ویدیوی قدیمی و دیده نشده از حمیدرضا صدر+عکس

غزاله صدر در پیج رسمی پدرش ویدیوی نوستالژیکی را منتشر کرد که مربوط به دهه 50 است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اواخر تابستان سال گذشته بود که انتشار کتاب از "قیطریه تا اورنج کانتی" شروع شد. این کتاب که در مورد سال های پایانی زندگی حمیدرضا صدر، مبارزه جانانه او با بیماری و در نهایت وداعی شاعرانه با دنیاست با استقبال اهالی کتاب و فوتبال مواجه شده و خیلی زود به چاپ های بعدی رسید.

غزاله صدر که بعد از درگذشت پدرش، ادمین پیج اینستاگرام او شده و فصل پایانی کتاب "از قیطریه تا اورنج کانتی" نیز با قلم او نگارش شده، با انتشار یک ویدیوی قدیمی، یک بار دیگر خاطره پدرش را زنده کرد.

پست اینستاگرامی یاد شده حاوی یک ویدیوی قدیمی است؛ در این ویدیو چند جوان با شور و هیجانی خاص در کوچه گل کوچیک بازی می کنند؛ غراله صدر در مورد آن نوشته است: این ویدیوی کوتاه قسمتی کوچک از همان فیلم های 8 میلی متری قدیمی باباست که از انباری خانه مان در قیطریه بیرون آمد. یکی از همان فیلم هایی که با تبدیل شدن به فایل های امروزی از خطر نابودی رهانیده شد.

به گفته دختر حمیدرضا صدر، ویدیو به دهه 50 برمی گردد زمانی که دکتر صدر در اوایل جوانی مشغول فوتبال بازی کردن از نوع گل کوچیک با توپ پلاستیکی همراه برادران، بچه های همسایه و پسران فامیل است. حمیدرضا صدر که علاوه بر فوتبال، شیفته سینما نیز بود، تدوین و صداگذاری این فیلم کوتاه را انجام داده است؛ فیلمی که به گفته غزاله او را با تصور فوتبال بازی کردن پدرش با مارادونا، ناصر حجازی و بقیه فوتبالیست های محبوبش در آسمان خوشحال می کند.

g3qc43zm.jpg2

به گفته غزاله حاضرین در این ویدیوی نوستالژیک را بابا، برادران، همسایگان و دوستانی مثل رضا تبریزی زاده و پسر عمه هایی چون مجید و مجتبی و جلال تشکیل می دهند.

ztvceg11

حمیدرضا صدر، نقش اول این فیلم یک و نیم دقیقه ای است. او از آهنگ Wow (Andre Gagnon) روی تصاویر استفاده کرده تا صحنه هایی که گاها با سرعت و گاها آرام پخش می شوند را زنده تر کرده باشد. حمیدرضا در اوج جوانی در ویدیویی که خود همه کارش را کرده، پا به توپ می شود و با ریزنقشی یارهای مستقیم خود را از پیش رو برمی دارد تا مشخص شود، استعداد خوبی در رشته محبوبش داشته است. او بعدها فوتبال را در سطح دانشگاهی نیز ادامه داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید