جی پلاس

تیم ملی والیبال ایران با کدام اما و اگر صعود نمی کند؟

تیم ملی والیبال ایران برای صعود به مرحله نهایی لیگ ملت ها بازهم دست به دامن اما و اگرها شده اما احتمال اما و اگرها این بار بسیار بالاست!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پیروزی ارزشمند والیبال ایران مقابل اسلوونی ایران را در آستانه صعود به مرحله نهایی قرار داده است. با این حال هنوز روی کاغذ احتمال حذف ایران وجود دارد هر چند بسیار اندک. پیروزی ایران در دیدار آخر مقابل صربستان با هر نتیجه ای صعود را مسجل می کند. اما حتی در صورت باخت هم احتمال صعود وجود دارد و تنها شرایطی خاص باعث حذف ایران می شود.

حالت اول حذف: ایران بازی را به صربستان ببازد و اسلوونی بتواند در دیدار سخت و دشواری که با لهستان دارد به پیروزی برسد. در این صورت اسلوونی بالاتر از ایران قرار خواهد گرفت که با توجه به نتایج و عملکرد لهستان این اتفاق چندان محتمل نیست.

حالت دوم حذف: ایران بازی را به صربستان ببازد و آرژانتین که تورنمنت خوبی نداشته بتواند هر دو بازی باقی مانده اش مقابل تیم های بسیار قدرتمند فرانسه و آمریکا به برتری برسد که این مساله نیز احتمال بالایی ندارد.

حالت سوم حذف: صربستان ایران را در سه یا چهار دست ببرد و در بازی آخر چین را هم شکست دهد. اگر ایران در 5 دست به صربستان ببازد، برد صربستان در دیدار آخر مقابل چین نمی تواند باعث صعود آنها شود.

یادآور می شویم که تمام حالات ذکر شده برای بررسی وضعیتی بود که ایران مقابل صربستان بازنده شود. در صورت پیروزی مقابل این تیم بدون توجه به نتایج دیگر ایران قطعا یکی از هشت تیم حاضر در مرحله پایانی خواهد بود.

بازی های باقی مانده تیم های دارای شانس

ایران - صربستان

صربستان - چین

اسلوونی - لهستان

هلند - ایتالیا

هلند - لهستان

آرژانتین - فرانسه

آرژانتین - آمریکا

جدول کنونی تیم های در مرز صعود

7- هلند (6 برد و 4 باخت) 17 امتیاز

8- ایران (6 برد و 5 باخت) 17 امتیاز

9- اسلوونی (5 برد و 6 باخت) 15 امتیاز

10- آرژانتین (4 برد و 6 باخت) 14 امتیاز

11- صربستان (4 برد و 6 باخت) 11 امتیاز

 

 

دیدگاه تان را بنویسید