کار باورنکردنی ستاره منچسترسیتی؛ دی بروین مربی شد!+عکس

ستاره بلژیکی منچسترسیتی مدرک A مربی گری یوفا را دریافت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کوین‌ دی بروین ستاره بلژیکی منچسترسیتی، موفق به دریافت مدرک مربیگری درجه A یوفا شده است و از همین حالا می‌تواند به عنوان مربی فعالیت کند.

اتحادیه فوتبال بلژیک در سال ۲۰۱۹ با اعلام اینکه ۱۹ بازیکن از جمله دی بروین دروس مجوزهای A و B مربیگری خود را در هنگام بازی برای تیم ملی کشور شان فرا خواهند گرفت، پروژه منحصر به فردی را آغاز کرد.

سه سال بعد از آن ماجرا، روز سه شنبه گزارش شد که دی بروین هافبک متفکر منچسترسیتی یکی از ۱۰ بازیکنی است که دروس دوره‌های حضوری و عملی را گذرانده است و به همین دلیل مجوز A خود را دریافت کرده است.

گفته می‌شود که در فصل جاری، دی بروین برای تیم‌های جوانان تا زیر ۱۶ سال، در آکادمی منچسترسیتی، جلساتی برگزار می‌کرد و همین موضوع باعث شده است که او پس از دریافت گواهینامه حرفه‌ای یوفا، دومین نشان مربی‌گری را دریافت کند.

در کنار دی بروین، ددریک بویاتا، دریس مرتنس، سیمون مینیوله، دنیس پرات، ماتز سلز، لئاندرو تروسارد، یوری تیلمانس، یان ورتونگن و اکسل ویتسل نیز موفق به دریافت این سند معتبر شدند.

معمولاً بازیکنان باید بازنشسته شده باشند تا مدرک مربیگری دریافت کنند، اما فدراسیون فوتبال بلژیک درخواست معافیت ویژه از یوفا دریافت کرد و به همین دلیل ۱۱ نفر از بازیکنان سابق و فعلی تیم ملی این کشور سند دریافت کرده‌اند و آمادۀ هدایت تیم‌ها هستند که این موردی بسیار خاص در فوتبال جهان به حساب می‌آید.

Untitled

دیدگاه تان را بنویسید