نگران کننده مانند بسکتبال ایران بدون حدادی!

حامد حدادی به جرات بهترین بسکتبالیست تاریخ ایران است که این روزها در 37 سالگی، آخرین روزهای حرفه ای خود را سپری می کند و همچنان بهترین بازیکن تیم ملی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شکست ناباورانه تیم ملی بسکتبال ایران مقابل اردن، پایانی بر هشتمین حضور حامد حدادی در کاپ آسیا بود و دست او از کسب چهارمین عنوان قهرمانی این مسابقات کوتاه ماند. 

حامد در روزی که ایران شکست ناباورانه ای را تجربه کرد، مانند تمام بازی های گذشته، بهترین یار ایران بود و توانست در 37 سالگی یک سر و گردن بهتر از هر بازیکن دیگری ظاهر شود. 

اگر چه او در بازی های این دوره از مسابقات به علت افزایش سن، مدت زمان کمتری را بازی می کرد اما در دیدار مقابل ژاپن، رهبر ایران در فاز تدافعی و تهاجمی بود و بازیکنان ژاپن را با دیوار محکمی رو به رو کرده بود. 

حامد حدادی

حامد در هر چهار دیدار ایران در این مسابقات بهترین بازیکن میدان بود تا یک بار دیگر نشان دهد در 37 سالگی هم دود از کنده بلند می شود!

نکته نگران کننده درباره حدادی، افزایش سن و سال این بازیکن است. تمام هم نسلی های حدادی مانند صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق، مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان، آرن داودی و ... از تیم ملی فاصله گرفته و حتی بازی نمی کنند اما حدادی به هر نحو ممکن فعلا در بالاترین سطح قرار دارد و هر ساله در بهترین لیگ آسیا یعنی ژاپن به میدان می رود. 

با توجه به افت فاحش ایران در این رشته، کارشناسان بسکتبال نسبت به آینده این رشته بعد از حامد حدادی نگران هستند؛ جایی که ایران هیچ بازیکن پست پنجی در حد و اندازه های حدادی ندارد. 

در سال های گذشته بازیکنانی مانند اصغر کاردوست یا جابر انصاری به عنوان بازیکن سنتر به تیم ملی رسیدند اما دوران حضور آن ها بسیار کوتاه بود و هیچ کدام جانشین مطمئنی برای حامد حدادی نبودند. 

با توجه به افتی که ایران در چند دوره گذشته تجربه کرد، باید دید بعد از رفتن حامد حدادی که بهترین بسکتبالیست تاریخ ایران با تجربه چند فصل حضور در NBA است، آینده این رشته به چه ترتیب خواهد بود؟

دیدگاه تان را بنویسید