شنل سوپرمن روی دوش کورتوا؛ دروازه‌بان رئال برنده توپ طلا می‌شود؟

دروازه بان بلژیکی قوهای سپید، نقش بسزایی در موفقیت این تیم در فصل جاری، ایفا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئال مادرید در حالی چهاردهمین جام قهرمانی در اروپا را به خانه برد، که دو بازیکن ابتدایی و انتهایی این تیم در زمین، نقشی مهم در موفقیت سفیدپوشان داشتند.

تیبو کورتوا و کریم بنزما، ستاره های بی چون و چرای تیم آنچلوتی در این فصل بودند که یکی با دستان خود و دیگری با جادوی ساق هایش، قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را به قوهای سپید هدیه کردند.

بنزما در لالیگا با 27 و در لیگ قهرمانان با 15 گل، آقای گل شد تا همه از او به عنوان مرد شماره یک رئال نام ببرند اما در سوی مقابل، تیبو کورتوا سوپرمن این فصل این تیم بود که در اوج آمادگی و در درخشان ترین فصل خود، بارها منجی دروازه رئال شد تا حالا همه از او، به عنوان رقیب جدی بنزما در راه توپ طلا نام ببرند.

این در حالی است که پیش از این، از محمد صلاح به عنوان رقیب جدی مرد فرانسوی، برای تصاحب توپ طلا نام برده می شد، اما ناکامی صلاح در فینال لیگ قهرمانان، او را از مسیر خارج کرد تا حالا رقابت اصلی بین دو رئالی باشد.

دروازه بان بلژیکی، در این فصل آمار درخشانی از خود ثبت کرد و در راه رسیدن رئال به جام، در بازی های مهم این تیم آماری درخشان ثبت کرد.

او با8 سیو در بازی رفت مقابل پاری سن ژرمن، 8سیو در بازی رفت مقابل منچستر سیتی و سیو در فینال مقابل لیورپول (یبشترین مهار توپ در تاریخ فینال مسابقات) تیمش را بر بام اروپا رساند و بهترین بازیکن فینال هم شد.

پیش از این فقط لئو یاشین، دروازه بان افسانه ای روسی موفق شده به عنوان دروازه بان، توپ طلا را ببرد و پس از او نفراتی مانند اولیور کان و نویر تا نزدیکی این عنوان رفته اند اما در گام آخر، از رسیدن به آن بازمانده اند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید