رقیب حمید سوریان فراری شد

کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی کوبا و رقیب پیشین حمید سوریان در مسابقات پان آمریکا، از اردوی تیم ملی کشورش فرار کرد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مسابقات کشتی قهرمانی پان آمریکا، از ۵ می در مکزیک آغاز می شود که تیم کشتی فرنگی کوبا باید بدون رهبر خود، قهرمان المپیک ریو و قهرمان دو دوره جهان، اسماعیل بوررو، به میدان برود.

این مسابقات در شهر تفریحی آکاپولکو برگزار می شود که بوررو بلافاصله پس از فرود پرواز در مکزیک، محل استقرار تیم را ترک کرد. مکان فعلی او ناشناخته است، اگرچه، به گفته نشریات کوبایی، او قصد دارد مانند دیگر ورزشکاران کوبایی، از طریق این کشور به آمریکا برود و در آنجا پناهنده شود.

بوررو که در المپیک ریو به قهرمانی رسید، در بازی های توکیو شرکت کرد و در وزن ۶۷ کیلوگرم به مقام سیزدهم دست یافت که پس از شکست در اولین مبارزه مقابل راماز زوئیدزه از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وبسایت “Around The Rings” درباره این شکست نوشت: «شکست بوررو کارشناسان را شگفت زده کرد، زیرا قبل از آن، ستاره کوبایی چند بار کشتی گیر گرجی را شکست داده بود.»

خیلی ها وضعیت بد جسمانی بوررو را که دو بار به ویروس کرونا مبتلا شده بود، دلیل ناکامی می دانستند. با این حال، یک منبع نزدیک به ورزشکاران کوبایی گفته است که بوررو “بی انگیزه به نظر می رسید یا بیش از حد تمرین کرده بود که باعث شکست او در توکیو شد.”

از زمانی که کمونیست‌ها به رهبری فیدل کاسترو در کوبا به قدرت رسیدند، مهاجرت جزیره‌نشینانی که نمی‌خواهند تحت یک رژیم استبدادی زندگی کنند که آزادی‌های آنها را محدود کرده و کشور را به فقر کشانده است، متوقف نشده است.

ورزشکارانی از جمله کشتی گیران، که مشهورترین آنها جوئل رومرو و الکسیس رودریگز برندگان مدال المپیک و جهان هستند، هم در این لیست قرار دارند.

در ماه مارس سال جاری، دایان خورخه قهرمان المپیک در قایق رانی به ایالات متحده نقل مکان کرد و گفت که آینده ورزشی خود را با عملکرد زیر پرچم آمریکا می‌دهد. اگر چه او ۲۳ساله است و در آینده فرصت زیادی برای درخشش در آمریکا دارد اما بوررو ۳۰ ساله است و بعید است بتواند بعد از چند سال برای صدور اجازه کشتی با پرچم آمریکا، به کشتی گرفتن ادامه دهد.

گمانه‌زنی‌ها‌ حکایت از آن دارد که او قصد حضور در لیگ های کشتی خارجی را دارد تا امرار معاش کند.

از سوی دیگر، بعضی‌ها بر این عقیده‌اند که او می خواهد قدرت خود را در هنرهای رزمی ترکیبی امتحان کند، همانطور که کشتی گیر آزاد هموطنش رومرو، به قفس رفت و با موفقیت در UFC عمل کرد. حالا باید دید ستاره کشتی جهان برای آینده خود چه تصمیمی می‌گیرد. (خانه کشتی)

دیدگاه تان را بنویسید