رای استیناف در پرونده گل گهر بر می گردد، نمی گردد!؟

کمیته استیناف بر سر یکی از سخت ترین دوراهی هایی قرار گرفته که در احکام انضباطی تاکنون تجربه کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دستور سرپرست فدراسیون به کمیته استیناف برای بررسی مجدد پرونده مربوط به بازیکن خارجی گل گهر و کسر امتیاز از این تیم، باعث شده تنور جنگ لفظی در فوتبال ایران دوباره داغ شود. در شرایطی که استقلال با چهار امتیاز از پرسپولیس در صدر جدول پیش است و رقابت قهرمانی در پنج هفته باقی مانده بسیار نزدیک است حکم کمیته استیناف می تواند با توجه به حساسیت های موجود شرایط غیرقابل پیش بینی را رقم بزند. در ادامه نگاهی به موضع موافقان و مخالفان تغییر رای که طبیعتا به ترتیب پرسپولیس و استقلال هستند خواهیم داشت.

موافق: پرسپولیسی ها معتقدند با توجه به فایل صوتی افشا شده از سوی رفیعی که جنبه مداخله جویانه و دستوری داشته و تخلفی آشکار محسوب می شود، حکم صادر شده که احتمالا از این دستور نشات گرفته هم باید لغو شود. احراز تخلف رفیعی که منجر به محرومیتش شده پرسپولیسی ها را امیدوار کرده که کمیته استیناف حکم کمیته انضباطی را لغو کرده و امتیازهای اضافه شده به استقلال از این تیم کم شود. حرف و حدیث هایی هم مبنی بر این که در صورت ثابت ماندن حکم کار به CAS کشیده شود وجود دارد. پرسپولیسی ها چندین مثال از پرونده های خارجی در آستین دارند که در مورد تخلفات مشابه تنها از تیم متخلف امتیاز کسر شده و به حریفان اضافه نشده است.

مخالف: استقلالی ها که در صورت بازگشت رای فاصله امتیازی شان با پرسپولیس به دو امتیاز کاهش می یابد شدیدا اصرار دارند که کمیته استیناف باید رای اولیه را تایید کند. آنها معتقدند کمیته استیناف یک بار این رای را پس از اعتراض سیرجانی ها بررسی کرده و رای اولیه کمیته انضباطی را تایید کرده است. با توجه به این که مدارک جدیدی درباره بازیکن گابنی از سوی هیچ یک از طرفین دعوا ارائه نشده طبیعتا با توجه به یکسان بودن مدارک حکم هم باید یکسان باشد. آنها همچنین معتقدند ارسال مجدد این پرونده به کمیته استیناف حاصل تحرکات پرسپولیسی هاست اما با توجه به این که سرپرست فدراسیون یک استقلالی است و او مستقیما دستور ارسال پرونده را صادر کرده است، نمی توانند به او انگ پرسپولیسی بودن بزنند!

سیرجانی های خنثی!

در این میان سیرجانی ها که یک پای داستان هستند کاملا منفعل نشان داده و اظهارنظری دراین باره نمی کنند. دلیل این مساله قطعی بودن کسر امتیاز از گل گهر است. در واقع کمیته استیناف هر رایی صادر کند، به سود گل گهر نخواهد بود و در هر شرایطی امتیازهای از دست رفته به این تیم بر نمی گردد. تنها چیزی که ممکن است کسر امتیاز از حریفان گل گهر است که این وضعیت به شدت به سود پرسپولیس خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید