موفق‌ترین تیم‌ها و مربیان در تقابل با پرسپولیس

موفق ترین مربیان و تیم ها در تقابل با پرسپولیس در دوره حاضر افراد معدودی هستند که توانسته اند در تعداد دفعات اندکی این تیم را در شش سال گذشته به چالش بکشند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛  روز دوشنبه  ذوب آهن در یکی از حساس ترین دیدارهای هفته بیست و ششم، پذیرای پرسپولیس بود و با وجود هجمه‌های بسیار علیه کادرفنی این تیم وارد شد اما مهدی تارتار در روزی که از روی سکوها نظاره‌گر مسابقه بود بود که تیمش توانست با تساوی یک بر یک پرسپولیس را متوقف کند.

تساوی دو تیم در این مسابقه برای ذوب آهن از نظر جدولی تاثیر چندانی نداشت اما باعث عقب افتادن شاگردان گل‌محمدی از کورس قهرمانی شد تا مجددا اختلاف سرخپوشان با استقلال از عدد 4 به 6 افزایش یابد.

اما مهم‌ترین مسئله برای کادرفنی ذوب آهن هجمه‌های وارد شده به مهدی تارتار بود؛ جایی که برخی از کابران در فضای مجازی به خصوص از سوی علاقه‌مندان به استقلال و همینطور پیشکسوتان شایعه‌ای را مطرح کرده بودند که تیم‌های تارتار مقابل پرسپولیس ضعیف ظاهر می‌شوند.

بعد از تساوی در این دیدار، حسین پاشایی، مربی ذوب آهن در واکنش به این مسئله اشاره کرد که در سال‌ها گذشته کدام مربی توانسته دو بار پرسپولیس را با تیم‌های خود شکست دهد اما تارتار موفق به انجام این کار برای سه، چهار مرتبه شده است.

البته که درباره تارتار باید به این اشاره کرد که او یک بار در اوایل دوران مربیگری خود با گسترش فولاد، پرسپولیس را با هدایت علی دایی شکست داد و در عصر جدید پرسپولیس و در دوره مربیگری گابریل کالدرون هم یک بار موفق به انجام این کار شده است.

به طور کلی در شش سال گذشته که رسول خطیبی، یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه نویی تنها مربیانی بوده‌اند که توانستند پرسپولیس را دو بار شکست دهند.

اما در میان تیم‌های لیگ برتری، بهترین عملکرد از آن ذوب آهن است که سه بار پرسپولیس را در این سال‌ها شکست داده است. سپس استقلال و آلومینیوم دیده می‌شوند که دو بار موفق به انجام این کار شده‌اند.

فیروز کریمی، اکبر میثاقیان، لوکا بوناچیچ و مصطفی دنیزلی نیز از دیگر مربیانی هستند که پرسپولیس را شکست داده‌اند.

لیگ بیست و یک

آلومینیوم یک – پرسپولیس صفر (رسول خطیبی)

لیگ بیستم

آلومینیوم 2 – پرسپولیس یک (رسول خطیبی)

لیگ نوزدهم

تراکتور ۱ – ۰ پرسپولیس (مصطفی دنیزلی)

پرسپولیس  ۰ – ۲ سپاهان (امیر قلعه نویی)

شهر خودرو ۱ – ۰ پرسپولیس (یحیی گل محمدی)

پرسپولیس ۰ – ۱ نفت مسجد سلیمان (مهدی تارتار)

پرسپولیس ۰ – ۱ ذوب آهن (لوکا بوناچیچ)

لیگ هجدهم

فولاد  ۲–۱ پرسپولیس (افشین قطبی)

لیگ هفدهم

پرسپولیس  ۰ –  1 پیکان (مجید جلالی)

استقلال  ۱ – ۰ پرسپولیس (وینفرد شفر)

ذوب آهن ۲ – ۱ پرسپولیس (امیر قلعه نویی)

لیگ شانزدهم

ذوب آهن ۱ – ۰ پرسپولیس (یحیی گل محمدی)

پرسپولیس  ۲–۳ استقلال (علیرضا منصوریان)

صنعت نفت  ۱ – ۰ پرسپولیس (فیروز کریمی)

سیاه جامگان  ۱ – ۰ پرسپولیس (اکبر میثاقیان)

دیدگاه تان را بنویسید