خط قرمز روی نام 7 بازیکن و دعوت از 5 استقلالی به تیم ملی

فهرست جدید تیم ملی ایران دارای نکات جالبی است که می توان از این موارد به دعوت شدن پنج بازیکن از استقلال به این تیم اشاره کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اردوی جدید تیم ملی فوتبال ایران از چند روز دیگر و از نهم خرداد در تهران شروع می‌شود و 25 بازیکن خود را به کادرفنی تیم ملی ایران معرفی خواهند کرد تا برای دیدار دوستانه با کانادا آماده شوند.

فهرست دعوت شده از سوی اسکوچیچ به تیم ملی ایران دارای نکات جالبی است که در ادامه به مرور این موارد می پردازیم:

کریم خط خورد، علیپور دعوت شد

انصاری‌فرد چهره ثابت لیست تیم ملی در ۱۴ سال اخیر بوده و در دو جام جهانی نیز مسافر برزیل و روسیه بود و اتفاقا زننده آخرین تیم ملی در جام جهانی نیز هست. او در دوره علی دایی و افشین قطبی مهاجم فیکس تیم ملی محسوب می‌شد و در دوران کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ نیز مرد مورد اعتماد آنها بود اما حالا در ۳۲ سالگی جای خود را به علی علیپور، مهاجم جدید تیم ژیل ویسنته داده است.  علی علیپور پس از یک فصل امیدوارکننده در ماریتیمو و انتقال بزرگ به ژیل ویسنته که سهمیه اروپایی نیز به دست آورد، سرانجام در لیست دراگان اسکوچیچ قرار گرفت و حالا باید دید که آیا می‌تواند این جایگاه را حفظ کند یا خیر؟

پنج استقلالی و دو پرسپولیسی در فهرست تیم ملی

در این فهرست ۲۵ نفره اسامی ۱۶ لژیونر وجود داشت و تنها ۹ بازیکن لیگ برتری مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار گرفتند. 

استقلال به عنوان قهرمان لیگ با دعوت ۵ بازیکنش رکورددار است. حسین حسینی، عارف غلامی، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور و امیرحسین حسین‌زاده این پنج بازیکن هستند. 

پرسپولیس هم با کنار رفتن نفراتی مثل فرجی و کامیابی نیا و امیری حالا تنها دو بازیکن به نام‌های میلاد سرلک و مهدی ترابی در اردو دارد. 

سپاهان با نورافکن و فولاد با عارف آغاسی دو سهمیه دیگر لیگ برتر در تیم ملی را به خود اختصاص دادند.

خط قرمز روی نام 7 بازیکن

اسکوچیچ نسبت به آخرین نفرات دعوت شده در فهرست جدید روی نام 7 بازیکن قلم قرمز کشیده است.  

در خط دفاع، شجاع خلیل زاده (به دلیل مصدومیت مدتی از میادین دور بوده است)، دانیال اسماعیلی‌فر‌ و فرشاد فرجی دیگر جایی در فهرست ندارند و در خط هافبک هم نفراتی مثل کمال کامیابی نیا و وحید امیری خط خوردند و کریم انصاری فرد و سامان قدوس هم مهاجمانی هستند که نسبت به آخرین فهرست تیم ملی در جمع نفرات جدید حضور ندارند. 

تیم ملی فوتبال ایران کره جنوبی شجاع خلیل زاده محمد حسین کنعانی زادگان

دعوت از لژیونر محروم

دراگان اسکوچیچ در فهرست جدید خود برای بازی با کانادا، از محمدحسین کنعانی‌زادگان دعوت کرده که با حکم کمیته استیاف فدراسیون فوتبال، از حضور در دو بازی دوستانه تیم ملی محروم است.

با تصمیم کمیته استیناف محرومیت لژیونر ایرانی شاغل در قطر از دو بازی رسمی به دو بازی دوستانه تغییر کرده بود اما با وجود چنین محرومیتی سرمربی کروات از کنعانی‌زادگان دعوت کرده است. حتی اگر ثانیه‌ای بازی به این مدافع نرسد حضور او در این اردو جای تعجب دارد چون جای یک مدافع دیگر اشغال شده است. باید منتظر واکنش اسکوچیچ به دلیل دعوت وی از کنعانی‌زادگان ماند.

بازگشت دو بازیکن قدیمی به تیم ملی

امید ابراهیمی از جمله بازیکنانی است که در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا عملکرد درخشانی داشت و زیر نظر کارلفوس کی روش جای خالی بازیکنانی مانند جواد نکونام و آندرانیک تیموریان را پوشش داد اما با آمدن اسکوچیچ، از تیم ملی دور شد و مجموعا یک بار به تیم ملی ایران دعوت شد که مربوط به نوروز 1400 و بازی تیم ملی ایران و سوریه در آزادی بود.  امید بعد از بازی مقابل سوریه، برای اردوی تیم ملی در بحرین و سپس انتخابی جام جهانی دعوت نشد اما اکنون این فرصت را دارد تا جام جهانی خودش را در اندیشه های تاکتیکی اسکوچیچ جای دهد و شاید مسافر قطر شود. او در فصل گذشته بازیکن الوکره بود و توانست با تیمش هم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

علی علیپور، مهاجم جدید ژیل ویسنته پرتغال هم مدت ها بود که از علاقه خود برای بازگشت به تیم ملی ایران سخن می‌گفت. او مجموعا در اردوهای کمی به تیم ملی دعوت شده اما انتظار داشت وقتی لژیونر شد، بیشتر به تیم ملی دعوت شود.  با این حال او در دو فصلی که برای ماریتیمو بازی می‌کرد هم به تیم ملی دعوت نشد تا اینکه در انتقال اخیر خود به یک تیم دیگر، اسکوچیچ او را برای حضور در تیم ملی و رقابت با مهاجمان نامدار تیم ملی دعوت کرده است. علی علیپور آخرین بار در خرداد 1398 به تیم ملی ایران دعوت شده بود که زیر نظر ویلموتس در تمرینات شرکت کرد و در بازی با سوریه هم به میدان رفت.

دیدگاه تان را بنویسید