گزارش ویژه FIBA؛ ایران زخم خورده است!

فدراسیون جهانی بسکتبال، گزارشی ویژه از تیم ملی ایران منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با نزدیک‌ شدن به زمان برگزاری مسابقات پنجره سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال در قاره آسیا-اقیانوسیه، FIBA (فدراسیون جهانی بسکتبال) گزارشی را از چهار اتفاق مهم پنجره دوم رقابت‌ها در قاره کهن منتشر کرد که دیدار ایران - قزاقستان نیز جزو آن‌ها بود.

فدراسیون جهانی بسکتبال در این گزارش ضمن اشاره به حساسیت رقابت‌ها، باخت عجیب تیم ملی ایران مقابل قزاقستان در ورزشگاه آزادی را یکی از مهم‌ترین اتفاقات پنجره دوم دانست و "نیکولای باژین"‌ فوروارد قزاق‌ها را عامل اصلی این اتفاق دانست.

FIBA نوشت: "به دلیل اختلاف ۱۳ امتیازی در اواسط بازی، پیش بینی می‌شد که یک برد دیگر را باید به نام ایران ثبت کرد، اما "نیکولای باژین" برنامه دیگری برای این بازی داشت و با پرتاب‌های سه امتیازی خود نتیجه را به سود قزاق‌ها برگرداند. "باژین" با سه امتیازی خود از کرنر در امتیاز ۵۸ - ۶۱ قزاقستان را از میزبان خود پیش انداخت تا در ادامه برنده بازی شوند.

در حال حاضر قزاقستان تنها تیم بدون باخت در گروه خود است. این سوال مطرح می‌شود که آیا آن‌ها(ایران) تیم مدعی نیستند و سطح پایین محسوب می‌شوند؟ ضمن اینکه این باخت را می‌توان دومین شکست بزرگ تاریخ بسکتبال ایران دانست. آن‌ها اکنون از باخت مقابل سوریه در انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۲ و باخت برابر قزاقستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ زخم خورده هستند."

همچنین فدراسیون جهانی در گزارشی لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم‌ها را اعلام کرد و نوشت: "اسامی منتشر شده از سایت فدراسیون‌های عضو دریافت شده است، حدادی و ژوچی در سرلیست".

نکته قابل توجه پرداختن فیبا به نام "حامد حدادی" و "ژو چی" سنتر جوان چینی در تیتر گزارش خود است.

طبق لیست فیبا تا به این لحظه اسامی اردونشینان تیم‌های ایران، چین و نیوزیلند مشخص شده است که به نظر تنها تیم‌هایی هستند که از الان اردوهای خود را برای پنجره سوم انتخابی جام جهانی 2023 آغاز کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید