احسان حدادی و اهداف نازلش!

ستاره دوومیدانی ایران اهداف و آرزوهایش را در حد قهرمانی کشور و بازی های کشورهای اسلامی کوچک کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دوومیدانی ایران اولین و آخرین مدال المپیکی اش را توسط احسان حدادی کسب کرده است. نایب قهرمانی در المپیک افتخار بزرگی بود که انتظار می رفت آغاز راه دوومیدانی ایران در میادین مهم باشد، اما به نظر می رسد این یک مدال تا سال های سال تبدیل به دو نخواهد شد حتی خود حدادی هم اهدافش را کوچک کرده و می گوید چه اشکالی دارد من برای قهرمانی کشور تلاش کنم!

حدادی درباره رکورد 58 متری در لیگ به فارس گفت: با توجه به اینکه با باشگاه پلیمر قرارداد داشتم از آمریکا به ایران آمدم و چون 25 ساعت در راه بودم، بدنم آمادگی کامل برای پرتاب نداشت و گرمای هوا هم زیاد بود، اما با این وجود از نظر خودم رکوردم بد نبود و با توجه به شرایط موجود خوب بود.

وی در مورد اینکه به نظر می‌‌رسد چون به رکوردهایت پایین بوده در مسابقات جهانی شرکت نکردی، گفت: اصلا ربطی ندارد. من از ابتدا هم برنامه‌ای برای مسابقات جهانی نداشتم و قبلا هم گفته بودم. حتی اگر رکورد بالایی هم داشتم، مشخص نبود شرکت کنم یا خیر. هدف امسالم حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی بود که آسیایی حذف شد و فقط کشورهای اسلامی ماند.

قهرمان پرتاب دیسک آسیا عنوان کرد: قرار نیست همیشه در بین برترین پرتابگران دنیا باشم. قبلا برای مدال المپیک و جهان تلاش می‌کردم و به هدفم هم رسیدم و شاید الان دوست داشته باشم حتی برای قهرمانی کشور تلاش کنم! باید ببینیم هدف چیست و چه چیزی می‌خواهیم، سپس برنامه ریزی کنیم. همانطور که گفتم اصلا برای جهانی برنامه نداشتم که حالا رفتن یا نرفتنم مهم باشد.

حدادی تاکید کرد: البته وقتی گفتند می‌توانم در مسابقات جهانی شرکت کنم، خوشحال شدم. اگر فدراسیون تصمیم می‌گرفت که باید شرکت کنم، این کار را انجام می‌دادم. از سوی دیگر اگر در رقابت‌ها شرکت می‌کردم، حتما 62،‌63 متر پرتاب می‌کردم و به فینال هم می‌رفتم. قطعا مشاهده خواهید که با همین رکوردها به فینال هم می‌رسند.

این روزها از شرایط اصلی دور هستید و اجازه دهید این انتقاد به شما وارد باشد که به خاطر نتیجه نگرفتن به مسابقات نرفتید. حدادی در مورد این موضوع عنوان کرد: باید بگویم که انتقادها فقط به من روحیه می‌دهد و باعث پیشرفت در کارم می‌شود. از روزی می‌ترسم که از من انتقاد نشود. نه تنها در ورزش بلکه دوست دارم در همه عرصه‌ها نقد شوم و حتی به دوستان صمیمی‌ام هم گفته‌ام اگر مشکلی را از سمت من احساس می‌کنید، خیلی صریح بگویید. 

وی در پاسخ به این سوال بازی های آسیایی لغو شد و اگر برنامه‌ای برای جهانی هم نداشتید، پس چرا به آمریکا رفتید، گفت: چرا باید در مورد مسافرتی که بیشتر شخصی بوده توضیح بدهم؟ 20 سال در سطح حرفه‌ای و قهرمانی کار می‌کنم و به هرحال می‌دانم هر سفر یا اردو چه ضرورتی دارد. با اینکه بیشتر شخصی بود، اما من با مربی سابقم هم تمرین کردم و اشکالاتم برطرف شد. البته کشورهای اسلامی هم در نوع خودش مسابقه مهمی است و مسئولان ورزش دنبال مدال هستند.

نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن ادامه داد: امسال تنها هدفم بازی‌های کشورهای اسلامی است و سال آینده هم بازی‌های آسیایی. می‌خواهم یک رکورد تاریخی را از خودم به جا بگذارم.

دیدگاه تان را بنویسید