گزارش جی پلاس

رازبقای اسکوچیچ در تیم ملی ایران چه بود؟

با اعلام سخنگوی فدراسیون فوتبال، اسکوچیچ در سمت خود ابقا شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در هفته های اخیر موضوع برکناری یا ابقای اسکوچیچ به تیتر یک رسانه های کشور تبدیل شده بود اما هر بار که اعضای هیات رئیسه فدراسیون و کمیته فنی قصد برکناری اسکوچیچ را داشتند، او بدون اقدام خاصی به صورت اتوماتیک در سمت خود باقی می ماند.

با این وجود قرار بود امروز (یکشنبه) و در نشست هیات رئیسه و کمیته فنی، موضوع برکناری اسکوچیچ بررسی و برای نیمکت تیم ملی تعیین تکلیف شود که پس از چند ساعت جلسه، سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد دراگان که تا جام ملت های 2023 با تیم ملی قرارداد دارد، در سمت خود ابقا شده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که در روزهای اخیر، افراد زیادی به حد نصاب نرسیدن اعضای هیات رئیسه در جلسات را عامل برکنار نشدن سرمربی می دانستند. بر اساس قانون جلسه هیات رئیسه باید با 8 عضو برگزار شود اما فدراسیون در حال حاضر 6 عضو در هیات رئیسه دارد و همین به حد نصاب نرسیدن باعث می شود تصمیمات آن اعتبار قانونی نداشته باشد.

از سوی دیگر اما، خبرهایی درباره تاثیر قرارداد اسکوچیچ و بی میلی فدراسیون برای برکناری او حکایت دارد. پس از موفقیت های تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، قرارداد اسکوچیچ تا جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا تمدید شده است. برخی رسانه ها مدعی شدند که ارزش این قرارداد رقمی حدود ۱۶ میلیارد تومان است که شامل دستمزد دراگان اسکوچیچ می شود!

این درحالی است که اسکوچیچ برای اولین بار با مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و قراردادی ریالی هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفته بود. خبر ورزشی ادعا کرده که فدراسیون فوتبال در تلاش بوده در توافق با اسکوچیچ، این رقم ۱۶ میلیارد تومانی را کاهش دهد یا تخفیف بگیرد که در این زمینه به جایی نرسیده و همین موضوع باعث شده فدراسیون برای فرار از پرداخت غرامت سنگین، قید برکناری اسکوچیچ را بزند و او را در سمت خود ابقا کند.

موضوعی که در سخنان اصولی، سخنگوی فدراسیون هم به آن اشاره شده و او پس از پایان نشست هیات رئیسه و کمیته فنی با اشاره به آن گفت: همانطور که اعضای هیئت رئیسه و سرپرست فدراسیون عرض کردیم، سرمربی تیم ملی ایران آقای دراگان اسکوچیچ هستند و همچنان خواهند بود و ما بر اساس قراردادی که با ایشان داریم و جمیع جهات و ملاحظاتی که در این حوزه هست، ان شالله بحث سرمربیگری آقای اسکوچیچ را خواهیم داشت.

ابقایی که البته اعتباری به آن نیست و در بلبشوی فوتبال ایران، باز هم ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

 

  • محمد ارسالی در

    خدا رحم کنه.همین

دیدگاه تان را بنویسید