جی پلاس

کله تراشی عجیب بسکتبالیست‌های ایران برای کسب نتیجه!+عکس

کادرفنی تیم ملی نوجوانان ایران در اقدامی عجیب برای افزایش تمرکز بازیکنانش موهای آن ها را تراشیده و اعلام کرده که کسی حق اعتراض ندارد!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس: اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا از 31 خردادماه در تالار بسکتبال آزادی تهران آغاز شد و نوجوان ایران بیستم خردادماه ایران را به مقصد دوحه (محل برگزاری مسابقات) ترک می کنند.

اتفاقی عجیب در این اردو رخ داده که البته برای نخستین بار نیست؛ کوتاه کردن موی بازیکنان! این اتفاق موجب گلایه بازیکنان هم شده و گفته می شود این اقدام با نظر کادر فنی انجام صورت گرفته است.

 

بسکتبال نوجوانان

محسن شاه علی سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره گفت: بار پنجم است که با این رده سنی در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنم و ما همه سرباز هستیم و به تنها چیزی که فکر می‌کنیم هدفمان است. تا این قضیه برای بچه‌های نوجوان جا بیافتد کمی زمان می‌برد؛ باید موهای خود را بزنند و کسی هم اعتراضی نداشته است.

او در پاسخ به این سوال که آیا دلیل قانع کننده‌ای برای این کار وجود دارد گفت: دلیل تمرکز در بازی است؛ وقتی بازیکن می‌خواهد به مسابقه بیاید و بیست دقیقه موهای خود را درست می‌کند دلیل روشن و واضحی است.

بسیاری از تیم‌های خوب دنیا موهای بازیکنانشان کوتاه نیست پس چگونه تمرکز می‌کنند و نتایج خوبی می‌گیرند؟ شاه علی در پاسخ به این سوال نیز گفت: ما در مورد بازیکن 16 ساله صحبت می‌کنیم و خیلی متفاوت است. ما اصلا به تیم خارجی کاری نداریم و الگوی ما نیستند. بازیکنان شرق آسیا هم این کار را می‌کنند از جمله ژاپن، چین، کره و تایوان البته باز هم می‌گویم الگوی من نیستند بلکه الگوی من تجربه‌ای است که در سال‌ها فعالیتم به دست آوردم که شاید اشتباه هم باشد؛ من عنادی بابت این موضوع ندارم. وقتی بازیکنان متوجه شوند قرار است به هدف بزرگتری برسند خودشان می‌پذیرند و وقتی صحبت می‌کنیم و توضیح می‌دهیم قبول می‌کنند.

نتیم ملی وجوانان بسکتبال

به گزارش جی پلاس؛ هیچ یک از اعضای کادرفنی حتی برای هماهنگی با بازیکنانشان موهای خود را کوتاه نکرده و مشخص نیست با توجه به اهمیت برخی مسائل برای نوجوانان امروز و امکان تاثیر روحی و روانی این مسئله بر آن ها چرا چنین اقدامی از سوی کادرفنی صورت گرفته است.

آیا بهتر نیست به جای چنین اقداماتی کادرفنی با تصمیماتی مبتنی برعلم و اصول حرفه ای گری روی رفتار شاگردانش کار کند؟!

 

دیدگاه تان را بنویسید