جی پلاس

گل محمدی مشترک پرمصرف!

یحیی گل محمدی در طول دوران مربیگری خود نشان داده که یک مربی مصرف کننده است و هیچ بازیکن جوانی را در یک دهه گذشته به فوتبال ایران معرفی نکرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یحیی گل محمدی برای تقویت پرسپولیس فهرستی بلند بالا از ستاره های موجود در بازار فوتبال ایران را به باشگاه پرسپولیس داده و مدیران این تیم هم در حال جذب بازیکنان مدنظر او هستند. جالب اینکه بعد از جذب بازیکنانی مانند بیرانوند، پورعلی گنجی، رفیعی، گولسیانی و اسماعیلی فر، گل محمدی عنوان کرده هنوز نیمی از بازیکنان مدنظرش جذب نشده اند.

اما نکته جالب توجه در این فهرست، برنامه گل محمدی برای جذب چندین بازیکن جوان و آینده دار است که در فهرست تیم ملی امید ایران هم حضور دارند؛ بازیکنانی که فصل گذشته عملکرد خوبی از خود به جای گذشتند و در صورت ادامه این روند، شاید دستاوردهای بیشتری هم در آینده داشته باشند.

با این حال تاریخ نشان داده که گل محمدی مربی سازنده ای نیست و می توان از او به عنوان یک مربی مصرف کننده یاد کرد! او در تمام سال های مربیگری خود هیچ بازیکن جوانی را به عنوان یک ستاره در فوتبال ایران مطرح نکرده و نمی توان بازیکنی را نام برد که زیر دست یحیی گل محمدی ساخته شده باشد.

در دو فصل و نیم گذشته که گل محمدی در پرسپولیس حضور داشته، او هیچ تمایلی برای استفاده از بازیکنان جوان این تیم به مدت طولانی نشان نداده و حتی بازیکنان جوان دیگری مانند محمد شریفی هم که زیر نظر خود او جذب شده اند، موفقیتی در این تیم نداشتند.

به طور کلی، یحیی گل محمدی یک مربی مصرف کننده است و این موضوع را بارها نشان داده است و در این فصل هم با جذب بازیکنان بزرگ و ستاره، نشان می دهد که محوریت کار او بر روی موفقیت و نتیجه گرایی با بازیکنان نامدار است تا اینکه به بازیکن جوانی میدان دهد.

حاصل مربیگری گل محمدی در پرسپولیس به جز کسب دو جام قهرمانی، داشتن یک تیم پیر به نسبت سایر تیم های لیگ برتری بوده که این مسئله انتقاد کارشناسان و پیشکسوتان پرسپولیس را هم به دنبال داشته است.

اکنون و بعد از این مسائل، گل محمدی تلاش دارد بازیکنان جوانی را جذب تیمش کند و شاید بتواند برای نخستین بار بازیکن جوان را به فوتبال ایران معرفی کند.

دیدگاه تان را بنویسید