رکورد منحصر به فرد عزت اللهی با جدایی از الغرافه

سعید عزت اللهی در 25 سالگی هنوز به ثبات نرسیده و از نهمین تیم دوران حرفه ای خود هم جدا شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سعید عزت اللهی حالا در میان لژیونرهای فوتبال ایران صاحب یک رکورد خاص است که هیچ کسی به سمت و سوی آن نرفته است.

ایسنا نوشت: سعید عزت اللهی هافبک خوش نقش تیم ملی فوتبال ایران کم کم در حال ثبت یک رکورد جالب توجه در زمینه تعویض تیم‌های باشگاهی خود است. این بازیکن ایرانی محصول آکادمی ملوان بندرانزلی تاکنون ۹ تیم داشته است و اکنون به دنبال حضور در دهمین تیم باشگاهی خود است.

سعید عزت اللهی اغلب به عنوان بازیکن قرضی در تیم‌های باشگاهی خود حضور داشته است و چه بسا در صورت ادامه این روند بتواند تا پایان دوران فوتبال خود یک رکورد جهانی از خود ثبت کند. 

عزت اللهی فوتبال خود را از تیم ملوان بندرانزلی شروع کرد و خود را به عنوان یک پدیده در فوتبال ایران مطرح کرد و خیلی زود راهی تیم اتلتیکومادرید C شد. روستوف، آنژی ماخاچکالا، آمکار، ردینگ، یوپن، وایله دانمارک و الغرافه قطر تیم‌هایی هستند که این هافبک ۲۵ ساله ایرانی در آن‌ها بازی کرده است.

او به احتمال زیاد یکی از بازیکنانی است که برای جام جهانی قطر انتخاب خواهد شد و می‌تواند در ۲۶ سالگی دومین حضور خود در جام جهانی را تجربه کند و در اوج دوران پختگی خود قرار گیرد.

این هافبک ایرانی هنوز نتوانسته است خودش را در فوتبال اروپا تثبیت کند. حضور در تیم‌های رده چندم در این قاره چندان به رشد عزت اللهی کمک نکرده است و این بازیکن مستعد تیم ملی فوتبال ایران هنوز سال‌های زیادی پیش روی خود دارد و می‌تواند با انتخاب تیم درست در آینده و ثبات بیشتر در دوران فوتبال، بتواند چه بسا یکی از بهترین‌های پست خود در آسیا باشد.

او با این سن تاکنون در ۴۴ بازی ملی در تیم ملی فوتبال ایران توانسته یک گل به ثمر برساند. اگر او را تا چندین سال دیگر در تیم ملی فوتبال ایران ببینیم، احتمال زیاد می‌تواند رکورد تعداد بازی جواد نکونام را نیز بشکند و رکورددار تعداد بازی در تیم ملی ایران شود. خیلی از تیم‌های باشگاهی که او تاکنون انتخاب کرده است، به فوتبال این بازیکن کمک نکرده و باید دید عزت اللهی برای ادامه دوران فوتبالش چه تصمیمی‌ می‌گیرد.

در ادامه تیم‌هایی که سعید عزت اللهی در آن‌ها حضور داشتند را می‌بینیم.

ملوان: ۱۹ بازی - ۰ گل

اتلتیکومادرید (C): ۵ بازی - ۰ گل 

روستوف: ۱۸ بازی - ۲ گل 

آنژی ماخاچ کالا: ۱۱ بازی - ۰ گل

آمکار: ۱۶ بازی - ۱ گل 

ردینگ: ۴ بازی- ۰ گل 

یوپن: ۴ بازی - ۰ گل 

وایله: ۴۲ بازی - ۵ گل 

الغرافه ۴ بازی - ۰ گل

دیدگاه تان را بنویسید