفه ای خود را رعایت کنند، چرا در تیم ملی از اجرای بدیهی ترین مسائل عاجز مانده و نیازمند یک ناظم بالای سر خود هستند؟ 

آیا واقعا یک نفر باید مثل پلیس بالای سر اینها باشد و یادآوری کند که شب به موقع بخوابند و صبحانه سالم بخورند؟  مگر مهدکودک است؟ یا مگر شما طفل صغیر هستید؟ پس در اروپا چه می‌بینید و چه می‌آموزید؟ بازیکنی که شب‌بیداری می‌کند قبل از تیم به خودش ضربه می‌زد و این بدیهی‌تر از آن است که نیاز به توضیح بیشتر داشته باشد. با این حال برخی بازیکنان عزیز نه‌تنها این کار را انجام می‌دهند، بلکه از یادآوری آن به عنوان اهرمی برای تخریب کادرفنی سود می‌برند. لیونل مسی ۱۸ سال است در فوتبال جهان می‌درخشد و هر ۱۸ سال، قبل از اینکه تعطیلاتش تمام شود به صورت داوطلب به تمرینات برگشته است. «زور» هم بالای سرش نبوده البته.

بی‌جهت نیست که برگشتیم به نقطه‌ای که مسئولان دست به دامان کریم باقری شوند و از او بخواهند به تیم برگردد. اسکوچیچ هم مقصر است و اگر مجری نظم را مناسب نمی‌بیند، باید موضوع را با فدراسیون در میان بگذارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید