جی پلاس

راز موفقیت نابغه تنیس فاش شد!

پدیده نوزده ساله تنیس جهان از شطرنج برای بهبود عملکردش در تنیس بهره می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فتح تورنمنت مهمی مانند اوپن مادرید آن هم با شکست بزرگانی مانند نادال و جوکوویچ کاری است که از دست هر تنیسوری بر نمی آید. اما کارلوس آلکاراس، ستاره اسپانیایی این کار مهم را انجام داده آن هم در نوزده سالگی. آیا نادال دیگری متولد شده است؟ نه! او نادال را در جوانی اش شکست داده است!

دو ماه پیش و زمانی که او هنوز به جمع ده بازیکن برتر جهان را نیافته بود، در مصاحبه ای به بیان عوامل موفقیت و پیشرفت سریعش پرداخت. چرت زدن پیش از مسابقه و شطرنج بازی کردن دو کاری است که او پیش از هر بازی انجام می دهد و درباره دلیل این مساله می گوید: ریکاوری همیشه مساله بسیار مهمی برای من بوده است. من قبل از مسابقه چرت می زنم. شطرنج به من کمک می کند که متمرکز بمانم چرا که مغزم دائما در حال کار است. شطرنج به من کمک می کند که از نظر ذهنی سریعتر عمل کنم. شطرنج باعث می شود بتوانم بهتر بازی را زیرنظر بگیرم، حرکات و ضربه هایی که می خواهم بزنم را انتخاب و استراتژی طراحی کنم.

وی به مزایای دیگر شطرنج اشاره و بیان می کند: شطرنج باعث می شود که در همه حال ذهن شما متمرکز بماند. در شطرنج هم مانند تنیس ممکن است در یک لحظه تمرکز خود را از دست بدهید و کل بازی را واگذار کنید. از این جهت این دو رشته ورزشی شباهت زیادی به هم دارند.

آلکارس که از سه غول بزرگ دنیای تنیس زودتر وارد لیست ده نفر برتر جهان شده درباره پیشرفتش می گوید: این مساله به من نشان می دهد که من و تیمم در مسیر درستی قرار داریم و نباید منحرف شویم.

 

دیدگاه تان را بنویسید