سون: از برزیل نمی ترسیم/ می خواهم به سطح نیمار برسم

فوق ستاره تیم ملی کره جنوبی از انجام بازی با برزیل در راه آماده سازی جام جهانی هراسی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سون امروز در آغاز کمپ تمرینی کره گفت:« فرصت بازی با چنین تیم قدرتمندی اغلب به‌دست نمی‌آید. امیدوارم همه ما بدون ترس با این چالش روبه‌رو شویم. ما باید با این باور به استادیوم برویم که می‌توانیم بازی خودمان را انجام دهیم. به این‌ترتیب، می‌توانیم ایده‌ها و برنامه‌های‌مان را در زمین به‌درستی پیاده کنیم.»

دیدار مقابل برزیل از ساعت 20، در ورزشگاه جام جهانی سئول آغاز می‌شود. این اولین بازی از چهار مسابقه‌ای است که کره، تیم شماره 29 جهان، در این ماه به‌عنوان بخشی از آماده سازی خود برای جام جهانی انجام می‌دهد. کره در 6 ژوئن(16 خرداد) به مصاف شیلی خواهد رفت. پاراگوئه 10 ژوئن و سپس مصر 14 ژوئن.

این یک دوئل خوب بین سون و نیمار، دو ستاره بین المللی خواهد بود. سون در این‌رابطه گفت: «نیمار یکی از بهترین‌های جهان است و من در تلاش هستم تا به سطح او برسم.» 

سون تاکید کرد که برزیل بازیکنان با استعداد دیگری هم دارد:« اگر همه ما بتوانیم مطابق با توانایی‌هایمان بازی کنیم، می‌توانیم در مقابل برزیل شانس رقابتی خوب را باشیم. با حمایت هواداران هر چیزی امکانپذیر است.»

سون با ثبت 23 گل و مشترک با محمد صلاح از لیورپول به اولین بازیکن آسیایی تبدیل شد که کفش طلا را در تاریخ لیگ برتر برده است. سون در آخرین بازی فصل تاتنهام برابر نوریچ دبل کرد تا آقای گل شود. سون می‌گوید از زمان کسب آقای گلی هیچ تفاوتی در نوع نگاه هم تیمی‌ها و رسانه‌های کره‌ای نسبت به او ایجاد نشده است:« من کارم گلزنی است و از آن لذت می‌برم. کاری را انجام دادم که خیلی دوست دارم اما من موفق به کسب عنوان آقای گلی برای تیم ملی نشده‌ام. وقتی نماینده کشور هستم باید نقش متفاوتی داشته باشم.»

سون گفت که کره باید توجه خود را به جزئیات بیشتر کند، به خصوص زمانی که مقابل حریف قدرتمندی مانند برزیل قرار می گیرد و همچنین سعی می‌کند تا حدی انتظارات هواداران را کاهش دهد:« بدیهی است که هواداران ما دوست دارند ما برنده شویم و گل‌های زیادی بزنیم، اما همیشه همه چیز آنطور که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود. فکر نمی‌کنم نتایج در این مسابقات دوستانه مهم باشد. حتی اگر خوب بازی نکنیم، باید سعی کنیم تا جایی که ممکن است درس و تجربه کسب کنیم. باید نگاه‌مان به جام جهانی باشد و سعی کنیم یک تیم عالی برای آن تورنمنت بسازیم.»

دیدگاه تان را بنویسید