در گفت و گو با جی پلاس؛

کارشناس بسکتبال: باید غرور از دست رفته‌مان را برگردانیم

مربی بسکتبال ایران گفت: سعید ارمغانی نسبت به توانایی بازیکنان اشراف ندارد و نتوانست از تمام قابلیت‌هایشان استفاده کند.

لینک کوتاه کپی شد

سعید تابش نیا کارشناس بسکتبال گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص حذف تیم ملی بسکتبال از رقابت‌های کاپ آسیا گفت: متاسفانه اتفاقی که نباید افتاد. بازی اول شوک بود و روند خوبی نداشتیم اما بعد از بازی با قزاقستان دیدیم بچه‌ها به خودباوری و راه و روش مربی نزدیک می‌شوند. بازی آخر نمی‌دانم چه اتفاقی  افتاد در صورتی که می‌توانستیم با 20 اختلاف اردن را شکست بدهیم و به مرحله بعد صعود کنیم.

او با اشاره به عملکرد سعید ارمغانی به عنوان سرمربی تیم گفت: به نظر من ارمغانی از لحاظ علم بسکتبال خوب است و چندین سال در صربستان کار کرده اما آشنایی کامل با منطقه ما و حتی بازیکنان تیم و روش بازی کردنشان ندارد و نتوانست از قابلیت بچه‌ها استفاده کند. مربی باید نسبت با بازیکنانش اشراف کامل داشته باشد و سعید ارمغانی در این قسمت موفق نبود.

تیم ملی بسکتبال ایران به دوران قبل از شکل گیری نسل طلایی برگشته؛ آینده بسکتبال را چطور می‌بینید؟ تابش نیا در پاسخ به این سوال گفت: فکر می‌کنم باید از نو شروع کنیم. اگر قرار بر این باشد دل بسته به این باشیم که در یک مقاطعی بخواهیم نتیجه‌ای بگیریم قطعا در دراز مدت به مشکل می‌خوریم. از نظر من باید قید چهار سال نتیجه گرایی را باید بزنیم و با تیمی از الان شروع به فعالیت کنیم که  در پنج سال آینده پشتوانه باشند و به نتیجه برسیم. بالاخره فراز و نشیب در تمام تیم‌ها وجود دارد. ما به این وضعیت افتادیم که پشتوانه نداریم و اولین کاری که می‌کنیم باید نتیجه گرایی را از ذهنمان کنار بگذاریم و به فکر یک سازندگی باشیم تا به اوج خودمان برگردیم.

کارشناس بسکتبال ایران همچنین در مورد زلاتکو دستیار سعید ارمغانی گفت:  زلاتکو حتی نامش هم در لیست کادر فنی قرار نگرفت؛ البته فکر نمی‌کنم خیلی تاثیر گذار بود. من مطمئنم در مورد دستیارها خود سعید ارمغانی نظر صد درصد داشته و اینکه زلاتکو اصلا برای چه آمد و چه رزومه‌ای داشت را باید سرمربی جوابگو باشد.

سعید تابش نیا در پایان صحبت‌های خود گفت: جواد داوری از این زمان به بعد باید بیشتر حواسش را جمع کند؛ الان اول راهش است و قطعا تفکراتی داشته اما اگر به نتیجه نرسیده و با بن بست روبرو شده باید تغییر نگرش بدهد. من به عنوان کسی که در بسکتبال هستم نگران این رشته‌ام و همه باید کمک کنیم تا از این وضعیت خارج شویم. الان زمانی است که باید دست به دست هم بدهیم تا غرور از دست رفته‌مان را برگردانیم.  

 

دیدگاه تان را بنویسید