هت تریک طلایی آزادکاران ایران در کشتی قهرمانی آسیا+ ویدیو

رحمان عموزاد اولین مدال طلای کشتی آزاد ایران در رقابت های قهرمانی آسیا را کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا امروز در 5 وزن اول در اولانباتور پیگیری شد که تیم کشورمان در سه وزن 65، 70 و 97 کیلوگرم به سه نشان طلا رسید و مهدی یگانه جعفری نیز با قبول دو شکست، از کسب مدال در وزن 70 کیلوگرم بازماند و رضا مومنی نیز به دلیل شکست در مبارزه اولش از دور رقابت‌ها حذف شد.

نتایج انفرادی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

وزن 57 کیلوگرم: رضا مومنی، پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل زانابازار زاندانبود دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان با نتیجه 10 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف هندی، مومنی از دور رقابت ها کنار رفت.

وزن 65 کیلوگرم: رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر مقابل عنایت اله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر کایکی یاماگوچی قهرمان جوانان جهان از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله تسوگبادراخ تسیویسورن از مغولستان را با نتیجه 6 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی در یک دیدار حساب شده با نتیجه 3 بر یک از سد باجرانگ پونیا دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

وزن 70 کیلوگرم: محمدمهدی یگانه جعفری پس از استراحت در دور اول در دور با نتیجه 6 بر 2 مغلوب تایشی ناریکانی از ژاپن شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز راهی دیدار رده بندی شد. یگانه جعفری در این دیدار با نتیجه 4 بر صفر مقابل سیرباز تالگات قهرمان آسیا از قزاقستان کشتی را واگذار کرد و پنجم شد.

وزن 79 کیلوگرم: علی سوادکوهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با با نتیجه 8 بر 6 مقابل بیامبادورج انخبایار از مغولستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر صفر یودایی تاکاهاشی از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. سوادکوهی در این دیدار با نتیجه 9 بر 9 از سد بالیان گوراو دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

وزن 97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان در دور اول با نتیجه 10 بر صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر از سد ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و به دیدار فینال راه یافت. محمدیان در دیدار پایانی در یک دیدار زیبا با نتیجه 11 بر صفر باتزول اولزیسایخان از مغولستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی پنج وزن نخست به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- کومار راوی (هند) 2- راخات کالژان (قزاقستان) 3- آلماز سمانبکوف (قرقیزستان) و رایکوتو آرای (ژاپن) ... 8- رضا مومنی (ایران)

65 کیلوگرم: 1- رحمان عموزاد خلیلی  (ایران) 2- باجرانگ پونیا (هند)  3- عباس رحمان اف (ازبکستان) و کایکی یاماگوچی (ژاپن)

70 کیلوگرم: 1- تایشی ناریکانی (ژاپن) 2- ارنظر آکمات علی اف (قرقیزستان) 3- ناوین ناوین (هند) و سیرباز تالگات (قزاقستان) 5- محمدمهدی یگانه جعفری (ایران)

79 کیلوگرم: 1- علی سوادکوهی (ایران) 2- بالیان گوراو (هند) 3- ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) و یودایی تاکاهاشی (ژاپن)

97 کیلوگرم: 1- محمدحسین محمدیان (ایران) 2- باتزول اولزیسایخان (مغولستان) 3- مامد ابراگیم اف (قزاقستان) و ساتیوارت کادیان (هند)

در پایان مسابقات روز نخست تیم هند با 95 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم ایران با 91 امتیاز دوم است.

فردا و در مسابقات پنج وزن دوم داریوش حضرتقلی زاده در وزن 61 کیلوگرم، یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم، محسن مصطفوی در وزن 86 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 92 کیلوگرم و یداله محبی در وزن 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

 

دیدگاه تان را بنویسید