ولخرجی بی سابقه تیم های ایرانی!

در حالی که تیم های باشگاهی از افزایش قیمت بازیکنان خود گلایه دارند، بیشترین ولخرجی را نسبت به سالیان گذشته داشته اند!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم های ایرانی در فصل نقل و انتقالات رفتار کم سابقه ای داشتند و ضمن جذب مربیان و بازیکنان خارجی، اردوهای خود را هم در خارج از کشور برگزار کردند.

استقلال، سپاهان و تراکتور سه تیمی بودند که به سراغ سرمربی های خارجی رفتند و پرسپولیس هم تا به حال دو دستیار خارجی را استخدام کرده تا بعد از چند سال، چهره نیمکت های مربیگری تا حدودی تغییر کند و شاید فوتبال متفاوتی را در فصل پیش رو ببینیم.

همراه با تغییر چهره نیمکت ها، پای بازیکنان خارجی هم همراه با تفکرات مربیان خارجی به ایران باز شده و تیم‌های مدعی تمایل بسیاری به جذب بازیکنان خارجی شناخته شده دارند و احتمالا خبری از بازیکنان بنجل خارجی نخواهد بود.

همزمان با این تغییرات در رفتار تیم‌ها، اکثر تیم ها اردوهای آماده سازی خود را به کشور ترکیه منتقل کرده اند. استقلال، سپاهان، فولاد و نساجی راهی ترکیه شده‌اند. پرسپولیس هم به زودی به جمع این تیم ها ملحق خواهد شد.

برگزاری اردوهای خارجی در کشور ترکیه در حالی است که حداقل در سه، چهار سال گذشته شورای برون مرزی با برگزاری اردوهای خارجی مخالفت کرده بود.

از سوی دیگر، شاهد بازگشت بازیکنان لژیونر هستیم؛ بازیکنانی که در بازگشت به ایران دستمزدی برابر با بازیکنان خارجی گران قیمت دریافت می کنند و حضورشان در ایران با هزینه بسیاری همراه است.

این افزایش قیمت ها در مقطعی مسئولان سازمان لیگ را هم به فکر انداخت که با وضع قانون سقف قرارداد، جلوی ولخرجی تیم ها را بگیرد اما مشکلات قانونی مانع از اجرای این قانون شده است.

ولخرجی تیم‌های ایرانی در حالی است که همگی از افزایش قیمت ها می‌نالند اما در عمل هیچ تمایلی برای کاهش هزینه های خود ندارند!

دیدگاه تان را بنویسید