نام و شعار کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی مشخص شد

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: نام کاروان به نام "پیامبر اعظم" متبرک شده و در خصوص شعار هم "ایران سرفراز" انتخاب شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اصغر رحیمی در نشست خبری درباره حضور کاروان در بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: باتوجه به انتخاب هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو، مسئولیت سرپرست کاروان به من واگذار شد اما ما آقای ساعی را کنار خود داریم. 

سرپرست کاروان کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: ستاد برگزاری بازی‌های اسلامی در قونیه خیلی حرفه‌ای نیستند. زمانی که به قونیه رسیدیم گفتند جودو نمی‌تواند در بازی‌ها شرکت کند اما به خاطر جلسه‌ای که وزیر و آقای صالحی‌امیری در لوزان داشتند به ما کمک کرد. به ما گفته بودند از ویزر سوال بپرسید و باید فدراسیون جهانی مستقیم نامه بدهد اما بالاخره استعلام از فدراسیون جهانی گرفته شد مبنی براینکه جودو مشکلی برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی ندارد. وقتی به میراسماعیلی گفتم می‌گفت چند شب است که اصلا به خاطر این موضوع نخوابیده است. 

رحینی با اشاره به چالش‌های دیگر برگزاری بازی‌های اسلامی، گفت: هندبال بانوان چالش دیگر ما بود، چند کشور پایین تر از ما بودند اما به ما مجوز شرکت نداده بودند. باید یک کشوری حذف می‌شد تا ما اضافه شویم، با افغانستان صحبت کردند قبول نکرد، با بنگلادش صحبت کردند که بالاخره آنها قبول کردند و هندبال ما اضافه شد. مشکل دیگر سهمیه کادر بود که ۲۵ درصد به ما سهمیه دادند. مثلا برای کشتی باید ۲ نفر معرفی می‌کردیم که واقعا در ۱۰ وزن نمی‌شد. 

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی با اشاره به تغییراتی که ترکیه در ماده‌های شرکت کننده داشته، گفت: ترکیه اول می‌شود، ایران و آذربایجان رقبای اصلی این کشور هستند. آنها روی ماده‌هایی که ما قوی بودیم دست گذاشتند و حذف کردند. رشته‌هایی را هم اضافه کردند که اصلا معلوم نیست چه هستند اما ما پتانسیل خودمان را داریم. با تعویق بازی‌های آسیایی در برخی رشته‌ها ورزشکاران ترکیب شدند، مثلا در کشتی تیم‌های اول و دوم بهم نزدیک هستند بنابراین پیش‌بینی من این است ترکیه اول می‌شود، بقیه جایگاه‌ها بین ایران، آذربایجان و ازبکستان تقسیم می‌شود. این بازی‌ها سطح بالایی دارد و امروز یک ماه مانده به بازی‌ها کاروان آماده اعزام است.  ممکن است تحت فشار بتوانیم تغییراتی بدهیم اما امکان جابه‌جایی سخت است. تلاش خودمان را می‌کنیم اگر فدراسیونی تغییر دارد کمک کنیم. کاروان در ۱۲ گروه اعزامی پرواز خواهد کرد، آنها به آنکارا می‌روند و از آنجا با اتوبوس به دهکده بازی‌ها خواهند رفت‌. از نظر مدالی هم فدراسیون‌ها تلاش می‌کنند و امیدوارم مدال‌های خوبی بگیریم. 

رحیمی گفت: نام کاروان به نام "پیامبر اعظم" متبرک شده و در خصوص شعار هم "ایران سرفراز" انتخاب شده است.

وی درباره اینکه انتخابی کشتی آزاد روز گذشته انجام شده اما شما گفتید لیست را بسته اید، خاطرنشان کرد: ۲ رشته را وارد مذاکره شدیم، هندبال که به تازگی تیم اضافه شده و کشتی. کشتی فرنگی را بسته بودیم، لیست آزاد را هم دیدم تعییر زیادی نداریم با آنچه ثبت‌نام شده و اگر تغییراتی باشد انجام می‌دهیم. 

رحیمی در خصوص مشکلات وزنه‌برداری و حضور این رشته در بازی‌های کشورهای اسلامی، تصریح کرد: این فدراسیون دچار تعییر شد، چون این رشته خاص داشت ثبت‌نام حداکثری کردیم. امکان کم کردن تعداد وجود دارد اما جابه‌جایی سخت است‌. فدراسیون اسامی بیشتری داد و اگر رکوردها به حدنصاب نرسد تعداد را کم می‌کنیم. بانوان ۹ اسم داده‌اند اما شاید تعداد آنها به ۴-۵ ورزشکار برسد. 

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش همراه کاروان اعزام می شوند؟ گفت: من اسم آنها را همراه نمی گذارم. مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک  دو دوره کوتاه در بازی ها حضور خواهند داشت. بازی ها ۱۲ روز است که به دو دوره ۶ روزه تقسیم کردیم که تعدادی در ۶ روز اول می آیند و تعدادی دیگر ۶ روز دوم. این طور نیست کسی از افتتاحیه تا اختتامیه حضور داشته باشد. فرد اضافه ای هم نمی بریم و اعضای هیات اجرایی و معاونان وزارت ورزش هستند که که البته همه معاونان نمی آیند. وزیر  ورزش هم می آید که برای زمان حضورش در بازی ها باید با خود او هماهنگ کنیم.

سرپرست کاروان کشورمان درباره تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم افتتاحیه، گفت: برای رژه افتتاحیه ۲-۳ روز قبل جلسه می‌گذارند و سهمیه می‌دهند‌ تا این لحظه چیزی نگفته‌اند و اگر اجازه دهند با تعداد کامل در افتتاحیه شرکت می‌کنیم. لباس را هم از مدت‌ها قبل بررسی کردیم، تولیدکنندگانی آمدند و به جمع‌بندی هم رسیدیم که برای یک ورزشکار ملی است.

رحیمی در خصوص اینکه آیا امکان تغییرات اسامی کمانداران به صورت استثنا وجود دارد، گفت: امروز با شعبانی‌بهار صحبت کردیم موضوع را باید رئیس حل کند و تمرکز ما روی یک رشته نیست. تمرکز ما روی همه کاروان است اما خود را متعهد می‌دانیم مشکل فدراسیون را حل کنیم. 

ثبت نام تیروکمان را انجام دادیم، در مورد دو نفری که احتمالا قصد تغییر دارند هم مکاتبه و تلاش می‌کنیم انجام شود و اگر انجام نشود ما مقصر نیستیم. در خصوص مشکل جودو مشخصا در مورد بازی‌های کشورهای اسلامی بود و پاسخ ویزر و فدراسیون جهانی در مورد همین مسابقات است‌. اینکه در مورد سایر مسابقات مشکل جودو حل شده باشد اینگونه نیست‌.

هادی ساعی معاون کاروان هم در این نشست، عنوان کرد: در ابتدای کار بحث‌های فنی را داشتیم و دستورالعمل‌ها به همه فدراسیون‌ها ارسال شد تا اطلاعات اولیه قبل از جلسه داشته باشند. در خصوص تعداد ورزشکاران و رشته‌ها جلساتی با فدراسیون‌ها و کادر فنی رشته ها داشتیم‌ تمام سعی کمیته و هیات اجرایی این است از همه رشته‌ها حمایت شود‌. سعی کردیم رشته های مادر را حمایتی‌تر ببینیم و از بانوان هم حمایت کنیم.

وی افزود: ۲ موضوع را مدنظر گرفتیم؛ از رشته‌های پایه حمایت کنین و تعداد بانوان هم بیشتر باشد. در پارا هم ۳ رشته داریم اما کشور میزبان سعی کرده سهم بیشتری داشته باشد. اینکه کشور میزبان از رشته‌هایی استفاده کند که مدال بیشتری دارد پذیرفته است البته این شکل برگزاری باعث شد ما اعتراضاتی داشته باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید